Ik ben dus bezig met een piramide case (zie ander topic) en heb ik al her en der gelezen dat het belangrijk is om dan de computer te aarden. Maar waar en hoe moet ik dat doen, en waarom?
Verwijderd
Gewoon een draadje aan de zijkant van de kast (metaal) en die verbind je met de... geel-groene draad van het stopcontact als ik het goed heb..
En als je je kast van plexi en mdf maakt moet je het dus je mobo-plaat aarden. Toch?Op woensdag 11 juli 2001 19:09 schreef SickBastard het volgende:
Gewoon een draadje aan de zijkant van de kast (metaal) en die verbind je met de... geel-groene draad van het stopcontact als ik het goed heb..
Als je gewoon een geaard stopcontact gebruikt hoef je helemaal nix extra's te doenOp woensdag 11 juli 2001 19:44 schreef ajampaniki het volgende:
[..]
En als je je kast van plexi en mdf maakt moet je het dus je mobo-plaat aarden. Toch?
de voeding hangt met z'n min aan de aarde dus dan is meteen alles geaard
bij ons op de bovenste verdieping is nix geaard, mijn computer dus ook niet. Boeit dat veel? Als ik trouwens m'n case aanraak en met blote voeten op de grond sta of de verwarming aanraak dan krijg ik best een flinke schok. is dat erg?
micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©
Dat is uiteraard alleen maar zo als je je kast van metaal maakt. De behuizing van de voeding moet via een geleider dan contact maken met je mobo,hd,cdrom etc.Op woensdag 11 juli 2001 19:47 schreef Sine het volgende:
[..]
Als je gewoon een geaard stopcontact gebruikt hoef je helemaal nix extra's te doen
de voeding hangt met z'n min aan de aarde dus dan is meteen alles geaard
Zolang jij die schokken niet erg vindt nietOp woensdag 11 juli 2001 19:54 schreef dawuss het volgende:
bij ons op de bovenste verdieping is nix geaard, mijn computer dus ook niet. Boeit dat veel? Als ik trouwens m'n case aanraak en met blote voeten op de grond sta of de verwarming aanraak dan krijg ik best een flinke schok. is dat erg?
Verwijderd
Voor zover ik weet hebben alleen de draaiende dingen (bijv. hardeschiif) en je voeding een aarde nodig.
Maar je bindt gewoon een draaitje van hardeschijf naar de voeding, deze maakt je vast met hetzelfde schroefje waarmee je ook je hardeschijf vast ze aan je kast. En het andere uit einde aan de voeding. Gewoon een schroefje losdraaien, draad er tussen en schroefje weer aan draaien.
Maar je bindt gewoon een draaitje van hardeschijf naar de voeding, deze maakt je vast met hetzelfde schroefje waarmee je ook je hardeschijf vast ze aan je kast. En het andere uit einde aan de voeding. Gewoon een schroefje losdraaien, draad er tussen en schroefje weer aan draaien.
Ja, gewoon van metaal naar metaal. Dus een draadje klemmen onder de schroef waar je voeding mee vast zit, en de andere kant onder het schroefje waar je mobo mee vast zit.
Ja preciesOp woensdag 11 juli 2001 19:54 schreef -=Indigo=- het volgende:
[..]
Dat is uiteraard alleen maar zo als je je kast van metaal maakt. De behuizing van de voeding moet via een geleider dan contact maken met je mobo,hd,cdrom etc.
die draden liggen er dus al
de massa van je voeding (de zwarte draden die uit je voeding komen) liggen IN DE VOEDING aan aarde ..
dus je drives zijn dan al geaard via je voeding
als je dan toch extra wilt aarden ..
het kastje van je voeding is ook geaard
Pagina: 1