Binnenmuur isoleren

Pagina: 1
Acties:

• Griffin2k
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-01 23:04
Hallo allen,

Recent dakkapel laten plaatsen op de garage.
Muur eruit geslagen. Verdiepingsvloer doorgelegd en nu...

De garagemuren zijn aan de voorkant van het huis geplaatst en dus niet geisoleerd. Ook geen open stootvoegen.
Wel is de geventileerde spouw van de zijkant van het huis nu op open in de ruimte.

We hebben veel hardschuim panelen 10cm, glaswol rollen en dampdichte folie om te gebruiken.

Ik twijfel erg over de ventilatie hoe ik het eventuele vocht vanuit de muur kan afvoeren/verdampen.

De muur is overigens al jaren droog. Geen vochtproblemen, alleen koud en dat is logisch voor een ongeisoleerde voormalige garage.

Wat zou nu de best wijze zijn om de muur te isoleren? Zouden de hardschuimpanelen met luchtapouw voor de buitenmuur als verlengde soort spouw kunnen dienen?

Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/io2zeb/BF4_CCA1_D_7_D29_44_FE_881_B_2_A8_C40_F34127.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door Griffin2k op 08-12-2017 20:05 ]

Zonnepanelen 3950Wp - DMEGC 6x395Wp (ZW 2°) + DMEGC 4x395Wp (ZW 28°) - Solis 3.6 ; Easee Charge Lite 11kW + Easee Equalizer (Load Balancing) ; BMW iX1

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Als dat een buitenmuur is hoef je je geen zorgen te maken over het drogen ervan: de buitenkant is dampopen, de muur neemt aan die kant water op en zal het aan die kant ook weer kwijtraken door wind en/of zon erop.

Aan de binnenkant komt er geen vocht bij als je de isolatie goed doet: dampopen folie, isolatie, dampdichte folie, afwerking. Liefst laat je gewoon 1,5cm afstand tussen de folie en de buitenmuur.

• Griffin2k
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-01 23:04
M.b.t. het ontbreken van stootvoegen: is dat geen probleem dan? Uiteraard zitten er op de begane grond wel stootvoegen maar dit is een gecreerde ruimte in de bovenzijde van de garage.

In de hoek zit nu de open spouw van de voorzijde van het huis. Volgens mij kan dat zo prima blijven en zorgt dat ook weer voor ventilatie en droging van eventueel waterdamp.

Zonnepanelen 3950Wp - DMEGC 6x395Wp (ZW 2°) + DMEGC 4x395Wp (ZW 28°) - Solis 3.6 ; Easee Charge Lite 11kW + Easee Equalizer (Load Balancing) ; BMW iX1