Ik zeg het er maar meteen bij, dit is een oefening die ik vanuit mijn opleiding heb gekregen, maar ik kom er dus niet helemaal uit.
Mijn vraag
Mijn vraag: hoe kan ik de lijsten sorteren, zodat ik de gewenste output krijg, zodat je een rij met Voetbalclubs, een rij met websites enz. krijgt. (zie bijlage onderaan pagina, voor visuele uitleg en de gehele opdracht) Ik weet dat PHP functies heeft om de volgorde van een array te veranderen, maar wat ik ook probeer het lukt niet. Misschien kan iemand mij een hint geven? (moet het natuurlijk wel zoveel mogelijk zelf oplossen, anders leer ik er niks van) Moet ik bijvoorbeeld wel de array sorteren of wil ik eigenlijk iets anders doen?
Relevante software en hardware die ik gebruik
Laatste versie van Chrome
PHP STORM (voorlaatste versie)
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb al gegoogled op mijn vraag, maar daarmee is mijn vraag niet echt beantwoordt.
Dit is de array waar ik overheen moet loopen met het volgende script: (zover ik het weet is de array goed, tenminste dat zei de docent, toen ik hem eerder hulp vroeg bij een ander probleem.)
Mijn vraag
Mijn vraag: hoe kan ik de lijsten sorteren, zodat ik de gewenste output krijg, zodat je een rij met Voetbalclubs, een rij met websites enz. krijgt. (zie bijlage onderaan pagina, voor visuele uitleg en de gehele opdracht) Ik weet dat PHP functies heeft om de volgorde van een array te veranderen, maar wat ik ook probeer het lukt niet. Misschien kan iemand mij een hint geven? (moet het natuurlijk wel zoveel mogelijk zelf oplossen, anders leer ik er niks van) Moet ik bijvoorbeeld wel de array sorteren of wil ik eigenlijk iets anders doen?
Relevante software en hardware die ik gebruik
Laatste versie van Chrome
PHP STORM (voorlaatste versie)
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb al gegoogled op mijn vraag, maar daarmee is mijn vraag niet echt beantwoordt.
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
| $favourites = [ [ 'footballclub' => 'Feyenoord', 'website' => 'css-tricks.com', 'vegetables' => 'asperges', 'fruit' => 'aardbeien' ], [ 'footballclub' => 'Go Ahead Eagles', 'website' => 'www.fronteers.nl', 'vegetables' => 'kersen', 'fruit' => 'peren' ], [ 'footballclub' => 'NEC', 'website' => 'www.han.nl', 'vegetables' => 'broccoli', 'fruit' => 'perziken', ], [ 'footballclub' => 'PEC Zwolle', 'website' => 'www.w3schools.com', 'vegetables' => 'witlof', 'fruit' => 'pruimen' ], [ 'footballclub' => 'vitesse', 'website' => 'www.youtube.com', 'fruit' => 'rode bessen' ] ]; |
Dit is de array waar ik overheen moet loopen met het volgende script: (zover ik het weet is de array goed, tenminste dat zei de docent, toen ik hem eerder hulp vroeg bij een ander probleem.)
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| foreach($favourites as $favourite) { $iterator= 0; echo "<div> <ul>"; foreach ($favourite as $key => $value) { echo "<li>$value</li> <br>"; $iterator++; if(count($favourite) == $iterator) { echo "</ul></div>"; } } } |