Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
sluiten

Onderzoek Tweakers

Om beter te begrijpen wat jij waardevol vindt aan Tweakers en andere online content of features, voeren we een onderzoek uit. Wil jij ons helpen door de bijbehorende vragenlijst in te vullen? Het invullen neemt ongeveer 15 minuten in beslag en onder alle deelnemers verloten we drie Tweakers-goodiebags.

Naar het onderzoek

Toon posts:

iPhone 5S na vervanging gebruikt LCD plots ander iCloud ID

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• vitske
  • Registratie: mei 2017
  • Laatst online: 15-03-2018
Na het plaatsen van een moederbord naar terug een origineel gouden case heb ik een gebruikt compleet wit LCD gebruikt. Na het opstarten kreeg ik een donker gekleurd scherm en ging geleidelijk over naar compleet zwart beeld. Na het plaatsen van het vorig gebruikte zwarte LCD met terug normaal beeld vroeg het toestel om een code anders dan de mijne. Na aansluiting op airbook vroeg hij een iCloud adres mij totaal onbekend en mijn iCloud is verdwenen blijkbaar.
Ik weet dat een Apple op hun iPhones werken met 6 onderdelen die een serienummer hebben, eigen aan één toestel, maar niet dat die een geheugen kunnen beïnvloeden.
Iemand een idee wat hier gebeurd is?

Begin te beseffen wat er gebeurd is, iCloud aangemaakt via iPhone zelf en niet gekoppeld aan iTunes denkelijk is er geen connectie geweest via wifi en heeft het vervangen van het scherm een bug gemaakt en het toestel terug in een oudere iCloud gezet.... weer iets bijgeleerd.

[Voor 18% gewijzigd door vitske op 08-12-2017 17:05]

Beste antwoord (via vitske op 12-12-2017 21:05)

• rb0wag
  • Laatst online: 03-11-2018
Als het een statische overslag zou zijn geweest dan had je nu waarschijnlijk hele andere problemen met die telefoon.
Een bug die zoiets vreemds kan doen gaat er bij mij niet in en ik heb al heel wat schermen vervangen ondertussen.
Enige wat ik zou kunnen bedenken als je zeker weet dat het je eigen moederbord is is dat iemand anders toegang heeft gehad tot de instellingen en jou icloud heeft uitgelogd en hun eigen icloud erop ingelogd of dat je icloud gegevens bij iemand anders bekent zijn.
Ik weet niet hoe het met familie delen zit (ik gebruik dat zelf niet) of dat een ander apple-id erbij aan koppelt wat het andere apple-id zou kunnen verklaren.
Mocht je een originele aankoopbon hebben van het betreffende toestel dan kan en wil apple je echt wel helpen om weer in je telefoon te komen, heb je deze niet dan heb je simpelweg pech en doen ze niks voor je.

Alle reacties

• rb0wag
Klinkt eerder als dat je een moederbord hebt omgewisseld.
Het kan namelijk niet dat door een scherm te vervangen de icloud gegevens wisselen, icloud heeft namelijk verder helemaal nul komma nul met een scherm te maken.
Bij de 5s zitten de icloud gegevens maar aan 3 chips gekoppeld te weten Nand, Baseband en Rom, En deze hebben niks met scherm wissel te maken.

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Let There Be Rock !

Het vervangen van LCD heeft niks met iCloud te maken. Je praat over Logic Board plaatsen, dat is een ander als waar het toestel eerst mee gedraaid heeft ? Begrijp maar weinig van je TS

@Eating Iron. Nothing Compares to A Good Deadlift Session Every Week

• vitske
Het is niet te begrijpen, als ik hem aansluit op iTunes, geeft hij mijn naam weer bovenaan het scherm zoals ik hem ingesteld heb. Toch heeft hij nu een andere iCloud, met dat donker scherm is het begonnen. Het is hetzelfde moederbord dat ik van een zwarte naar een gouden case heb verplaatst, geen ander moederbord, alleen een ander gebruikt scherm. Ik kan alleen maar denken aan een bug of soort van statische overslag, nochtans werk ik met een aangesloten antistatische mat.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• rb0wag
Als het een statische overslag zou zijn geweest dan had je nu waarschijnlijk hele andere problemen met die telefoon.
Een bug die zoiets vreemds kan doen gaat er bij mij niet in en ik heb al heel wat schermen vervangen ondertussen.
Enige wat ik zou kunnen bedenken als je zeker weet dat het je eigen moederbord is is dat iemand anders toegang heeft gehad tot de instellingen en jou icloud heeft uitgelogd en hun eigen icloud erop ingelogd of dat je icloud gegevens bij iemand anders bekent zijn.
Ik weet niet hoe het met familie delen zit (ik gebruik dat zelf niet) of dat een ander apple-id erbij aan koppelt wat het andere apple-id zou kunnen verklaren.
Mocht je een originele aankoopbon hebben van het betreffende toestel dan kan en wil apple je echt wel helpen om weer in je telefoon te komen, heb je deze niet dan heb je simpelweg pech en doen ze niks voor je.

• vitske
Bedankt rb0wag, ik heb een vriend gevraagd of hij hier iets van wist en wou mij testen en is daar ongelukkig in gelukt. Hij heeft toegegeven dat hij de mails verwisseld heeft als ik uit de ruimte was. Ik heb mijn wachtwoord direct verwisseld, hij had dat opgemerkt als hij naast mij stond en wou een frats uithalen.
Pagina: 1

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True