Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

nuc is nukkig

Pagina: 1
Acties:

• decal
  • Registratie: december 2017
  • Laatst online: 16-05-2019
Heb intel nuc gekocht(i7)en eerst een NVMe ssd (m.2) geplaatst van samsung( 960 evo),en daarop windows 10 geinstalleerd.

Nu heb ik onlangs een sata ssd erbij geplaatst,en mijn systeem wil niet meer booten vanaf de M.2.
Via F8 geraak ik wel in de UEFI modus en zie dat mijn de ssd eerst wil booten vanaf deze,wat doe ik het best
uefi afvinken en over gaan naar legacy modus (bios).

• guido2545
  • Registratie: oktober 2017
  • Laatst online: 24-02 18:20
In bios instellen Bij Hard disk priority dat de M.2 als eerste moet booten

Vakgebied: |Netwerk|Voip|DNS|Hosting|Servers|

• Nielson
  • Registratie: juni 2001
  • Nu online
Waarschijnlijk staat je M.2 schijf niet expliciet genoemd maar zie je deze terug als 'UEFI: Windows Boot Manager' o.i.d.

• decal
De m.2 schijf staat in de legacy mode wel ingesteld als eerste boot en pas daarna de ssd en lan,
de vraag is of ik de uefi mode gerust mag afvinken zonder in de problemen te komen

• Zorian
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 05-04 19:35
Wat je kan proberen als niks anders werkt is de USB met Windows setup erin doen, die opstarten en via daar opstartherstel laten draaien. Basically je boot fixen via daar. Wel pas nadat je de boot order goed hebt gezet in uefi.

Het kan geen kwaad om uefi uit te zetten, maar het opstarten zal er niet veel op vooruit gaan qua snelheid en het zou bovendien niet nodig hoeven zijn.

• decal
Van alles getest en geprobeerd,nuc opgestart zonder sata ssd en daarna deze manueel aangesloten
terwijl windows draaide en ssd nergens gevonden en dan ook nergens ook in bios.
Vermoed dan ook dat ik maar een van beide werkend kan aansluiten op de nuc.
Bevestiging graag.

• Zorian
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 05-04 19:35
quote:
decal schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 16:07:
Van alles getest en geprobeerd,nuc opgestart zonder sata ssd en daarna deze manueel aangesloten
terwijl windows draaide en ssd nergens gevonden en dan ook nergens ook in bios.
Vermoed dan ook dat ik maar een van beide werkend kan aansluiten op de nuc.
Bevestiging graag.
Je hebt de data ssd aangesloten terwijl de pc aan stond en Windows was geladen? Afgezien van dat dat heel dom is zal je hem inderdaad niet zien nee. Dat klopt.
Heb je al gedaan wat ik zei in mijn vorige post?
Pagina: 1

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True