versterker voor 1 radio en meerdere ruimtes winkel

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noiz13
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 23-09 16:57
Mijn vraag
ik heb van een kringloop winkel waar ik werk de opdracht gekregen om 1 radio met meerder speakers aan elkaar te knopen.
nu staat er voor,in het midden en achter in de winkel 3 pc's met daar de radio aan dit omdat radio verbinding zeer slecht is.
maar zou van alles 1 systeem maken.
...

Relevante software en hardware die ik gebruik
er komt een raspiberry pi 3B met pixel OS waar we radio op binnen komt
we we hebben al speakers die met rood zwart bedraad zijn.
we hebben ruim 500 meter kabel voor alle speakers liggen.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
gekeken naar huistuin en keuken versterker maar die voldoen niet aan de eisen daar die volgens mij alleen surround kunnen en kunnen niet genoeg boxen aan.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:36

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Budget?
En welke speakers heb je exact liggen? Rood met zwart bedraad zijn de meesten namelijk. Merk en type willen we hebben.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-10 12:15
Beetje versterker of receiver die in een kringloop komt heeft vaak al de mogelijkheid om 2 paar luidsprekers aan te sluiten

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieHifi
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 12:54
Veel oudere versterkers hebben speakers A, B en AB. Bij dit laatste kunnen twee paar speakers worden aangestuurd.

Ik neem aan dat de Pi alleen een HDMI out heeft en het aan een stereo uitput ontbreekt. Dan wordt het wat lastiger.
Je hebt receivers met multiroom functie, ook receivers die in multiroom kunnen versterken. Ik weet niet welke de meest voordelige is. Mijn Marantz SR7012 kan dat, maar vermoed dat deze boven het budhet is. Dus een goede.....wat is het budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 00:00

FeaR

In GoT we trust

Niet alleen budget is handig. Ook hoe veel speakers je aan wilt sluiten en wat de afstand wordt tot de versterker.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Je kunt op zich meerdere speakers serie/parallel zetten, afhankelijk van het aantal kun je daarin combineren.

Luxe receiver is echt niet nodig, zoek gewoon een stereo versterker, en zet desnoods een paar volumeregelaars er tussen zodat je per zone nog wat met het volume kan spelen. Hoeft allemaal niet zo moeilijk te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:40
Precies, gewoon een 3.5mm jack naar tulkabeltje tussen Pi en de Aux ingang van een versterker en gaan met die banaan. Wil je iets betere kwaliteit dan de standaard 3.5mm uitgang van een Pi dan haal je in China voor een euro een eenvoudig USB geluidskaartje.
Pagina: 1