prijs bepaling pricewatch

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• louislink
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 10-09-2020
hoe kan t zijn dat bol bovenaanstaat met iets terwijl anderen goedkoper zijn ? :(
zoek bijv: Hue gu-10 color

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

De enige GU-10 die ik vind waar Bol.com bovenaan staat is deze en daar is bol.com gewoon goedkoper dan de rest? :?

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

NMe schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 13:50:
De enige GU-10 die ik vind waar Bol.com bovenaan staat is deze en daar is bol.com gewoon goedkoper dan de rest? :?
Ik denk dat het gaat om de advertentie die bovenaan staat. Daar kan 'toevallig' ook een gu10 van bol.com in staan. Zoiets bv:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/oEVfUebBJHgaXDOX8Wf3F2dN/full.png

[ Voor 9% gewijzigd door naitsoezn op 08-12-2017 13:55 ]

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GforceNL
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10:30

GforceNL

Out of memory....

Daar staat ook vrij duidelijk " advertentie" bij.

<Zinloze tekst hier>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:05
Volgens mij betaald Bol om bovenaan als reclame te komen staan? Staat me iets van bij iig dat er winkels zijn die daar gebruik van maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
Dat is inderdaad een geadverteerde plek. Geen probleem lijkt me mits dat duidelijk aangegeven staat zoals in het screenshot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-09 15:35

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Dit is toch ietwat misleidend om zo de tweakers layout te gebruiken want het levert vast een hoop blindelingse muisklikjes op zo. En zoals de TS bewijst is het niet duidelijk genoeg aangegeven dat het een advertentie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Ik zie Bol.com plaza bovenaan: €51,95

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13:22
Hippocampus schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 14:12:
Dit is toch ietwat misleidend om zo de tweakers layout te gebruiken want het levert vast een hoop blindelingse muisklikjes op zo. En zoals de TS bewijst is het niet duidelijk genoeg aangegeven dat het een advertentie is.
Highlighten, andere layout en het woordje advertentie zijn niet duidelijk genoeg? Het is blijkbaar wel duidelijk dat de prijs hoger is (wat, in mijn opinie lastiger te zien is), maar de andere punten vallen niet op?

Kwestie van gewoon over het hoofd gezien lijkt mij.

[ Voor 4% gewijzigd door Nat-Water op 08-12-2017 14:22 ]

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippocampus

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Nat-Water schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 14:21:
[...]

Highlighten, andere layout en het woordje advertentie zijn niet duidelijk genoeg? Het is blijkbaar wel duidelijk dat de prijs hoger is (wat, in mijn opinie lastiger te zien is), maar de andere punten vallen niet op?

Kwestie van gewoon over het hoofd gezien lijkt mij.
Laat ik zeggen dat het doet wat het doen moet; lijken op een Tweakers pricewatch linkje.
En waarom denk je dat het zoveel mogelijk moet lijken? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Schandalig dat er in de PW wordt geadverteerd met de vermelding "advertentie"! (sarcasme off)

Dan maar een banner (oh nee, die worden geblocked door users).

Graag meer van dit soort duidelijke advertenties, zorgt et iig voor dat GoT bereikbaar blijft!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:23

crisp

Devver

Pixelated

Hippocampus schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 14:32:
[...]

Laat ik zeggen dat het doet wat het doen moet; lijken op een Tweakers pricewatch linkje.
En waarom denk je dat het zoveel mogelijk moet lijken? ;)
Het is ook gewoon een pricewatch link ;) Wij noemen dit een 'uitgelichte shoppositie', en hebben dit al jaren op deze manier :)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippocampus

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

@crisp ok, ik wist niet dat het een gewone link was.
Zodra ik ergens advertentie bij zie staan vergaat me spontaan de zin erop te klikken :P

Maar het is wel enigszins verwarrend als je nog niet bekend bent met het fenomeen 'uitgelichte shoppositie'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• louislink
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 10-09-2020
En dan blijkt dat Bol ook nog eens niet de color bedoeld maar de witte
dit is meer dan misleiden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

10 x liever dit dan een banner. Tweakers moet toch ergens geld aan verdienen en het staat er toch echt duidelijk bij hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

louislink schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 17:23:
En dan blijkt dat Bol ook nog eens niet de color bedoeld maar de witte
dit is meer dan misleiden!
Even voor de duidelijkheid wat onderscheid:
- De in het screenshot getoonde constructie is een 'uitgelichte shoppositie' wat als reclame getoond wordt en altijd bovenaan komt, ongeacht of het de laagste prijs is.

- Als een winkel verwijst naar een ander product dan bedoeld, dan noemen we dat doorgaans een 'verkeerde prijsvermelding'. Het maakt daarbij op zich niet uit of ze dan bovenaan staan, maar dat zijn natuurlijk wel de foute prijzen die het meest opvallen.
Van die dingen willen we het uiteraard graag weten, liefst zo duidelijk mogelijk. Dus bij voorkeur met een link naar het product hier op Tweakers (is het diegene die NMe aanhaalt?)
De eenvoudigste en meest trefzekere manier is; hover (hou je muis stil) boven de meest rechtse prijs en te wachten tot het popupje komt, daarin tref je een 'Onjuiste prijs melden'-linkje onderaan. Daar kan je dan aangeven waarom het fout is (verkeerd product in dit geval?) :)

Om welke situatie gaat het hier?
Pagina: 1