[Windows 10] primair display blijft soms zwart of leeg

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daytona
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:27

Daytona

Autoracen is voor watjes

Topicstarter
Onlangs mijn oude Vista PC afgestoft en met wat upgrades van Windows 10 voorzien om o.a. een backlog van oude fps te spelen tijdens de donkere dagen.
Probleem is dat mijn primaire scherm (lcd monitor via dvi) regelmatig op zwart blijft, of alle iconen mist, als het 2e scherm (hd tv op hdmi) aan heeft gestaan.

Als beide schermen aan staan kan ik ze prima naar wens instellen. Maar zodra ik de tv uitzet is het afwachten wat er gebeurt. Ik heb zowel duplicate, extend als only use 2 (aangevinkt als primaire scherm) geprobeerd in Catalyst CC en Windows display settings.

Het gaat om een Core2Duo systeem op een Gigabyte P35C_DS3R moederbord met een HD5770 GPU met de standaard Windows drivers.

Hoe krijg ik het voor elkaar om altijd beeld op m'n monitor tevkrijgen, ongeacht of de tv aanstaat?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• base_
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:10
[win]+[p] misschien proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberonline
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 06-04 20:55
Het lijkt erop dat de TV op Primaire monitor is ingesteld.
Als jij bij instellingen van beeldscherm (in windows) kijkt, en je klikt op de LCD monitor. kan je erons onderaan instellen "Deze monitor als primair gebruiken"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daytona

Daytona

Autoracen is voor watjes

Topicstarter
Bedankt voor de reakties. [win]+[p] helpt me iig de monitor aan de praat te krijgen zonder de AV receiver en TV ook aan te moeten slingeren, dus dat scheelt alvast.

Heb het idee dat Catalyst CC en de windows display properties elkaar in de weg zitten. Windows houd vol dat mijn monitor beeldscherm #2 is, ook al heb ik deze aangevinkt als 'make this my main display'.
Terwijl CCC mijn monitor identificeerd als beeldscherm #1 zodra ik in display properties --> multiple displays 'show only on 2' kies. Zodra ik extend of duplicate kies kan ik in CCC wel 'swap' kiezen om de monitor in CCC ook weer display #2 te maken, maar handig is anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberonline
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 06-04 20:55
Heb jij toevallig jij "Primaire" scherm het moederbord aangesloten, en de TV bijvoorbeeld op jouw videokaart? (of omgekeerd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daytona

Daytona

Autoracen is voor watjes

Topicstarter
Hoi Guido,

Nee, beide schermen zijn aangesloten op de HD5770, videokaart. De pc heeft verder ook geen onboard video.
Pagina: 1