Opgelost
Beste mensen,
Ik heb toch contact opgenomen met een oude kennis die bij ASRock werkt.
Hij heeft me het een en ander verteld en het komt erop neer dat:
-Ik een CPU koeler ga kopen die de airflow op het moederbord richt
-Ik eventueel een moederbord ga kopen waarvan de VRM's heatsinks hebben en gemaakt zijn voor deze processor. (Omdat de processor heel snel veel stroom trekt overheaten ze nu te snel waardoor hij throttlet, zoals al eerder aangegeven door een andere reactie hierboven)
Daarnaast heeft hij me verteld dat Gigabyte grote oplichters zijn omdat ze na het releasen van een bord snel een tweede revisie uitbrengen met veel lagere kwaliteit en specificaties, en deze tweede revisie dan verkopen onder de naam van de eerste revisie en dit in de kleine lettertjes zetten.
Bedankt voor al jullie hulp en reacties, zonder jullie had ik het probleem niet gevonden en wist ik niet eens waar ik moest beginnen!
Beste mensen,
Ik heb toch contact opgenomen met een oude kennis die bij ASRock werkt.
Hij heeft me het een en ander verteld en het komt erop neer dat:
-Ik een CPU koeler ga kopen die de airflow op het moederbord richt
-Ik eventueel een moederbord ga kopen waarvan de VRM's heatsinks hebben en gemaakt zijn voor deze processor. (Omdat de processor heel snel veel stroom trekt overheaten ze nu te snel waardoor hij throttlet, zoals al eerder aangegeven door een andere reactie hierboven)
Daarnaast heeft hij me verteld dat Gigabyte grote oplichters zijn omdat ze na het releasen van een bord snel een tweede revisie uitbrengen met veel lagere kwaliteit en specificaties, en deze tweede revisie dan verkopen onder de naam van de eerste revisie en dit in de kleine lettertjes zetten.
Bedankt voor al jullie hulp en reacties, zonder jullie had ik het probleem niet gevonden en wist ik niet eens waar ik moest beginnen!
Hallo mensen,
Ik heb een computer die ik over de jaren hier en daar geupgrade heb om een beetje de nieuwere spellen te kunnen blijven spelen. Ik ben echter student dusja geld speelde een rol bij sommige keuzes.
Nou is mijn probleem dat ik over de minimum eisen van BF1 kom.
Ik kon het spel eerst ook met alles op low/off redelijk smooth spelen, maar sinds ik mijn CPU geupgrade heb krijg ik opeens FPS drops op spannende momenten waardoor het spel soms onspeelbaar wordt. (Vooral die map waar het hele bos om je heen in de fik staat, daar heb ik echt maar 10 fps ofzo).
Nou is mijn vraag: komt dit omdat mijn computer gewoon slecht is of zit er ergens iets niet goed? Ik had eerst een AMD FX 4100, en ik herinner me niet dat het spel zo veel FPS drops had. Na de upgrade heb ik het een tijd niet gespeeld tot nu.
Mijn systeem:
550W Corsair voeding
AMD HD 7950 Sapphire 3GB Videokaart
ASUS M5A78L-M/USB3 Moederbord
AMD FX 8350 8 Core processor
4X2GB Corsair Vengeance RAM
HDD 500GB
SSD 250GB
Ik hoor graag jullie advies en of jullie het raar vinden dat ik zo veel FPS drops ervaar.
Als ik in het verkeerde forum zit mijn excuses en ik pas het graag aan!
[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2017 20:10 . Reden: Opgelost, reactie in hoofdbericht gezet voor oplossing ]