Toon posts:

Server opzetten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik wil een servertje bouwen waarmee ik m`n andere 2 computers het internet op kan krijgen en verder moet er een ftp en webserver op de server komen..... ben nogal n00b op het gebied van netwerken dus zou iemand mij kunnen vertellen hoe ik dit moet gaan doen?
mvg,

NeXtGeNz

Verwijderd

Om te beginnen. Wat is het voor 'n pc die je als slurver wil gaan gebruiken :?
Dat maakt nogal een verschil en dan zien we wel verder. :)

Verwijderd

Topicstarter
dit is toch wel de belangrijkste info die je nodig heb nie?
Amd k6 300 mhz
256mb ram
voodoo 3 2000
2 3com 100mbit kaartjes

en hij draait nu op winme

Verwijderd

Op woensdag 11 juli 2001 18:49 schreef NeXtGeNz het volgende:
dit is toch wel de belangrijkste info die je nodig heb nie?
Amd k6 300 mhz
256mb ram
voodoo 3 2000
2 3com 100mbit kaartjes
Dan heb je wel een leuk systeem. Als je echt helemaal n00b bent kan je het beste beginnen met een NT4 slurver. Dat is het makkelijkste op te zetten qua file-sharing, rechten ed. Evt. zou Win2k er ook wel op draaien, geheugen genoeg.
Knal er Winroute op. Heb je je verbinding iig al geshared. DCHP server, ook handig. Kijk anders op http://www.winroute.nl

Je kan als FTP/WWW progje gewoon IIS4/5 gebruiken die bij NT4/5 ingebakken zit. Is makkelijk te configureren. Haal wel alle benodigde patches op van de Microsoft-site. ;)

Als je wat verder gevorderd bent zou je evt op Linux oid over kunnen stappen. :)

• wimmetje
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-09-2025
Maakt helemaal geen ruk uit wat voor pc het is..met een 386 gaat het prima :p

• wimmetje
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-09-2025
Freesco...ook leuk....alleen dan moet je een echte server hebben die gewoon draait ergens op zolder of in je kast...maar erg stabiel(linux he) :)

Verwijderd

Op woensdag 11 juli 2001 18:53 schreef wimmetje het volgende:
Maakt helemaal geen ruk uit wat voor pc het is..met een 386 gaat het prima :p
Tuurlijk, maar als je n00b bent niet. :P
En het is natuurlijk zonde om op zo'n systeem FreeSCO te knallen. Dat doe je op een 486 met flop ofzo. :)
Pagina: 1