Op zoek naar portable platenspeler

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-09 12:41
Ik zoek een?
platenspeler die op meerdere plekken in huis gebruikt kan worden.

Wat is je budget?
150 max, liefst minder

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik zoek een platenspeler als kado en ik verwacht dat deze niet heel veel gebruikt gaat worden maar wel op verschillende plekken in huis. Op zolder waar nog een stokoude JVC set staat die een beetje op instorten staat en ook in de woonkamer waar ik een vrij modern Denon microsetje heb staan maar niet echt plek om een platenspeler neer te zetten. ?
Een matige geluidskwaliteit is nog acceptabel, permanente schade aan platen niet en http://www.puresound.be/n.../crosley-ion-en-traveler/ zette me aan het denken dat de allergoedkoopste apparaten niet zo'n goed idee zijn

Wat heb je zelf al gevonden?
Diverse Ricatech en Crosley spelers.

Welke vragen heb je hier nog over?
  • Bestaat er een makkelijk te verplaatsen speler, liefst met speakers maar anders in ieder geval met koptelefoon aansluiting die platen niet verpest?
  • Wat is de goedkoopste moderne speler die geen schade aanricht met interne voorversterker? Zodat ik er eventueel zelf een koptelefoon versterker aan kan hangen?
  • Wat zijn goede oude platenspelers die voor een zacht prijsje op marktplaats te vinden zijn?

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:03

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Je zegt het zelf al: die de platen niet verpest. Daar zit de crus. Die goedkope spelertjes van tegenwoordig doen juist dat - niet aan beginnen dus.

Vraag is denk ik vooral waarom je meent een platenspeler niet in de woonkamer kwijt te kunnen, danwel waar je het meeste zult luisteren. Daar zou ik hem neerzetten namelijk :)

Qua budget moet je best wat leuks kunnen kopen, ook tweedehands. Instap model van Project of Denon, of tweedehands een Dual of Thorens moet ook wel lukken. Maar echt portable wordt dat niet ben ik bang.

Hou er wel rekening mee dat oude modellen geen interne voorversterker hebben. maar die kost je bij Conrad misschien twee tientjes.

Als ik je zo hoor zou ik zelf overwegen om een goede, niet portable platenspeler te kopen, evt voorversterker er bij en een los setje PC speakers, bijv Logitech. Hoeft die krakkemikkige JVC ook niet met een LP aan zijn einde te komen :P

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-09 12:41
thanks!

Heb inmiddels een oude platenspeler in de familie gelokaliseerd. Vond op thoman een voorversterkertje met koptelefoon aansluiting. Platenspeler kan zo in de huiskamer op de denon aangesloten worden maar ook op een andere plek met alleen koptelefoon.

Totdat iemand een Crosley-achtig ding maakt wat wel kwaliteit is (moet toch markt voor zijn lijkt mij) is dit de beste en meest flexibele oplossing denk ik

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++