Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Game PC: €1750

Pagina: 1
Acties:

• {Geert}
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 08-11 10:59
Hallo allemaal,

Ik wil binnenkort voor het eerst een desktop gaan bouwen. Nu heb ik een redelijke build gevonden (volgens mij) en zou ik hier graag jullie mening over willen :)

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil kunnen gamen en programmeren. Qua gamen hoef ik niet perse alle instellingen om maximaal te kunnen zetten, maar de desktop moet nog wel even meekunnen en ook nieuwere spellen kunnen draaien. Denk bij programmeren bijvoorbeeld aan het draaien van Visual Studio.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik wil rond de €1750,- uitgeven. Eventueel kan het nog wel iets hoger, maar niet meer van €2000,-

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-8600K Boxed€ 273,57€ 273,57
1MSI Z370 Gaming Pro Carbon€ 161,-€ 161,-
1MSI GeForce GTX 1080 GAMING X 8G€ 590,50€ 590,50
1Fractal Design Define R4 Pearl Black€ 102,-€ 102,-
1Cryorig H7€ 34,-€ 34,-
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15€ 193,-€ 193,-
1Seasonic Focus Plus 550 Gold€ 80,95€ 80,95
1Samsung 850 EVO 1TB€ 305,-€ 305,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.740,02

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Gevoelsmatig heb ik liever een Intel processor, maar dit staat niet perse vast. Mochten er dus goede redenen zijn voor iets anders dan hoor ik het graag!

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De binnenkant van de desktop hoeft er van mij niet mooi uit te zien (vandaar ook de gesloten case). Ik zou hem het liefst niet te luidruchtig hebben.

Ga je overklokken?
Op het begin in ieder geval nog niet, maar misschien in de toekomst nog wel. Waarschijnlijk ga ik in ieder geval wel een keer proberen :)

Wat verwacht je van ons?
1. Zijn er verbeteringen voor mijn build?
2. Zijn er mogelijke comptabiliteitsproblemen? Ik weet in ieder geval dat ik voor deze CPU een Z370 moederbord nodig heb, maar misschien zijn er andere dingen die ik heb gemist?

• Jesse
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-11 20:17
Kasten verouderen op zich niet zo snel, maar van deze is er wel een opvolger, die ook beter beschikbaar is: pricewatch: Fractal Design Define R5 Zwart
Als je overigens niet een heel groot aantal ouderwetse hdd's erin wilt hangen kan je ook goed kijken naar pricewatch: Fractal Design Define S of pricewatch: Fractal Design Meshify C (maar die laatste heeft wel een window)

Je kan eventueel nog iets besparen door voor deze ssd te gaan: pricewatch: Crucial MX300 2,5" 1,05TB

• Juok
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Verbeteringen:

Je hebt een k processor, dus ik neem aan dat je dan gaat overclocken? anders kan je beter een non k pakken.
Je hebt een MSI moederbordje, maar ik begreep dat MSI niet zo goed uit de veren kwam op dit socket. De Asrock zou kwalitatief betere onderdelen gebruiken voor gelijke prijzen, staat hier ergens op het forum beschreven.
Ik weet eerlijk gezegd niet hoe goed de cryorig presteert, maar dit zal ongetwijfeld niet zo goed zijn als de mugen 5.

Je voeding zou ik iets hoger(650 watt) pakken, maar dat is meer gevoel dan dat je het daadwerkelijk nodig hebt. Tenzij je een goedkopere (1070) videokaart pakt, want je hoeft niet alles perse of maximaal te kunnen zei je. Afhankelijk van op wat voor scherm je gaat spelen, stel een basic 1080 scherm dan heb je geen 1080 gpu nodig en volstaat de 1070.

En zoals hierboven al vermeld, wellicht een nieuwere kast, ga zelf binnenkort voor de pricewatch: Fractal Design Define C TG

[ Voor 11% gewijzigd door Juok op 08-12-2017 12:41 ]

• JDdeV1992
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 25-11 22:12
Juok schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 12:40:
Verbeteringen:

Je hebt een k processor, dus ik neem aan dat je dan gaat overclocken? anders kan je beter een non k pakken.
Je hebt een MSI moederbordje, maar ik begreep dat MSI niet zo goed uit de veren kwam op dit socket. De Asrock zou kwalitatief betere onderdelen gebruiken voor gelijke prijzen, staat hier ergens op het forum beschreven.
Heb jij bronvermeldingen voor de statement dat MSI het niet goed zou doen i.c.m. Coffeelake? Puur uit interesse, zou dit namelijk interessant vinden om te lezen, was bij mij nog niet bekend namelijk. De reviews van het gekozen bord van TS zijn namelijk gewoon goed.

@{Geert} Als je daadwerkelijk gaat overklokken zou ik ook kijken naar de pricewatch: Scythe Mugen 5 PCGH Edition. Ga je dit niet zou ik de CPU aanpassen naar een I5 8400 en dan kan de koeler blijven staan. Dit heeft wel puur betrekking op gaming. Weet niet hoe zwaar programmeren je CPU belast.

Qua voeding zou ik als je gaat overklokken 650 watt nemen anders zie ik daar eigenlijk geen reden toe als ik naar het stroomverbruik kijk van alle verschillende onderdelen.

Tip m.b.t. de Samsung SSD, mocht je deze kopen i.v.m. AC Origins, even opletten bij welke winkel je hem koopt. Heb mijne besteld bij Megekko en kan mooi fluiten naar mijn kopie omdat Megekko niet mee word genomen in de actie 8)7 |:(

• Jesse
Juok schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 12:40:
*knip*
Ik weet eerlijk gezegd niet hoe goed de cryorig presteert, maar dit zal ongetwijfeld niet zo goed zijn als de mugen 5.*knip*
Ietwat kort door de bocht wmb, omdat de praktijk bij high-end leveranciers veelal is dat de producten extreem dicht bij elkaar liggen, en de doorslag in reviews vaak wordt gegeven door minieme verschillen die flink uitvergroot worden.
Het ligt dus eerder voor de hand om te verwachten dat de Cryorig een prima koeler is. Uiteraard is er gebaseerd op het prijsverschil met de Mugen 5 ook kwaliteitsverschil te verwachten, maar 50 euro voor een koeler is gewoon heel veel. Je moet goede argumenten hebben om zo'n bedrag voor een koeler te rechtvaardigen.

Uit de review van Foritain:
De Cryorig H7 Universal toonde een uitstekende prijs-prestatieverhouding te hebben, en doet zijn naam ‘universal’ eer aan met bijzonder compacte afmetingen; 145mm hoog voor een 120mm towerkoeler is niet verkeerd, en het feit dat hij alle hogere geheugentypes en je eerste PCI-E slot niet in de weg zit zijn mooie voordelen die veel van de andere koelers in deze lijst hem niet na doen. Hij is voordelig, maar er zijn nog wel goedkopere alternatieven. Wat de H7 echter als meerwaarde biedt is een keurige niet-budget uitstraling en een bijzonder prettige installatiemethode, zaken die regelmatig aan de onderkant van de markt ontbreken. Als je dus niet op een enkele euro kijkt, maar wel voor een scherpe prijs een goed presterende koeler wil kopen die een i5 of i7 zelfs met bescheiden overklok aan kan dan zit je hier goed.
Edit:
JDdeV1992 schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 13:09:
[...]
Heb jij bronvermeldingen voor de statement dat MSI het niet goed zou doen i.c.m. Coffeelake? Puur uit interesse, zou dit namelijk interessant vinden om te lezen, was bij mij nog niet bekend namelijk. De reviews van het gekozen bord van TS zijn namelijk gewoon goed.
In het nominatietopic voor de Tweakers Awards had @DaniëlWW2 daar een betoog over volgens mij, maar die topics zijn weer verdwenen. Overigens noemde hij wel specifieke borden.

[ Voor 16% gewijzigd door Jesse op 08-12-2017 13:41 ]

• JDdeV1992
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 25-11 22:12
Jesse schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 13:14:
[...]

In het nominatietopic voor de Tweakers Awards had @DaniëlWW2 daar een betoog over volgens mij, maar die topics zijn weer verdwenen. Overigens noemde hij wel specifieke borden.
Helder! Hopelijk gaan we dit nog ergens terug kunnen lezen!

• Jesse
JDdeV1992 schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 13:21:
[...]

Helder! Hopelijk gaan we dit nog ergens terug kunnen lezen!
De pricewatch: ASRock Z370 Extreme4 is iig één van de mobo's die genomineerd werd omdat die veel waar voor z'n geld zou bieden.

• {Geert}
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 08-11 10:59
Jesse schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 12:04:
Kasten verouderen op zich niet zo snel, maar van deze is er wel een opvolger, die ook beter beschikbaar is: pricewatch: Fractal Design Define R5 Zwart
Als je overigens niet een heel groot aantal ouderwetse hdd's erin wilt hangen kan je ook goed kijken naar pricewatch: Fractal Design Define S of pricewatch: Fractal Design Meshify C (maar die laatste heeft wel een window)

Je kan eventueel nog iets besparen door voor deze ssd te gaan: pricewatch: Crucial MX300 2,5" 1,05TB
@Jesse Bedankt! Ik had gemist dat er een nieuwere versie van de kast uit was. Ik heb uiteindelijk gekozen voor de R5 aangezien ik misschien later nog een optische drive wil toevoegen en ik wil liever geen window in de kast hebben.
De SDD laat ik wel staan. Ik hoor namelijk goeie dingen over de Samsung SSD.
JDdeV1992 schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 13:09:
[...]

Tip m.b.t. de Samsung SSD, mocht je deze kopen i.v.m. AC Origins, even opletten bij welke winkel je hem koopt. Heb mijne besteld bij Megekko en kan mooi fluiten naar mijn kopie omdat Megekko niet mee word genomen in de actie 8)7 |:(
Dat is wel een leuke bijkomstigheid, maar dat was niet perse de reden dat ik voor de Samsung SSD heb gekozen. Ik was dit eerlijk gezegd vergeten, maar nu je het zegt kan ik me inderdaad herinneren dat ik dit ergens heb gezien. Dus bedankt voor de tip! :)

@Juok @JDdeV1992 Aangezien ik het overclocken in ieder geval wel wil proberen heb ik de fan en de voeding ook aangepast:
Product
Scythe Mugen 5 PCGH Edition
Seasonic Focus Plus 650 Gold

Voor het moederbord zal ik nog even verder kijken in dat geval. Ik had m'n keuze uiteindelijk gebaseerd op de Tweakers reviews en de review van Hardware.info (https://nl.hardware.info/...nd-up-17-keer-coffee-lake). Daar leken ze (met mijn kennis) niet erg ver uit elkaar te liggen allemaal.

• Juok
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
@JDdeV1992
Hier op het tweakers forum stond er een post over goedkopere onderdelen op MSI borden, wat je in het directe gebruik niet zo zal merken, maar die over een aantal jaar kans heeft op falen van onderdelen. Als ik het een beetje goed heb vertaald naar wat ik me ervan herinner. Hierbij zou de Asrock zoals genoemd door @Jesse betere onderdelen gebruiken. De post is niet meer toegankelijk (voor mij) overigens topic 1816583

Wellicht heeft Jesse ook gelijk over de cryorig koeler, maar ik zie de mugen in vele reviews terugkomen als een top koeler en aangezien je een 8600k gaat gebruiken zou "ik zelf" een mugen nemen. De PCGH editie is ook goed stil en daarbij heb ik goede ervaringen met mugen, momenteel nog een 9 jaar oude mugen 3 draaien in mijn systeem zonder ooit problemen mee gehad te hebben.

• internaut
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-11 18:22
Jesse schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 13:27:
[...]

De pricewatch: ASRock Z370 Extreme4 is iig één van de mobo's die genomineerd werd omdat die veel waar voor z'n geld zou bieden.
Indeed.
Als ik nu voor een z370 mobo zou gaan dan zal het dit bord worden.
Pagina: 1