Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
sluiten

Onderzoek Tweakers

Om beter te begrijpen wat jij waardevol vindt aan Tweakers en andere online content of features, voeren we een onderzoek uit. Wil jij ons helpen door de bijbehorende vragenlijst in te vullen? Het invullen neemt ongeveer 15 minuten in beslag en onder alle deelnemers verloten we drie Tweakers-goodiebags.

Naar het onderzoek

Toon posts:

Welke 17inch Laptop met NORMAAL keyboard en goede specs?

Pagina: 1
Acties:

• smokeandnoise
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 24-01 22:35
Ik ben me aan het orienteren op een goede 17 inch laptop waarvan het keyboard ook geschikt is voor als je vaak de cursor en de home en end knoppen wilt gebruiken.

De meeste keyboards hebben pijltjes omhoog en omlaag met gehalveerde toetsen, dat is niet fijn.
De keyboards op laptops die ik nu gevonden hebben waar wel volledige (versmalde) cursors opzitten missen helaas de 'end' knoppen. (Asus Vivobook)

Als je snel door text en source code heen wilt bladeren dan zijn deze knoppen een must.

Wat ik zoek..

Een laptop met als het kan een :
  • 8250U processor (evt 7200U)
  • geen HD,
  • alleen SSD, (128GB mag, liever 256GB)
  • 17 inch full HD mat of 1600 x 900 (maar dan wel glossy, mijn oude Asus geeft hier prima beeld mee)
  • minimaal 8 GB ram
  • stil en koel
  • batterij duur is niet zo belangrijk, ik gebruik de laptop als desktop replacement.
  • aparte videokaart is niet nodig, maar mag wel
Budget, max ca 1100,- euro incl btw

Ik heb overigens hier al een Lenovo 17 inch met 8250U maar die maakt me nog te veel herrie en het matte 1600 * 900 scherm is slechter dan mijn bijna 8 jaar oude glossy Asus 1600 * 900 scherm, ik heb hier ook een Lenovo 15 inch met 7200U, die is stiller, maar 15 inch is me te klein gebleken, en de cursor en missende home / end knoppen trek ik niet. Het full HD IPS scherm vind ik wel goed verder. Beide laptops stuur ik toch terug wegens te klein of matig scherm en in beide gevallen, te kleine cursor knoppen.

Ik zit nu 4 dagen lang al zon beetje alle laptops te bekijken die er zijn, maar als ik een laptop tegenkom die enigszins in de buurt komt van wat ik zoek kan ik er geen reviews van vinden omdat laptops met een 8250U er in nog vrij nieuw zijn.

Vraag ik te veel? ;)

[Voor 11% gewijzigd door smokeandnoise op 08-12-2017 10:30]

• smokeandnoise
Oja, de enige laptop die leek te voldoen aan wat ik min of meer zocht was deze Lenovo :
pricewatch: Lenovo IdeaPad 700-17ISK (80RV008SMH)

Helaas vond ik daar een review van op youtube die meerdere mensen ook onderschreven, is dat het scharnier rechts nog wel eens af wilde breken. Daarbij heeft deze laptop een 'verouderde' quadcore processor, waarvan ik vermoed dat ie nog wel wat warmte en dus voor geluid gaat zorgen.

Alle laptops waarvan de powerknop in het toetsenbord zit verwerkt (hoe mooi ook) vallen eigenlijk af door dat de end toets die daar hoort te zitten er niet meer is. Wisselen met numlock tussen numbers en cursor is ook erg onwenselijk.

• smokeandnoise
Het lijkt er op dat MSI mij wel wat te bieden heeft qua cursor en specs..

Dit merk laptop altijd links laten liggen omdat ik het als een gamers laptop zag,

maar deze is iets boven het budget wat ik in gedachten had maar voor het eerst dat ik normale cursor knoppen zie op een laptop.

pricewatch: MSI GP72 7RD-058NL (Leopard)

Ik ga even specs vergelijken van de verschillende MSI modellen.

• kdekker
  • Registratie: januari 2005
  • Niet online
Je reageert op jezelf. Hopelijk is dat geen signaal van aftakeling??

Ik zoek zelf ook - niet al te actief - naar een quad core laptop, maar nog niet alle merken (waaronder Lenovo) zijn die er nog niet, of maar zeer mondjesmaat. Vermoedelijk zal het komende jaar meer nieuws brengen.

Ik weet niet hoe je werkt, maar is een los toetsenbord geen idee (die heb je ook in kleinere/compacte vorm).

En een https://www3.lenovo.com/n...inkPad-T570/p/22TP2TT5700 heeft 'redelijke' pijltoetsen. Misschien dat je bij een zakelijke lijn (al zijn daar de 17" modellen zeldzamer, de URL die ik noem is van een 15" model). Vreemd genoeg vind ik op de lenovo website niet het door jou genoemde (17") model. Er zijn maar vijf 17 inch laptops (zie https://www3.lenovo.com/n...c/LAPTOPS?menu-id=Laptops en filter op schermgrootte).

• sjenk
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 19-03 21:09

• smokeandnoise
quote:
[b][message=53526201,noline] Vreemd genoeg vind ik op de lenovo website niet het door jou genoemde (17") model. Er zijn maar vijf 17 inch laptops (zie https://www3.lenovo.com/n...c/LAPTOPS?menu-id=Laptops en filter op schermgrootte).
Deze Lenovo had ik het over, 17 inch met 8250U processor : https://www.laptopshop.nl...20-17ikbr-81bj0039mh.html

Maar hij maakte me teveel lawaai en het scherm was niet geweldig, keyboard typt wel fijn, maar die halve cursor knoppen werkt voor mij niet goed.

Op je vraag hoe ik meestal werk, dat is zitten in een fauteuil met laptop op schoot. Is de enige manier hoe ik uren achtereen kan werken, achter een bureau hou ik het niet langer dan 20 minuten vol. :)

@kdekker Met Dell ben ik helaas ook klaar, heb 2 maanden geleden een laptop besteld die nooit is aangekomen omdat hun kassasysteem het geld wat ze hadden binnengekregen niet had gezien. Na 2 maanden (en veel contact geprobeerd te hebben met de Dell Helpdesk) werd het geld terug gestort omdat ze het niet konden koppelen aan een koop.

Ik zou op zich graag een Dell willen, maar wel met het juiste keyboard.

Tevens ook begrepen dat de 7700HQ nogal heethoofden zijn, dus alternatieven in die richting (verouderde laptops hebben soms nog wel de juiste keys) ga ik ook laten passeren.

Toch maar wachten tot er een laptop uitkomt met wel een 8250U processor en goed 17 inch scherm en goed keyboard. Mijn hoop is op dit moment op nieuwe modellen van MSI gevestigd.
Pagina: 1

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True