Muis hapert bij hoog CPU gebruik

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13:29

ETzPliskin

PS3 ID: Kretus

Topicstarter
Ik heb sinds een tijdje het vervelende fenomeen dat mijn muis hapert bij hoog CPU gebruik. Ik plaats het topic onder videokaarten, omdat het zich enkel voordoet na het installeren van de videokaart drivers.

Bijvoorbeeld in PUBG begint de muis erg te haperen/laggen wanneer ik tegen de 100% CPU usage aanloop, wat niet echt bevorderlijk is voor mijn aiming skills :+

Ook wanneer ik bijvoorbeeld Chrome open waarbij de CPU heel kort naar vol gebruik schiet doet het zich merkbaar voor. Idem bij het inschakelen van het scherm of het veranderen van de schermindeling (extend/mirror etc.).

Het enige wat werkt, is de videokaart verwijderen in de device manager, de pc herstarten en met de standaard Windows drivers gaat alles wel goed (ook ingame). Helaas installeert Windows na een herstart ook de drivers van Nvidia zelf, waardoor het probleem er terug is.

Specs:

- Intel i5-4690K (lichtjes overklokt)
- MSI GeForce GTX 970
- 16GB RAM
- Dell 2515H + een Samsung scherm

Wat ik al geprobeerd heb zonder resultaat:

- CPU niet overklokken
- 1 scherm gebruiken
- Verschillende versies van drivers installeren (beta / non-beta)
- Andere muis
- Andere software uitgeschakeld (netwerk software / geluidskaart etc)

Het enige wat wel werkt is dus alles van drivers verwijderen, en tijdelijk met de standaard Windows drivers werken, maar dan kan ik onder andere geen gebruik maken van Shadowplay.

Wie kan helpen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:12
Hmmm.... an sich niet heel raar, USB verwerking gaat veelal via CPU berekeningen. Maar er zou genoeg prioriteit voor de USB aansturing moeten zijn dat je er geen 'last' van hebt.

Andere USB poorten geprobeerd? Heb je toevallig USB 2.x en 3.x poorten en beide geprobeerd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-10 22:58

Zorian

What the fox?

Ik zie dit soort symptomen nog wel eens voorkomen bij computers die een brakke of te zwakke voeding hebben. Kan je informatie geven over welke voeding je hebt en hoe oud die (ongeveer) is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:12
Goed punt dat Zorian aanbrengt, of anders misschien temperatuur? Throttling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 14:38
Je geeft aan dat het met de driver van ms dus wel goed gaat. Welke driver gebruik je nu voor nvidia?

Heb je de driver van nvidia simpelweg al. Eens opnieuw geïnstalleerd, chipset driver heb je er ook opstaan?

[ Voor 35% gewijzigd door freaky35 op 08-12-2017 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11:34

MsG

Forumzwerver

En als je shadowplay als functionaliteit uitzet blijft het dan goed? Volgens mij creeërt dat namelijk ook best wat overhead, althans dat is mijn ervaring er mee.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ETzPliskin
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13:29

ETzPliskin

PS3 ID: Kretus

Topicstarter
Bedankt voor de suggesties, maar ik heb net heel toevallig de dader gevonden, namelijk de MSI Gaming app. Ik had toevallig deze service disabled, en het probleem was weg.

MSI gaming app verwijderd, laatste drivers geinstalleerd, reboot, en het probleem blijft weg :)

Na een maand zoeken het vragen op tweakers en 2 uur later het per ongeluk vinden 8)7 |:(
Pagina: 1