Ik heb sinds een tijdje het vervelende fenomeen dat mijn muis hapert bij hoog CPU gebruik. Ik plaats het topic onder videokaarten, omdat het zich enkel voordoet na het installeren van de videokaart drivers.
Bijvoorbeeld in PUBG begint de muis erg te haperen/laggen wanneer ik tegen de 100% CPU usage aanloop, wat niet echt bevorderlijk is voor mijn aiming skills
Ook wanneer ik bijvoorbeeld Chrome open waarbij de CPU heel kort naar vol gebruik schiet doet het zich merkbaar voor. Idem bij het inschakelen van het scherm of het veranderen van de schermindeling (extend/mirror etc.).
Het enige wat werkt, is de videokaart verwijderen in de device manager, de pc herstarten en met de standaard Windows drivers gaat alles wel goed (ook ingame). Helaas installeert Windows na een herstart ook de drivers van Nvidia zelf, waardoor het probleem er terug is.
Specs:
- Intel i5-4690K (lichtjes overklokt)
- MSI GeForce GTX 970
- 16GB RAM
- Dell 2515H + een Samsung scherm
Wat ik al geprobeerd heb zonder resultaat:
- CPU niet overklokken
- 1 scherm gebruiken
- Verschillende versies van drivers installeren (beta / non-beta)
- Andere muis
- Andere software uitgeschakeld (netwerk software / geluidskaart etc)
Het enige wat wel werkt is dus alles van drivers verwijderen, en tijdelijk met de standaard Windows drivers werken, maar dan kan ik onder andere geen gebruik maken van Shadowplay.
Wie kan helpen?
Bijvoorbeeld in PUBG begint de muis erg te haperen/laggen wanneer ik tegen de 100% CPU usage aanloop, wat niet echt bevorderlijk is voor mijn aiming skills
Ook wanneer ik bijvoorbeeld Chrome open waarbij de CPU heel kort naar vol gebruik schiet doet het zich merkbaar voor. Idem bij het inschakelen van het scherm of het veranderen van de schermindeling (extend/mirror etc.).
Het enige wat werkt, is de videokaart verwijderen in de device manager, de pc herstarten en met de standaard Windows drivers gaat alles wel goed (ook ingame). Helaas installeert Windows na een herstart ook de drivers van Nvidia zelf, waardoor het probleem er terug is.
Specs:
- Intel i5-4690K (lichtjes overklokt)
- MSI GeForce GTX 970
- 16GB RAM
- Dell 2515H + een Samsung scherm
Wat ik al geprobeerd heb zonder resultaat:
- CPU niet overklokken
- 1 scherm gebruiken
- Verschillende versies van drivers installeren (beta / non-beta)
- Andere muis
- Andere software uitgeschakeld (netwerk software / geluidskaart etc)
Het enige wat wel werkt is dus alles van drivers verwijderen, en tijdelijk met de standaard Windows drivers werken, maar dan kan ik onder andere geen gebruik maken van Shadowplay.
Wie kan helpen?