Internet klapt er constant uit

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gnermo
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 28-08 10:52

Gnermo

All about that bass!

Topicstarter
Beste Tweakers,

Sinds begin Oktober zit ik met het volgende probleem.

Er is begin oktober KPN aangelegd, en sindsdien heb ik het probleem dat om de haverklap de verbinding verbreekt.
De enige melding die ik krijg is dat de DNS er uit klapt, maar volgens mij de hele router want de lampjes gaan ook op rood.
Het gaat hier om een nieuwe Experiabox.

Mijn vaste computer is bekabeld aangesloten, en er zitten zes (6) ip-tv kasten op aangesloten via een NETGEAR GS105E. Volgens mij dan althans, helaas heb ik het zelf niet aangelegd. Kan het zijn dat deze IP-TV kasten voor storing zorgen omdat ze op een ander vlan zitten?
De switch zit trouwens aangesloten op de WAN poort.

Zelf heb ik de router al ingesteld op het DNS van Google, maar dat helpt ook niets.

(Ik kan u helaas niet meer informatie geven aangezien ik op mijn werk zit)

[ Voor 9% gewijzigd door Gnermo op 08-12-2017 10:54 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yeebo
  • Registratie: December 2016
  • Niet online
Kan je ook de logs posten als je thuis bent van je Experia Box?

En wat als je KPN belt, wat zeggen zij dan? ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Yeebo op 08-12-2017 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
Heb je écht geen DNS ( Dus een website op ip adres benaderen lukt wel?)
Heb je al eens alternatieve dns servers gebruikt ? (xs4all, google dns, opendns)
Wat zeggen je experia box logs ?

Try SCE to Aux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberonline
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 06-04 20:55
Als je inlogt op de modem, kan je als het goed is de DSL waardes bekijken.
Zoals bijvoorbeeld SNR. Als je deze hier post kunnen wij kijken of de bekabeling uberhaupt goed is.
Ook is het handig om te weten of je ADSL, VDSL, BVDSL of vectoring hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qlimaxxx
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 27-08 17:40
Het klinkt alsof het aangesloten is door een monteur. Het lijkt er dus op dat het probleem bij KPN ligt. Wat zegt KPN zelf? Sluit dat eerst even uit zou ik zeggen, de meeste apparatuur is toch bruikleen.

Als het internet lampje op rood springt dan verbreekt de PPP-sessie. Dat ligt vaak aan het modem of het verder in het netwerk(koper kabel of glasvezel etc).

[ Voor 28% gewijzigd door Qlimaxxx op 08-12-2017 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:59

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Gnermo schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 10:03:
(Ik kan u helaas niet meer informatie geven aangezien ik op mijn werk zit)
Helaas hebben we wel wat meer informatie nodig. Wat heb je zelf al geprobeerd, gevonden en gedaan? Je kan namelijk zelf al een hoop uitsluiten. Wil je dat even toevoegen aan je openingspost?

Daarnaast heeft KPN alles aangesloten begrijp ik, dan zou ik eerst even contact opnemen met KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gnermo

Gnermo

All about that bass!

Topicstarter
De KPN is al een keer langs geweest toen ik zelf niet thuis was, en die knaap heeft alleen de router vervangen.
Verder heeft hij geen bekabeling gecontroleerd.
Imnoa schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 10:11:
Heb je écht geen DNS ( Dus een website op ip adres benaderen lukt wel?)
Heb je al eens alternatieve dns servers gebruikt ? (xs4all, google dns, opendns)
Wat zeggen je experia box logs ?
Ik heb de DNS ingesteld op die van Google. Het internet werkt normaal , maar op willekeurige momenten klapt hij er dus helemaal uit.
De TV's blijven dan nog wel lopen (die bufferen volgens mij altijd een paar minuuten) en de storingen zijn altijd tussen de 4 minuten en 4 minuut 20 seconden lang.

Ik zal eens kijken of ik een logbestand kan ophalen.

[ Voor 67% gewijzigd door Gnermo op 08-12-2017 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberonline
@Gnermo Als jij de DSL waardes hier plaats, (te vinden in de experiabox), dan kan ik zien of de bekabeling inderdaad niet goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:51

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

[...]

Mijn vaste computer is bekabeld aangesloten, en er zitten zes (6) ip-tv kasten op aangesloten via een NETGEAR GS105E.
Zes devices aangesloten op een 5-poorts switch. Indrukwekkend :+

Maar inderdaad, we hebben meer en nauwkeuriger info nodig om hier meer over te zeggen.
Gnermo schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 10:51:
De KPN is al een keer langs geweest toen ik zelf niet thuis was, en die knaap heeft alleen de router vervangen.

[...]

Ik heb de DNS ingesteld op die van Google. Het internet werkt normaal , maar op willekeurige momenten klapt hij er dus helemaal uit.
Dan heeft DNS er weinig mee te maken. Je verliest gewoon verbinding met het internet, dus ook met de DNS servers.
De TV's blijven dan nog wel lopen (die bufferen volgens mij altijd een paar minuuten) en de storingen zijn altijd tussen de 4 minuten en 4 minuut 20 seconden lang.
Klinkt als de tijd die een modemrouter nodig heeft om te rebooten.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qlimaxxx
Gnermo schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 10:51:
Als je ook zo wantrouwend richting de monteur gedaan hebt dan kan ik me wel voorstellen dat hij minder geneigd is om een stapje extra te zetten. Als het probleem niet heel erg voor de hand ligt dan is het soms trial & error. Geldt met heel veel zaken in de ICT.

Weet je trouwens welke accesstype je hebt? Bijvoorbeeld glasvezel, ADSL2+, VDSL of bonded VDSL etc etc.
dion_b schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 12:01:

[...]

Klinkt als de tijd die een modemrouter nodig heeft om te rebooten.
Als het modem reboot geven de STB's meteen een foutmelding, volgens mij zelfs als je een lange buffer hebt door pauzeren.

Telefonie en internet zijn afhankelijk van een PPP-sessie(internetlampje groen of rood). IPTV gaat over een ander VLAN en werkt ook als er wel een broadbandlink is maar bijvoorbeeld geen PPP-sessie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiley02
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 12-09 11:09

De switch zit trouwens aangesloten op de WAN poort.
Bedoel je hiermee de rode poort op de experia box?

Dan ga ik er van uit dat je op een vorm van VDSL zit, en wordt het tijd dat je de switch op een van de gele LAN poorten aansluit.

Het modem 'denkt' namelijk dat je door die switch op de WAN poort een glasvezel verbinding hebt, en deze krijgt altijd prioriteit over koperverbindingen. Dat kan een reden zijn dat de verbinding constant verbreekt.

Maar zoals anderen ook zeggen... More info :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gnermo

Gnermo

All about that bass!

Topicstarter
Voor mij is het ook trial and error, en ik ben er trouwens niet eens bij geweest toen de monteur er was.
Maar het lijkt mij logisch dat je de boel scheid, en dus geen 5 poorts switch neerhangt als je 6 IPTV's hebt, maar soit.

Er is hier een glasvezelverbinding aanwezig, en ik er hangt ook zo'n extra glasvezel kastje (kan even niet op de naam komen).
Vandaar dat ik de switch op de rode WAN poort heb aangesloten op dit moment.

Als ik thuis ben dan zal ik een paar screenshots maken en wat logs uitdraaien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberonline
@Gnermo De benaming hiervoor is een FTU.
Het is afhankelijk van van welke FTU er gebruikt wordt, maar is deze ook al vervangen door KPN?
Uit ervaring (Oud KPN storingsmonteur) kunnen deze wel eens problemen geven waardoor deze vervangen moet worden.Is dit al gebeurd? Zo niet dan zal ik als iok jou was KPN bellen met het verzoek om de fTU te vervangen, aangezien de modem al vervangen is

[ Voor 81% gewijzigd door Cyberonline op 08-12-2017 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thof
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 20:00

thof

FP ProMod
Gnermo schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 15:15:
Voor mij is het ook trial and error, en ik ben er trouwens niet eens bij geweest toen de monteur er was.
Maar het lijkt mij logisch dat je de boel scheid, en dus geen 5 poorts switch neerhangt als je 6 IPTV's hebt, maar soit.

Er is hier een glasvezelverbinding aanwezig, en ik er hangt ook zo'n extra glasvezel kastje (kan even niet op de naam komen).
Vandaar dat ik de switch op de rode WAN poort heb aangesloten op dit moment.

Als ik thuis ben dan zal ik een paar screenshots maken en wat logs uitdraaien!
Zou je ook een paar foto's van hoe het e.e.a. is aangesloten toe kunnen voegen?

Server 1: Intel N305 | 48GB RAM | 5*4TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 2: Intel N5105 | 64GB RAM | 1TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 3: Intel Xeon E5-2670 | 128GB RAM | 512+750GB SATA SSD | 6x10TB HDD | 6x 1GbE [Buiten gebruik]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
  • Laatst online: 15:14
Qlimaxxx schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 12:31:
[...]

Weet je trouwens welke accesstype je hebt? Bijvoorbeeld glasvezel, ADSL2+, VDSL of bonded VDSL etc etc.

[...]
6 Itv kastjes, dus waarschijnlijk glasvezel

[ Voor 3% gewijzigd door vincedd op 08-12-2017 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qlimaxxx
vincedd schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 16:50:
[...]

6 Itv kastjes, dus waarschijnlijk glasvezel
Het is al enige tijd mogelijk om ook op koper tot 6 tv-ontvangers te gebruiken. Hangt natuurlijk af van de lijnsnelheid. Maar een 100Mbit VVDSL lijn doet dat even goed als een 100Mbit glas lijntje.

[ Voor 29% gewijzigd door Qlimaxxx op 08-12-2017 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
Qlimaxxx schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 22:47:
[...]

Het is al enige tijd mogelijk om ook op koper tot 6 tv-ontvangers te gebruiken. Hangt natuurlijk af van de lijnsnelheid. Maar een 100Mbit VVDSL lijn doet dat even goed als een 100Mbit glas lijntje.
Kan jij me dan vertellen bij welke provider icl. link ? want ik heb het nog steeds niet kunnen vinden en wil echt meer dan 2 ontvangers hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qlimaxxx
vincedd schreef op zondag 10 december 2017 @ 12:13:
[...]

Kan jij me dan vertellen bij welke provider icl. link ? want ik heb het nog steeds niet kunnen vinden en wil echt meer dan 2 ontvangers hebben.
Gewoon via de KPN postcodecheck. Als je een pakket kiest en op verder klikt kun je selecteren hoeveel ontvangers je wilt. Het hangt af van je snelheid. Als je maar 30Mbit hebt kun je uiteraard geen 6 tv-ontvangers hebben. Maar kom je meer richting de 100Mbit dan kan dit wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
Qlimaxxx schreef op maandag 11 december 2017 @ 23:21:
[...]

Gewoon via de KPN postcodecheck. Als je een pakket kiest en op verder klikt kun je selecteren hoeveel ontvangers je wilt. Het hangt af van je snelheid. Als je maar 30Mbit hebt kun je uiteraard geen 6 tv-ontvangers hebben. Maar kom je meer richting de 100Mbit dan kan dit wel.
Kan maar 2 ontvangers krijgen, terwijl ik 100 Mbit vdsl heb. 6 ontvangers is bij glasvezel, niet bij vdsl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:59

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Gnermo er vragen meerdere mensen om meer informatie. Kun je eens een duidelijk overzicht maken van je netwerk en de aangesloten apparaten met de namen / typenummers? Want op dit moment zijn we allemaal aan het gokken hoe het in elkaar zit.

Daarnaast zou ik nogmaals contact opnemen met KPN. Je maakt elke maand een hoop geld naar ze over, dus moeten ze ook zorgen dat het allemaal werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qlimaxxx
vincedd schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 06:35:
[...]

Kan maar 2 ontvangers krijgen, terwijl ik 100 Mbit vdsl heb. 6 ontvangers is bij glasvezel, niet bij vdsl
Kan zijn dat je nog een oud abonnement hebt. Bij 100Mbit VDSL zijn 6 ontvangers of 4K tv gewoon mogelijk als het goed is. Klantenservice al eens gebeld?

[ Voor 4% gewijzigd door Qlimaxxx op 12-12-2017 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
Heb vorig jaar een abbo afgesloten. Aleen niet bij kpn. Maar op mijn postcode geeft kpn maar 2 ontvangers met vdsl en ik zit echt op een buitenring
Pagina: 1