Monitoren daisychainen per displayport vanaf MBP

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Topicstarter
Omdat het denk ik toch meer een vraag is voor een eigen topic, bij deze een crosspost:

Ik vroeg me af of ik met mijn MBP 13" nTP 2017 en macOS 10.13 via een USB-C->displayport adapter meerdere monitoren zou moeten kunnen aansturen. Het kan niet in mijn eigen opstelling, en dat lijkt ook overwegend door anderen te worden geconstateerd, het zou wellicht aan de door mij gebruikte adapter kunnen liggen (Delock 62977 (Chrontel CH7213)), de monitoropstelling op zich is wel te daisychainen (onderwindows). Als het überhaupt niet kan zou ik dat wel een beetje jammer vinden. Eventueel (zo heel nodig is het gebruik van >1 extra scherm eigenlijk niet voor mij) moet ik dus nog een adaptertje (of een andere waarmee het wel kan) kopen, wat dan eventueel vervelend wordt gezien het karige aantal poorten van mijn MBP.

Wat ik nu heb willen laten werken:
MacBook Pro 14.1 13" nTP 2017 ⇒ Delock 62977 (Chrontel CH7213) ⇒ DPmDP kabel ⇒ Dell UP2516D ⇒ DP kabel ⇒ Eizo CS240

(eventueel zou het nog aan de mDP kabel tussen adapter en Dell-monitor kunnen liggen, ik heb de opstelling alleen onder windows met een DP-kabel getest)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0HAN
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14-09 14:13
begintmeta schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 09:49:
Omdat het denk ik toch meer een vraag is voor een eigen topic, bij deze een crosspost:

Ik vroeg me af of ik met mijn MBP 13" nTP 2017 en macOS 10.13 via een USB-C->displayport adapter meerdere monitoren zou moeten kunnen aansturen. Het kan niet in mijn eigen opstelling, en dat lijkt ook overwegend door anderen te worden geconstateerd, het zou wellicht aan de door mij gebruikte adapter kunnen liggen (Delock 62977 (Chrontel CH7213)), de monitoropstelling op zich is wel te daisychainen (onderwindows). Als het überhaupt niet kan zou ik dat wel een beetje jammer vinden. Eventueel (zo heel nodig is het gebruik van >1 extra scherm eigenlijk niet voor mij) moet ik dus nog een adaptertje (of een andere waarmee het wel kan) kopen, wat dan eventueel vervelend wordt gezien het karige aantal poorten van mijn MBP.

Wat ik nu heb willen laten werken:
MacBook Pro 14.1 13" nTP 2017 ⇒ Delock 62977 (Chrontel CH7213) ⇒ DPmDP kabel ⇒ Dell UP2516D ⇒ DP kabel ⇒ Eizo CS240

(eventueel zou het nog aan de mDP kabel tussen adapter en Dell-monitor kunnen liggen, ik heb de opstelling alleen onder windows met een DP-kabel getest)
Voor zover ik weet wordt het binnen macOS helaas nog steeds niet ondersteund.
Aan de hardware ligt het niet, onder Windows werkt het inderdaad wel.

 MacBook Pro M1 (2021)  Mac Mini (2011)  iPhone 12 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 00:20
Daisychaining van displayport monitoren wordt niet ondersteund omdat Mac OS helaas geen support heeft voor MST protocol. Geen idee waarom eigenlijk. Is wel handig namelijk aangezien ze zelf in eerste instantie ook gewoon displayport monitoren verkochten. (24” led units bijv). De thunderbolt varianten konden het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Topicstarter
Hmm, jammer dat het niet werkt inderdaad, hopelijk wordt dat gefixt.

overigens ondersteunt de MBP volgens Apple wel MST, alleen dus kennelijk geen MST-daisychaining.

[ Voor 14% gewijzigd door begintmeta op 09-12-2017 15:20 ]