Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.
Ik zoek een?
Ik ben van plan om een upgrade uit te voeren, ik heb momenteel een i5 6600 met een MSI B150 GAMING M3 moederbord.
Ik zou dus een nieuwe processor+mobo upgrade willen. Nu is mijn vraag: Ryzen of Intel?
Ik heb reeds een arctic i32 koeler die ook zou passen op het intel mobo (Z370, 1151 socket).
Ook heb ik Crucial DDR4 2x8GB 2133 CL15 RAM, nu weet ik dat dit niet het snelste geheugen is maar gezien de prijs momenteel zou ik die graag nog even willen gebruiken. Past dit op het intel mobo dat ik hieronder heb samengesteld?
Indien ik Ryzen ga, zal ik waarschijnlijk nieuw geheugen moeten kopen?
INTEL UPGRADE
Ryzen upgrade:
Wat ik doe met mijn systeem is vooral gaming, graphic design en een beetje 3D (cinema4D / Octane / Arnold)
Wat raden jullie mij aan?
Alvast bedankt!
Ik zoek een?
Ik ben van plan om een upgrade uit te voeren, ik heb momenteel een i5 6600 met een MSI B150 GAMING M3 moederbord.
Ik zou dus een nieuwe processor+mobo upgrade willen. Nu is mijn vraag: Ryzen of Intel?
Ik heb reeds een arctic i32 koeler die ook zou passen op het intel mobo (Z370, 1151 socket).
Ook heb ik Crucial DDR4 2x8GB 2133 CL15 RAM, nu weet ik dat dit niet het snelste geheugen is maar gezien de prijs momenteel zou ik die graag nog even willen gebruiken. Past dit op het intel mobo dat ik hieronder heb samengesteld?
Indien ik Ryzen ga, zal ik waarschijnlijk nieuw geheugen moeten kopen?
INTEL UPGRADE
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i7-8700K Boxed | € 399,- | € 399,- |
| 1 | MSI Z370 Gaming Pro Carbon | € 161,- | € 161,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 560,- | |
Ryzen upgrade:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD Ryzen 7 1700 Boxed Wraith Spire koeler | € 285,45 | € 285,45 |
| 1 | MSI X370 Gaming Pro Carbon | € 130,95 | € 130,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 416,40 | |
Wat ik doe met mijn systeem is vooral gaming, graphic design en een beetje 3D (cinema4D / Octane / Arnold)
Wat raden jullie mij aan?
Alvast bedankt!