Internet verbinding buiten gebied (4G router of trage ADSL)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jsmit2
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 13-08 11:36
Hallo mensen,

Ik heb wat advies nodig.
Ik ga binnenkort op mezelf wonen en waar ik ga wonen ligt een ADSL (koper) kabel die ik niet kan upgraden.
Nou levert KPN maximaal 7 down 1 up en tele2 beweert maximaal 11 mbit te kunnen leveren.

Nou is een alternatief om een 4G router neer te leggen die dan een theoretische top heeft van 220-250 down en 125-150 up. Dan kan ik daar een onbeperkt internet simmetje in doen voor ongeveer 20-25 euro in de maand.

Ik moet deze verbinding delen met een huisgenoot en wij gamen allebei.
We doen vooral games zoals League of Legends en Overwatch.

Wat is hier de beste keuze?
Gaan voor de lage bandbreedte of hoge bandbreedte over 4G?
Hoe slecht de latency over de 4G router (wel een bekabelde naar de pc)?

Beste antwoord (via jsmit2 op 08-12-2017 13:30)

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-10 11:32

Shunt

Boe

jsmit2 schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 11:31:
Hoi Shunt,

Toen ik met de helpdesk medewerker sprak zei die persoon dat ik met de woningbouw moet overleggen of die kabel er mag komen. Aangezien ik anti-kraak ga wonen worden dat soort dingen niet geaccepteerd door de eigenaren van het pand.

Ziggo zelf gaf aan dat bij toestemming het geen probleem zou zijn
Persoonlijk zou ik dan toch echt contact zoeken met de eigenaar en aangeven dat internet wel fijn zou zijn op deze locatie. En een werkende fatsoenlijke coax verbinding (waar geen kosten aan verbonden zitten) lijkt mij toch geen bezwaar voor een eigenaar.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yeebo
  • Registratie: December 2016
  • Niet online
Ik zit hier in omgeving RT en heb rond de 30 ms ping over 4g.

Wat ik weet van KPN is dat als je een DSL abbot hebt en dat niet aan bepaalde voorwaarden voldoet (onder zoveel mbps) dan krijg je gratis 4G buitengebied met behoud van DSL, je zou dan dus eventueel kunnen switchen naar DSL als je wilt gamen en voor gewoon internet 4G gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jsmit2
Hoi daupie,

30ms is zeer netjes.
Ik heb gisteren nog contact gehad met KPN en de helpdesk medewerker gaf aan dat hun buitengebied regelen nog niet beschikbaar is in die regio :(

Maar als je op 30ms zit kan een 4G router makkelijk voor mijn situatie.
Ik zou ook een eventueel dubbel abbonement kunnen nemen (een simonly en een adsl) en dan inderdaad als ik iets moet binnenhalen overgaan naar 4g en bij gamen op de adsl. Of is dit overkill?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yeebo
  • Niet online
Dat zou je inderdaad kunnen doen, ik moet wel zeggen dat de ping op mijn DSL lijn ook erg varieerde, meestal tussen de 15-50 ms. Het is aan jou om de afweging te maken tussen iets betere ping en snellere snelheden. Let wel op dat je bijvoorbeeld bij Tele2 na 5GB een SMS moet sturen voor 1 extra GB, dat kan frustrerend zijn als je net iets groots (zoals een game) aan het downloaden bent omdat de download dan weer wordt onderbroken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

jsmit2 schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 07:58:
Zou bijna zeggen; forget it...

Tenminste, veel 4G-aanbieders hebben geen/weinig mogelijkheid om custom ports te openen en/of portforwards te regelen. Dat houdt in dat je per speler dus een apart 4G-abbo zal moeten afsluiten tenzij al je games "random UDP ports" gebruiken.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

jsmit2 schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 07:58:
Hallo mensen,

Ik heb wat advies nodig.
Ik ga binnenkort op mezelf wonen en waar ik ga wonen ligt een ADSL (koper) kabel die ik niet kan upgraden.
Nou levert KPN maximaal 7 down 1 up en tele2 beweert maximaal 11 mbit te kunnen leveren.

Nou is een alternatief om een 4G router neer te leggen die dan een theoretische top heeft van 220-250 down en 125-150 up. Dan kan ik daar een onbeperkt internet simmetje in doen voor ongeveer 20-25 euro in de maand.

Wat is hier de beste keuze?
Gaan voor de lage bandbreedte of hoge bandbreedte over 4G?
Hoe slecht de latency over de 4G router (wel een bekabelde naar de pc)?
Je hebt dus geen mogelijkheid voor kabel (TV) op dit adres?
Je zou nog kunnen kijken of er ergens een aanbieder is van en straalverbinding in de buurt.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jsmit2
Hoi Shunt,

Er is een schotel aanwezig.
Er ligt een koperlijn voor TV.

Alleen ga ik die er niet bij doen omdat ik zelf geen TV kijk maar meestal voor youtube of netflix o.i.d. ga

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:48

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@jsmit2 als KPN zelf aangeeft dat hun 4G optie afvalt, dan blijft voor 4G alleen T-Mobile over. Tele2 heeft toevallig gisteren aangegeven dat ze 4G abonnementen, die niet bedoeld zijn voor een router, actief gaan afsluiten: nieuws: Tele2 gaat klanten afsluiten als zij simkaart met 06-nummer in router....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yeebo
  • Niet online
Ik lees op het forum vaak ook over [MaXXimum - Onbeperkt 4G voor thuis] Ervaringen & Discussie.

Ik heb er zelf geen ervaringen mee, maar misschien dat je daar iets aan hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jsmit2
Hoi Rens,

Bedankt voor de tip! ik zou dit meenemen in mijn overweging

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

jsmit2 schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 08:28:
Hoi Shunt,

Er is een schotel aanwezig.
Er ligt een koperlijn voor TV.

Alleen ga ik die er niet bij doen omdat ik zelf geen TV kijk maar meestal voor youtube of netflix o.i.d. ga
Als je koper voor tv hebt kun je toch gewoon internet via koper krijgen als ziggo ?

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jsmit2
Hoi Shunt,

Echter is het een hele oude koper kabel.
Ziggo geeft aan dat hun daar niet meer over kunnen leveren en dat er echt een nieuwe kabel moet worden gelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

jsmit2 schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 10:10:
Hoi Shunt,

Echter is het een hele oude koper kabel.
Ziggo geeft aan dat hun daar niet meer over kunnen leveren en dat er echt een nieuwe kabel moet worden gelegd.
Gaat het om de kabel van Ziggo tot aan het huis of in het huis zelf?
Als het de kabel van ziggo is tot aan je huis is geef maar aan dat ze het lekker komen vervangen.
Is het de kabel in je huis zelf daar ben je met een paar uurtjes klaar mee. En de aansluiting zelf valt binnen de service van Ziggo.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jsmit2
Hoi Shunt,

Toen ik met de helpdesk medewerker sprak zei die persoon dat ik met de woningbouw moet overleggen of die kabel er mag komen. Aangezien ik anti-kraak ga wonen worden dat soort dingen niet geaccepteerd door de eigenaren van het pand.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

jsmit2 schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 11:31:
Hoi Shunt,

Persoonlijk zou ik dan toch echt contact zoeken met de eigenaar en aangeven dat internet wel fijn zou zijn op deze locatie. En een werkende fatsoenlijke coax verbinding (waar geen kosten aan verbonden zitten) lijkt mij toch geen bezwaar voor een eigenaar.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jsmit2
Hoi shunt

Ik krijg volgende week de sleutels en ik ga dan direct vragen of het een mogelijkheid is.
Bedankt voor je advies
Pagina: 1