Nvidia driver is ineens weg

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joeybryan
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 15-02-2022
Beste tweakers,

Gister heb ik updates van windows uitgevoerd.
Na het opnieuw opstarten van mijn pc werkte mijn 2e scherm niet meer. Na even gezocht te hebben kwam ik tot de conclusie dat mijn videokaart niet herkend werd.

Dit duid op een driver probleem.
Om dit op te lossen heb ik met DDU de drivers verwijderd en geprobeerd de nieuwste driver te installeren. Het installatieproces verloopt zonder problemen, echter na opnieuw opstarten hou ik hetzelfde probleem. Ook is er geen nvidia control panel.

Dit herhaald en een driver van maart 2017 geinstalleerd. Deze pakte hij wel en had ook weer mijn control panel.

Ik blij want dacht dat het 'opgelost' was en ben even gaan gamen. Na ongeveer een uur game crasht mijn spel en is wederom het control panel verdwenen. Videokaart wordt ook niet meer herkend.

Wie kan mij hiermee helpen?

OS Windows 10 64 bit
Nvidia titan x maxwell

Overige componenten en software lijkt mjj niet relevant, mochten jullie dit toch willen weten? Just ask!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundstorm2010
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 03-07 14:07
Zo te horen pakt je PC de windows driver voor je videokaart en verwijderd/vervangt hij de Nvidia..

1. Toevallig via SafeMode DDU gedraaid en opnieuw geinstalleerd ? (ik zie dat je het hebt gedaan in windows, maar weet niet of je dit hebt gedaan via SafeMode wat altijd beter lijkt te werken)
2. Heb je toevallig gekeken welke updates er zijn gedraaid ?

Er zijn ook mensen die door de "Fall Update" veel problemen geeft met drivers en videokaarten..
Misschien is dit het probleem ?

Anders ben ik bang dat je toch een clean install moet doen om te kijken of je Windows corrupt is ... Of eventueel een system restore van voor dat je de updates hebt geinstalleerd ?

Edit 1 Typo

[ Voor 12% gewijzigd door Soundstorm2010 op 08-12-2017 08:55 ]

Build To PLay /\ Kicking Ass, and Taking Names // My New Specs 2024 // Orgin: PitBullNL2010 // Steam: PitBullNL2010 //

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joeybryan
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 15-02-2022
Bedankt voor de reactie.

Had idd de drivers verwijderd met DDU. Dit hielp echter helemaal niks.

Uiteindelijk maar een clean instal gedaan van windows 10. De nieuwe drivers worden sowieso niet geaccepteerd dus heb driver 378.xx geinstalleers. Dit leek te werken en kon even gamen. Tot mijn game na een paar uur weer crashte en mijn driver weer weg was.

Om 1 of andere reden word driver 388.13 geinstalleerd ( zonder dat ik deze zelf gedownload heb en heb geforce experience er ook niet op staan ).

Ik snap er niks meer van..wie o wie kan mij helpen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 12:35
Dat doet Windows, je hebt de laatste versie erop staan? , 1709?

Dat kan je zo zien, door naast het incoontje van start in de zoekbalk : winver
In te typen als daar dus 1709 staat dan weet je genoeg .

Ook kan je kijken bij Windows update, daar staat ook tussen of die een driver geïnstalleerd is door Windows

Het is de driver namelijk die bij de fall creators update hoort. Alles wat lager is gaat die automatisch updaten 😡.

Je kan dit uitzetten, zodat je niet automatisch een driver update daarvan krijgt. Dat kan je even op Google
opzoeken

[ Voor 28% gewijzigd door freaky35 op 10-12-2017 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vandaag 17 januari 2018 een Windows update gehad en veel
systeeminstellingen zijn gewist, zoals hersteldisks, videokaart Geforce
GTX 1050 enz., dus groot succes weer!!

Bij systeeminstellingen kun je toch het vorige systeem terugzetten,
ondanks, dat de hersteldisk instellingen waren gewist. Op deze manier
heb ik het weer gered. Maar wie zijn de idioten bij Microsoft die zo
achtelijke manier updates schrijven en loslaten op de miljoenen
gebruikers is voor mij een raadsel? Ze doen het elke keer....