Toon posts:

Slechte prestatie van Pioneer dvd-rom 106s !!!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
System Specs:

Abit BH6 v1.1
P3 700 Mhz
256 Mb PC133
20 gb Maxtor HD
Pioneer slot-in 106s
(DMA is ingeschakeld)

Ik heb laatst een de Pioneer dvd-rom 106s gekocht. Echter presteert hij zeer brak op mijn systeem:
Afbeeldingslocatie: http://silentsnow.homestead.com/files/pioneer.jpg :(

Maar als ik hem op m'n Pa's systeem (MSI 6199VA, P3 550E, 128 Mb) installeer, dan presteert ie toch ff wat beter:
Afbeeldingslocatie: http://silentsnow.homestead.com/files/pioneergoed.jpg :P

Hebben jullie enige suggesties? :?

Verwijderd

Dit is waarschijnlijk het probleem dat je bij het eerste geval niet DMA aan hebt staan, kijk maar naar het CPU gebruik

Verwijderd

Topicstarter
In beide gevallen is DMA ingeschakeld!
Als ik DMA uitzet, dan presteert ie nog slechter!! :'(

Verwijderd

Kun je iets vertellen over de configuratie in je systeem (master-slave etc.)

edit:
typefoutje

Verwijderd

Topicstarter
In beide systemen heb ik ze als "Master" op de secundaire IDE poort aangesloten...

Bovendien heb ik heb een andere Processor geprobeerd, nieuwe IDE-kabels.
Ik heb ook verschillende geheugen modules geinstalleerd en op verschillende BANKS geprikt!

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:21

Arno

PF5A

--> [forum=21] <--

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Verwijderd

De benchmark op het eerste plaatje ziet er erg onstabiel uit. Heb je beide benchmarks met de zelfde CD gedaan?

Verwijderd

Topicstarter
Yep!
Ik heb beide tests met een vol geschreven Sony CD-R uitgevoerd! Ik heb bovendien allerlei soorten CD's geprobeerd. Originele CD's, CD-R's, CD-RW's, Audio CD's. Alles geeft dezelfde grafiek...
Alles leidt eigenlijk richting m'n moederbord! ;(

Verwijderd

Wat betekent dat verschil in type bij die 2 plaatjes?

Verwijderd

Topicstarter
Afhankelijk van hoe de grafiek loopt, geeft ie aan of het een CLV, CAV of P-CAV drive is. Dit is een bepaalde manier van lezen...

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

Heb je het al met een ander DVD-Rom station geprobeert?? Je kan je DVD ff op je HD zetten:

IDE1
master: HD
slave: DVD

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

Verwijderd

Ik moet zeggen dat ik die dvd speler ook niet geweldig vindt lezen. Ik heb ook met het on the fly branden met nero een probleem. Als je op start klikt en een audio cd wilt kopieren dan hoor ik tikken muziek ertussen als die de cd aan het checken is. Dan is die bij 100% en zou het inlezen moeten beginnen en doet hij niks meer. Iemand een oplossing?

Verwijderd

Op woensdag 11 juli 2001 21:50 schreef michel-008 het volgende:
Ik moet zeggen dat ik die dvd speler ook niet geweldig vindt lezen. Ik heb ook met het on the fly branden met nero een probleem. Als je op start klikt en een audio cd wilt kopieren dan hoor ik tikken muziek ertussen als die de cd aan het checken is. Dan is die bij 100% en zou het inlezen moeten beginnen en doet hij niks meer. Iemand een oplossing?
Dan denk ik dat het probleem bij jouw ligt en niet bij de dvd speler, want ik heb die drive ook gehad (inmiddels omgeruild tegen een SCSI model) en ik herken die probleembeschrijvingen van jouw absoluut niet en ik gebruik ook Nero.
Pagina: 1