Toon posts:

Zielsverwanten en lotsbestemming.,

Pagina: 1
Acties:
  • 215 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Heb je dat ook? Je hebt een vriend(in) die je al redelijk ken, maar het gevoel bij hebt alsof je diegen al jaren kent. Je weet waar diegene van houdt, wat diegene niet leuk vindt zonder dat diegene je dat echt vertelt heeft.

Ik heb het met een vriendin van me.. Ik kan echt zo goed met d'r praten en over heel veel dingen denken we ook hetzelfde... Als zij een opmerking maakt dacht ik eraan... en meestal maken we allebei tegelijk die opmerking die ons te binnen schiet... Ik vind het iets speciaals hebben.

Is dit nu een voorbeeld van een Zielsverwant... is er zoiets als een voorbestemming dat we elkaar tegen zouden komen... ZOu graag wat meer ervaringen enzo horen... vindt het nl. best wel eng eigenlijk...

• Gehaktbal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-01 23:29
Dit zou dus beteken (zoals de naam van een eerdere topic) dat toeval niet bestaat, dat alles dus al vast ligt.

• Diadem
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-05-2023

Diadem

fossiel

Tsja, wat kan ik zeggen: Het is een beetje onbewijsbaar he...

En het maakt ook niet zo heel erg veel uit eerlijk gezegd. Of je nu een bovennatuurlijke voorbestemde band met iemand hebt, of dat je iemand gewoon heel erg goed kent / aanvoelt. Het komt op hetzelfde neer, toch?

Ik en mijn zus voelen elkaar ook vaak heel goed aan. Maar dat is volgens mij gewoon omdat we elkaar al 19 jaar kennen, en bovendien in sommige opzichten wel op elkaar lijken. Dat is niets bovennatuurlijks aan.

Zoals men zegt: Great minds think alike

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life - Terry Pratchett

• Elvhenk
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:32

Elvhenk

Madam Mikmak

Ik neem aan dat je zoiets bedoelt dat je een ander al "kent" voor dit leven?
In dat geval weet ik wel wat je bedoelt, maar ik ben altijd wat voorzichtig met de term "zielsverwant". De intensiteit kan ook verraderlijk zijn. Inmiddels ben ik af en toe wel mensen tegengekomen die ik denk te kennen uit een vorig leven. In mijn ervaring is dat niet altijd positief. Dat is meestal wel heel intensief, maar soms loop je tegen dezelfde problemen aan als "de vorige keer". Ik heb dat recentelijk meegemaakt, en het was vermoeiend. Iemand voelt dan wel zeer "verwant" en nabij, maar dat kan ook juist teveel zijn.

Nou ja, niet te veel negatief, want het is ook wel heel leuk & spannend. :)

Verwijderd

volgens mij moet je hier niet te veel achterzoeken, soms klikt het, meestal niet. Om te gaan denken aan vorige levens of het "lot" vind ik een beetje vergaan...waarom kan het niet gewoon toeval zijn dat je iemand tegenkomt waarmee je erg goed kan opschieten? waarschijnlijk lopen er nog wel duizenden mensen op de wereld waarmee je goed kan opschieten, alleen die kom je toevalligheidshalve niet tegen... :)

• weeraanmelden
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-11-2025

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

ooh nu hebben we een mooie topic.

nu even mijn filosofie over "liefde"

"het leven is een opeenschakeling van momenten,
momenten met je vriendin( of vriend) of momenten met je vrienden.
tv kijken,ouwehoeren over muziek, met z'n allen op vakantie. het zijn momenten die je deelt.
maar wat als je momenten met je vriendin deelt? is dan opeens liefde? terwijl je de exacte momenten met je vrienden/maten beleeft, dan heet het opeens, hangen of chillen.
liefde is maar hoe je het bekijkt."

kijk, dat wil natuurlijk niet zeggen dat ik vindt dat liefde onzin is, maar af en toe wordt er te moeilijk over gedaan.
(vooral vrouwen, die kunnen zo lastig zijn! |:( )

ik heb ook een paar vriendinnen waar ik alles mee doe. behalve sex hebben, en toch is het elke keer supergezellig, terwijl als je dat zou doen met een " date" , en je krijgt geen sex, dan is het opeens een teleurstelling, het is maar hoe je er tegen aan kijkt.

enne.
platonische vriendinnen zijn het volgende.
"girls i try to f**k with, butt i made a wrong turn somewhere, and ended up in the "friendzone" , and i'm still trying to get out of here ";)

Verwijderd

Ik heb hetzelfde als _KaKaRoT_ (de forum gebruiker dan he :)) maar dan met gezicht. Soms lijkt het van een gezicht wel alsof ik in de spiegel kijk terwijl die persoon helemaal niet op mij lijkt. Ik ken dat gezicht gewoon goed schijnt het... vreemd :?

• sampoo
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Je kan het toeval noemen of lotsbestemming, het is allemaal hetzelfde. Alles wat je doet staat vast nadat je het gedaan hebt en achteraf bekeken is het je lot. Achteraf is niets anders mogelijk dan wat er geschied is.

Alles wat nog moet komen kan je toeschrijven aan toeval omdat je niet weet wat er gaat gebeuren. Je kan het zo zien dat je je eigen toekomst bepaalt (alles staat vast), je kan het echter ook zo zien dat jouw beslissingen afhangen van beslissingen van anderen (toeval).

Toeval of lotsbestemming het is maar hoe je het zelf wilt zien.

Verwijderd

Op woensdag 11 juli 2001 23:27 schreef sampoo het volgende:
Je kan het toeval noemen of lotsbestemming, het is allemaal hetzelfde. Alles wat je doet staat vast nadat je het gedaan hebt en achteraf bekeken is het je lot. Achteraf is niets anders mogelijk dan wat er geschied is.
nee achteraf gezien is het neit je lot, lot en toeval is heel wat anders.

lot-> wat je ook doet, je kunt er niks aan veranderen.
toeval-> wat je doet, veranderd alles.

ook achteraf gezien is het niet automatisch je lot, het is maar hoe je er in kijkt.

Verwijderd

Voor degenen die de toevaltopic hebben gelezen (DE bijbel voor dit soort onderwerpen *D) weten inmiddels dat toeval niet bestaat (als het wel bestaat, reply op die topic!!!)
Misschien zit ons leven dan wel gewoon op een rail maar die is onzichtbaar voor ons en loop de weg op waar wij heen willen. Onzichtbaar lot...
Pagina: 1