Ik heb het probleempie dat ik geen dolby digital versterker heb (en ik denk dat er genoeg mensen zijn die dit probleem ook hebben
, maar nu ben ik in het bezit van een versterker met ac3 aansluiting (6 discrete ingangen), dus zoek ik een dvd speler die een ingebouwde dolby digital decoder heeft. Weet iemand of die dingen qua kwaliteit goed zijn en/ of de moeite waard. Alvast bedankt
Net zo goed als dezelfde zonder decoder... alleen wat duurder uiteraard.
En ze zijnzeker de moeite waard, als je geen dd in je versterker/receiver hebt zitten iig.
En ze zijnzeker de moeite waard, als je geen dd in je versterker/receiver hebt zitten iig.
.... Ik weet het ook niet
elke DVD boven de fl 899,-
hier in zit een Dolby Digital Decoder
sony,plips, (
) , JVC,enz.
als je een dure dvd speler koopt , kan je een goedkopere versterker kopen, en vice versa ook
hier in zit een Dolby Digital Decoder
sony,plips, (
als je een dure dvd speler koopt , kan je een goedkopere versterker kopen, en vice versa ook
Verwijderd
Ik ben alleen nog nooit een dvd-speler tegengekomen met een DTS decoder. Behalve die DVD-audio ondersteunen dan, maar da's gelijk weer 192KHz.
Nee, meeste geven DTS door, produceren het echter niet. Als je echter niet een vet systeempje hebt in je huiskamer hoef je ook geen dts te hebben, merk je dan toch niet.Op woensdag 11 juli 2001 19:12 schreef Flippit het volgende:
Ik ben alleen nog nooit een dvd-speler tegengekomen met een DTS decoder. Behalve die DVD-audio ondersteunen dan, maar da's gelijk weer 192KHz.
.... Ik weet het ook niet
Heeft de Sony 735D dat niet dan? Ik dacht dat die DD en DTS aan boord had.Op woensdag 11 juli 2001 19:12 schreef Flippit het volgende:
Klopt helemaal hoor!Op donderdag 12 juli 2001 08:32 schreef Nicap het volgende:
Heeft de Sony 735D dat niet dan? Ik dacht dat die DD en DTS aan boord had.
Verder maakt qualiteit niet veel uit nee, alleen het nadeel is dat de DVD spelers vaak geen presets hebben voor surround modi.
[muggezift mode]Op donderdag 12 juli 2001 08:38 schreef dennisdotcom het volgende:
[..]
Klopt helemaal hoor!
Verder maakt qualiteit niet veel uit nee, alleen het nadeel is dat de DVD spelers vaak geen presets hebben voor surround modi.
Nou das nie helemaal waar, we hebben het wel over een DECODER en dat betekend dat er gerekend wordt in dat apparaat. Dat betekend ook dat hoe beter de decoder de beter het geluid toch
Over het algemeen zijn de AC3/DTS decoders op een DVD merkbaar slechter dan die in een duurdere versterker. LET OP IK ZIT IN MUGGEZIFT MODE !!!.
Ik geef ook direct toe dat als je geen superset hebt staan, en toch wil genieten van AC3/DTS dan is het verder een prima oplossing. In het geval van de Topic starter is het dus wel een goed idee. Ik zou me alleen niet laten verleiden tot DVD spelers van de ALDI/HEMA/BLOKKER/ALBERT HEIJN/DIRKSON/DE BAKKER OM DE HOEK/DE VISBOER
maar koop gewoon een lekkere Philips of Sony of Pioneer 4 that mather.
Suc6
[/muggezift mode]
Pagina: 1