Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Advies voor PC - grafische vormgeving

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Dr3q1z
  • Registratie: maart 2014
  • Laatst online: 16-02 19:33
Is niet meer nodig - Topic kan op slot.

Ik heb beperkte kennis m.b.t. desktops, hoewel ik er wel aan gesleuteld heb (vroegah in het IDE tijdperk). Ik heb de technische vooruitgang niet op de voet gevolgd dus ben op dit moment een beetje onthand.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Grafische vormgeving (Krita / Photoshop / Illustrator). Heel misschien een game als Civilization of Anno.

Wat mag het systeem gaan kosten?
1000,-

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
KB, muis, HP LP2475w (ik ben erg tevreden met de beeld kwaliteit van dit type)

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
USB-C is een must i.v.m. Wacom Cintiq pro. Een 4K scherm (is geen must maar zou wel heel top zijn).

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, bang for my bucks

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Compacte, stille en dichte kast (geen glas). Geen RGB. Belangrijk is dat ik in meerdere applicaties kan gaan werken zonder dat de boel vertraagd en dat ik de cintiq pro met zijn native resolutie kan gebruiken. Het 4K scherm als main display, en de LP2475w wordt dan de 2e display met de Wacom als 3e display. Kan dat 2x 4K en 1920x1200 binnen budget? Ik begin erg te twijfelen terwijl ik dit typ O-)

Ga je overklokken?
Nope

Wat verwacht je van ons?
Goed advies en heel veel liefde :) Ik ben aan het onderzoeken of ik het aan durf om aan een zelfbouw systeem te gaan beginnen. Ik overweeg op dit moment zelfs iMac's en NUC's i.v.m. USB-C. Maar ik wil graag het maximale uit m'n budget halen.

Tussentijdse lijst
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-8400 Boxed€ 185,51€ 185,51
1MSI B250 PC Mate€ 85,-€ 85,-
1BitFenix Prodigy M Zwart€ 72,-€ 72,-
1Crucial Ballistix Sport LT BLS2C8G4D240FSB€ 165,50€ 165,50
1Seasonic M12II Evo 520W€ 61,-€ 61,-
1Samsung 960 EVO 250GB€ 125,95€ 125,95

[Voor 59% gewijzigd door Dr3q1z op 08-12-2017 17:03. Reden: Item in lijst toegevoegd]

Alle reacties

• DukeBox
  • Registratie: april 2000
  • Nu online

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

AMD als GPU valt in ieder geval af i.v.m. support (cuda) voor PS en AI, liefst een pro/quadro i.v.m. 10 bit support.
quote:
Ik overweeg op dit moment zelfs iMac's en NUC's i.v.m. USB-C
Die link zie ik niet helemaal..

[Voor 34% gewijzigd door DukeBox op 07-12-2017 22:55]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• Dr3q1z
Thanks voor je reply DukeBox.
quote:
Die link zie ik niet helemaal..
Ik heb erg het gevoel van just get it over with, doe mij maar een kant en klaar systeem omdat ik m'n wacom graag op 4K wil hebben. Hoewel ik heel goed weet dat je met iMac's en NUC's niet persee bang for your buck krijgt.
quote:
AMD als GPU valt in ieder geval af i.v.m. support (cuda) voor PS en AI, liefst een pro/quadro i.v.m. 10 bit support.
Hier ga ik wat meer over lezen want het zegt me nu niet veel.

• SpeedQber
  • Registratie: april 2017
  • Laatst online: 15:04
Sommige (grafische) applicaties kunnen op de GPU runnen, ipv op de CPU. Ontwikkelaars van zo'n applicatie kunnen gebruik maken van talen als CUDA of OpenCL. CUDA is meestal makkelijker te ontwikkelen, maar draait alleen op NVIDIA GPUs. Een vriend van me gebruikt Blender veel, voor 3D-modelleren, en die heeft ook een optie om op een NVIDIA GPU te draaien.

Het DAA beleid eist een eigen lijstje, anders kan je topic gesloten worden. Zet in ieder geval 16GB RAM in je lijstje. En heb je al een systeem?

[Voor 6% gewijzigd door SpeedQber op 07-12-2017 23:37]

• Dr3q1z
quote:
SpeedQber schreef op donderdag 7 december 2017 @ 23:36:
Sommige (grafische) applicaties kunnen op de GPU runnen, ipv op de CPU. Ontwikkelaars van zo'n applicatie kunnen gebruik maken van talen als CUDA of OpenCL. CUDA is meestal makkelijker te ontwikkelen, maar draait alleen op NVIDIA GPUs. Een vriend van me gebruikt Blender veel, voor 3D-modelleren, en die heeft ook een optie om op een NVIDIA GPU te draaien.

Het DAA beleid eist een eigen lijstje, anders kan je topic gesloten worden. Zet in ieder geval 16GB RAM in je lijstje. En heb je al een systeem?
Thanks voor de uitleg! Ik ga wat items aan de lijst toevoegen.

• Dr3q1z
quote:
En heb je al een systeem?
Yes, staat er bij. Gekozen vanwege mooie compacte uiterlijk.

Een zelfbouw PC is niet nodig! Topic kan op slot.

[Voor 20% gewijzigd door Dr3q1z op 08-12-2017 17:02. Reden: opgelost]

Pagina: 1

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True