Greetings Internet,
Nieuw op tweakers! Hoop dat ik op de juiste plek deze topic maak en het juiste template aanhoud
zo niet.. excuzes moi.
Ik wil een nieuwe PC. Ik heb op internet zitten rondkijken en wil hem graag laten bouwen. Ik heb de website PC-samenstellen.nl gevonden. Benieuwd naar jullie ervaringen hiermee en naar de specs die mij goed lijken.
All help is appreciated!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ga voor mijn werk videobewerken en photoshoppen op het systeem, zowel 4k als full hd beelden. Ik doe dit voornamelijk met de volgende software: PremierePro, AfterEffects, Photoshop
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik wil niet meer uitgeven dan 1800 euro (incl btw & assemblage)
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Mijn laptop is te sloom voor de bestanden die ik probeer te renderen.
Acer (precies welke kan ik even niet vinden) gekocht in 2012.
Intel i5
Nvidia Geforce 650m 2gb
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb een lijst gemaakt op pcsamenstellen.nl wat ik denk nodig te hebben. Deze lijst is als volgt
AMD Ryzen 7 1700X 3,4GHz
Cooler Master Hyper 103
Asus Prime B350M-A
Crucial Ballistix 24GB DDR4-2400
NVIDIA GTX 1060 6GB
Geen 2e grafische kaart
525GB SSD Crucial MX300
3000GB HDD Sata III
DVD Brander / Speler
Geheugenkaartlezer
Standaard geluidskaart
500 Watt Cooler Master
Geen monitor
Windows 10 Home Incl. Installatie
Fractal Design Define R5
1Gbit netwerkkaart
Geen accessoires
Geen Office pakket
Nee, laat mijn PC standaard.
Geen beveiliging
4 jaar Volledige Garantie (GRATIS)
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen specifieke voorkeur qua merk. Op het moment kies ik wil voor AMD ipv Intel omdat het naar mijn weten in goedkoper is.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil dat de pc goed werkt in combinatie met mijn LG 34UC88 monitor. Ik wil op 4k (3440x1440) resolutie kunnen werken. In premiere wil ik 1080p op volle kwaliteit willen kijken (+effecten) zonder dat ik steeds alles moet renderen (voor zover dit mogelijk is).
Ga je overklokken?
Mijn intuïtie zegt niet overklokken omdat ik er geen ervaring mee heb. Wat is wijsheid?
Wat verwacht je van ons?
Bang for buck advies. Ook wil ik weten of iemand ervaring heeft met een pc bestellen via pc-samenstellen.nl.
Nieuw op tweakers! Hoop dat ik op de juiste plek deze topic maak en het juiste template aanhoud
Ik wil een nieuwe PC. Ik heb op internet zitten rondkijken en wil hem graag laten bouwen. Ik heb de website PC-samenstellen.nl gevonden. Benieuwd naar jullie ervaringen hiermee en naar de specs die mij goed lijken.
All help is appreciated!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ga voor mijn werk videobewerken en photoshoppen op het systeem, zowel 4k als full hd beelden. Ik doe dit voornamelijk met de volgende software: PremierePro, AfterEffects, Photoshop
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik wil niet meer uitgeven dan 1800 euro (incl btw & assemblage)
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Mijn laptop is te sloom voor de bestanden die ik probeer te renderen.
Acer (precies welke kan ik even niet vinden) gekocht in 2012.
Intel i5
Nvidia Geforce 650m 2gb
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb een lijst gemaakt op pcsamenstellen.nl wat ik denk nodig te hebben. Deze lijst is als volgt
AMD Ryzen 7 1700X 3,4GHz
Cooler Master Hyper 103
Asus Prime B350M-A
Crucial Ballistix 24GB DDR4-2400
NVIDIA GTX 1060 6GB
Geen 2e grafische kaart
525GB SSD Crucial MX300
3000GB HDD Sata III
DVD Brander / Speler
Geheugenkaartlezer
Standaard geluidskaart
500 Watt Cooler Master
Geen monitor
Windows 10 Home Incl. Installatie
Fractal Design Define R5
1Gbit netwerkkaart
Geen accessoires
Geen Office pakket
Nee, laat mijn PC standaard.
Geen beveiliging
4 jaar Volledige Garantie (GRATIS)
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen specifieke voorkeur qua merk. Op het moment kies ik wil voor AMD ipv Intel omdat het naar mijn weten in goedkoper is.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil dat de pc goed werkt in combinatie met mijn LG 34UC88 monitor. Ik wil op 4k (3440x1440) resolutie kunnen werken. In premiere wil ik 1080p op volle kwaliteit willen kijken (+effecten) zonder dat ik steeds alles moet renderen (voor zover dit mogelijk is).
Ga je overklokken?
Mijn intuïtie zegt niet overklokken omdat ik er geen ervaring mee heb. Wat is wijsheid?
Wat verwacht je van ons?
Bang for buck advies. Ook wil ik weten of iemand ervaring heeft met een pc bestellen via pc-samenstellen.nl.