Beste smartphoneverzekering?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supertanno
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13-05 16:01
Ik heb twee weken geleden een Samsung Galaxy S8 gekocht en omdat ik een hekel heb aan hoesjes, wil ik een smartphoneverzekering afnemen om in ieder geval niet failliet te gaan als ik hem laat vallen. Het landschap is echter behoorlijk verwarrend met behoorlijk wat louche-uitziende verzekeraars, dus wend ik mij hier.

Zelf heb ik naar Vodafone Garant zitten kijken (omdat mijn telefoon ook bij Vodafone vandaag komt), maar ik ben benieuwd of iemand goede ervaringen heeft met andere verzekeraars. Waar heb jij je telefoon verzekerd? Hoe hoog is het eigen risico? En keerden ze ook uit toen je hem liet vallen?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tom-Z
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 00:12
Een smartphone lijkt me typisch iets dat je niet wilt verzekeren. Vuistregel is dat risico's die je niet kan dragen, moet verzekeren, maar dingen waarbij je dat zelf wel kan, juist niet.

Vodafone Garant (basis) kost €8 per maand. Voor het eerste jaar ben je dus al €96 kwijt. Vervolgens heb je ook nog een eigen risico van €45.

Bij Samsung kost het vervangen van het scherm van de S8 €269. Daar haal je het eigen risico van €45 van af, dus het kost je €96 om een risico van €224 af te dekken voor 1 jaar. Om het "rendabel" te maken moet je dus de kans dat je het scherm binnen 1 jaar kapot laat vallen hoger inschatten dan 42%.

Bij Allianz betaal je voor een vergelijkbare verzekering €65 per jaar, met een eigen risico van €60. Moet de kans alsnog groter dan 31% zijn.

Stop het geld dat je bespaart door geen verzekering te nemen in een spaarpotje, en daar kan je dan later eventueel schades van betalen. Als je het toestel langer dan 1 jaar wil verzekeren heb je een eventuele reparatie er al bijna direct uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23:03
Ik zou sowieso zo weinig mogelijk verzekeringen nemen, enkel die verplicht zijn of worden gesteld door bijv. de bank i.v.m. een hypotheek.

Op de lange termijn betaal je gewoon gemiddeld veel meer aan premies dan wat de verzekeringsmaatschappij uitkeert.
Logisch natuurlijk want ze zijn er om winst te maken.
Maar je kunt veel beter ( over het algemeen ) een spaarrekening openen en daar elke maand 100 euro op storten en dat gebruiken voor onvoorziene kosten.

Voordeel van een verzekering is natuurlijk wel weer ( mits aan alle voorwaarden voldaan ) dat je je niet zo druk hoeft te maken over hetgeen waarvoor je verzekerd bent.
Dus in geval van fysieke spullen er wat minder voorzichtig mee om kunt gaan.
Echter ziet het er naar uit dat een verzekering die jij zoekt altijd een eigen risico hanteert.
Daar zou ik dus sowieso niet aan beginnen omdat dat niet het grote voordeel geeft wat een verzekering zou moeten geven, je word namelijk alsnog gestraft als je gebruik maakt van de verzekering.

Je zult het zelf even een beetje in moeten calculeren maar het komt er op neer dat de meeste verzekeringen onaantrekkelijk zijn.
Zo kun je je bijvoorbeeld ook verzekeren tegen tandartskosten tot €250 per jaar maar kost het je wel €150 aan premie per jaar, dan moet je dus eerst minimaal €150 aan kosten maken voordat je er van profiteert.
Etc.

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23:21
De beste smartphoneverzekering is je spaarrekening ;)

Verzekeraars doen bijna altijd moeilijk, beperken je vaak in de plekken waar je mag repareren, het eigen risico zit er ook nog bij en bovenal is het gewoon super duur.
Gezien je het toestel al in je bezit hebt kan je er vanuit gaan dat verzekeraars daar ook weer lastig over doen.

Mijn S8+ heeft ook geen hoesje en is ook niet verzekerd. Als 'ie stuk gaat betaal ik zelf een nieuw scherm of verkoop ik 'm en koop ik wel weer een nieuw toestel. Ga je echt failliet van een schermreparatie?

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:49

Yucon

*broem*

Ik ben het in principe eens met het niet verzekeren van risico's die je zelf kunt dragen, maar in dit geval is er een nuance. Het risicoprofiel verschilt per persoon. Door TS' opmerking over hoesjes blijkt dat hij mogelijk voor zichzelf de inschatting maakt een bovengemiddeld risico te lopen. In dat geval kan het best verstandig zijn aangezien dat risico niet in de premie verrekend is.

[ Voor 3% gewijzigd door Yucon op 08-12-2017 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Dat dus. En toch een hoesje overwegen. Een Otterbox Strada is nog best stylish ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:29

Onbekend

...

Staat dat niet in de verzekeringsvoorwaarden dat het gebruik van een beschermhoesje verplicht is?

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-05 14:35
Privé: De beste smartphone verzekering ben je zelf. :) Als je hem niet kan of wil vervangen met het geld op je (spaar)rekening, dan moet je nadenken of de je Smartphone de prijs wel waard vindt.

Zakelijk: Is het een tool waar je je inkomsten mee binnenhaalt, maximaal verzekering of zorgen dat je direct een nieuwe kan kopen.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Ik zou ook gewoon sparen. Als je iedere maand de premie (die je zou betalen) opzij zet, dan heb je naar verloop van tijd aardig wat gespaard, mocht een reparatie dan nodig zijn, betaal je die uit je spaarpotje en ben je misschien zelfs goedkoper uit.

Verzekeringen zijn (naar mijn mening) alleen bedoelt voor risico's die je niet zelf kunt afdekken. In het ergste geval koop je een nieuwe telefoon van 600-700 euro. Dat zijn bedragen die je prima zelf kunt ophoesten (als je gespaard hebt althans).

Maar als je echt een verzekering wilt afsluiten, denk ik dat je er zeer verstandig aan doet, om te kijken wat de inboedelverzekering dekt en eventueel extra dekking aan te schaffen. Waarschijnlijk geldt de verzekering dan meteen voor je hele inboedel. (Dat vergeten veel mensen, waardoor ze dubbel verzekerd zijn)

[ Voor 3% gewijzigd door hoi1234 op 08-12-2017 13:40 ]

Pagina: 1