Is dit een virus?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kimbolie12
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 28-03-2021
Mijn vraag
Ik heb eindelijk bitdefender op mijn computer geinstalleerd en een scan gerund maar ik kom een file tegen die password protected is...Ik weet alleen niet wat dit is en of het een virus is:
C:\Program Files (x86)\InstallShield Installation Information\{B46BEA36-0B71-4A4E-AE41-87241643FA0A}\SupportFiles.7z=>PowerDVD12.ico
Ik kan de file ook niet vinden en niet scannen.
Kan iemand mij helpen?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Bitdefender

Beste antwoord (via Kimbolie12 op 11-12-2017 11:57)

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10:54
Je kan het bestand waarschijnlijk niet vinden om het verborgen is. Google kan je vertellen hoe je te tevoorschijn tovert. :)
Nadien als je het bestand gevonden hebt, kan je het uploaden naar virustotal.com. Daar wordt het gescanned met een 30 tal virusscanner en kan je uitsluiten of het aan bitdefender ligt of toch een virus is.

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-09 12:35

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Volgens mij is dat alleen maar een orphaned ICO file; het icoontje van de installatie van PowerDVD.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:03

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Een ico bestand is een icoontje. Zeer kleine kans dat dit een virus is, en ik vermoed gewoon een false-positive.

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kimbolie12
Okay thanks! Is het wel normaal dat hij password protected is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:03

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Waarschijnlijk heeft jouw account geen beheerdersrechten.En dus vraagt hij die inloggegevens van die gebruiker. Dat gebeurt vooral omdat deze in je Program Files staat.

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kimbolie12
Maar mijn account is het enige account op de pc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:24
lijkt in een 7zip archief te zitten. Wellicht is die password protected.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10:54
Je kan het bestand waarschijnlijk niet vinden om het verborgen is. Google kan je vertellen hoe je te tevoorschijn tovert. :)
Nadien als je het bestand gevonden hebt, kan je het uploaden naar virustotal.com. Daar wordt het gescanned met een 30 tal virusscanner en kan je uitsluiten of het aan bitdefender ligt of toch een virus is.

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-09 20:28
Je hebt ooit PowerDVD geïnstalleerd maar niet volledig waardoor de installer de installatiebetanden niet weggegooid heeft. Dat icoontje zit in een zip file. Waarschijnlijk een illegale versie ivm het wachtwoord op de 7z file.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kimbolie12
RedHat schreef op donderdag 7 december 2017 @ 18:42:
Je hebt ooit PowerDVD geïnstalleerd maar niet volledig waardoor de installer de installatiebetanden niet weggegooid heeft. Dat icoontje zit in een zip file. Waarschijnlijk een illegale versie ivm het wachtwoord op de 7z file.
Ik heb de computer pas net en nooit dat programma geïnstalleerd, dus dat lijkt me niet...
Ik zal even kijken of ik m wel kan vinden als ik de hidden files aanzet, misschien dat bitdefender het dan ook kan scannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23-09 13:22
Kimbolie12 schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 08:11:
[...]

Ik heb de computer pas net en nooit dat programma geïnstalleerd, dus dat lijkt me niet...
Ik zal even kijken of ik m wel kan vinden als ik de hidden files aanzet, misschien dat bitdefender het dan ook kan scannen.
Gokje: Voorgeinstalleerde Windows, en een prebuilt pc? Want daar zit dan wat bloatware op ja

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kimbolie12
Nat-Water schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 08:15:
[...]

Gokje: Voorgeinstalleerde Windows, en een prebuilt pc? Want daar zit dan wat bloatware op ja
Jup :P Ik ben echt een kneus met computers, dus ik heb geen zin om er zelf een te bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23-09 13:22
Kimbolie12 schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 08:26:
[...]

Jup :P Ik ben echt een kneus met computers, dus ik heb geen zin om er zelf een te bouwen.
Dan zit er (standaard) wat van die voorgeinstalleerde programma's op. McAfee ook bijvoorbeeld. Makkelijkste oplossing is een 'schone' installatie doen (reset this pc) om van alles af e komen.

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kimbolie12
Ik heb het bestand gevonden en het bestandje heet SupportFiles.7s. Ik kan niks met dat bestand, ook niet openen of een password opgeven.
Ik heb het bestand geüpload naar virustotal.com en die gaf aan dat het schoon is.
Eind goed al goed denk ik?
Pagina: 1