Vloeistof over toetsenbod Macbook Pro gegaan.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kartmaster93
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 13-07 23:13
Mijn vraag
Goedemiddag, ik heb een Macbook Pro Retina 15 inch" Mid2014 A1398 waar gister door pech chocolademelk over het toetsenbord is gegaan. Ik heb hem naar het geval meteen droog gemaakt en niet meer aan gehad. Hij is naar een partij geweest die een waterbehandeling hebben gedaan waarbij de macbook uit elkaar is geweest, droog is gemaakt en met speciaal spul er langs gegaan is voor erosie en dergelijke eruit te halen. De Macbook werkt nu nog, echter is het toetsenbord niet meer normaal te gebruiken, toetsen plakken enorm, rechter speaker doet het niet meer en touchpad klikt gedeeltelijk heel zwaar. Er is mij verteld dat de kans nog aanwezig is dat hij nog kan uitvallen. Ik wil weer gewoon een betrouwbare Macbook hebben, wat zouden jullie in mijn geval doen?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Macbook Pro Retina 15" mid2014 a1398 in combinatie met High Sierra OS.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Laptop heeft een waterbehandeling gehad, ik heb een toets los gehaald en erop nieuw gedaan. Dit lijkt redelijk te werken, echter is hiermee het probleem van touchpad en speaker niet mee opgelost.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 19:35
Inboedel verzekering ...? En dan lekker een nieuwe halen.

Iets wqlat water of vochtschade heedt gehad zou ik niet zo snel meer vertouwen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06:55
De vraag is of dat het onder de inboedelverzekering mag? Dat zou je eens even goed na moeten kijken.
Heb je anders niet een aparte elektronicaverzekering? Hebben wij hier wel en alles wat we zelf doen aan de laptop en daar ontstaat schade uit wordt vergoed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17:25

MsG

Forumzwerver

Heb je het zelf veroorzaakt? Of is er een derde in het spel waar je het op zou kunnen verhalen?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poema
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06-08 10:54
Wat ik zou doen? Gewoon vervangen wat niet goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wowgman
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 30-09 07:08
Vervelende situatie maar je hebt een paar mogelijkheden:

-Betrouwbaar = Nieuwe Macbook of refurb Macbook halen.
-Semi-betrouwbaar = Beschadige onderdelen (toetsenbord,topcover) vervangen.

Je kan natuurlijk ook altijd nog proberen via je verzekering iets te regelen.
Er is dan wel nog een prijsopgave nodig welke je kunt krijgen bij een reparateur of winkel.

Je kunt me een PM sturen mocht je hulp nodig hebben met een prijsopgave of iets dergelijks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kartmaster93
Aggressor schreef op donderdag 7 december 2017 @ 17:18:
Inboedel verzekering ...? En dan lekker een nieuwe halen.

Iets wqlat water of vochtschade heedt gehad zou ik niet zo snel meer vertouwen
Die gaan we benaderen, kijken wat ze zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kartmaster93
MsG schreef op donderdag 7 december 2017 @ 18:22:
Heb je het zelf veroorzaakt? Of is er een derde in het spel waar je het op zou kunnen verhalen?
Ik heb het zelf veroorzaakt helaas, had het glas langs mijn Mac staan en door een hard geluid schrok ik waardoor hij erover heen is gevallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kartmaster93
Wowgman schreef op donderdag 7 december 2017 @ 18:50:
Vervelende situatie maar je hebt een paar mogelijkheden:

-Betrouwbaar = Nieuwe Macbook of refurb Macbook halen.
-Semi-betrouwbaar = Beschadige onderdelen (toetsenbord,topcover) vervangen.

Je kan natuurlijk ook altijd nog proberen via je verzekering iets te regelen.
Er is dan wel nog een prijsopgave nodig welke je kunt krijgen bij een reparateur of winkel.

Je kunt me een PM sturen mocht je hulp nodig hebben met een prijsopgave of iets dergelijks!
Ik kan inderdaad het toetsenbord, speaker, touchpad, laten vervangen. Dan ben ik wellicht rond de 500 euro kwijt en heb ik nog geen garantie dat hij niet uitvalt binnen een korte periode. Wanneer hij dan uitvalt en geïnvesteerd is ben ik het geld kwijt... Ik wacht daarom even af wat verzekering zegt en anders een nieuwe...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moijamie
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 25-09 15:27
Ik zo met de verzekering kijken of je daar wat kunt regelen. Als dat niet werkt verkopen aan iemand die het niet erg vindt of wilt repareren en dan zelf een nieuwe halen.

const { signature } = await fetchProfile()

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poema
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06-08 10:54
Kartmaster93 schreef op donderdag 7 december 2017 @ 21:15:
[...]

Ik kan inderdaad het toetsenbord, speaker, touchpad, laten vervangen. Dan ben ik wellicht rond de 500 euro kwijt en heb ik nog geen garantie dat hij niet uitvalt binnen een korte periode. Wanneer hij dan uitvalt en geïnvesteerd is ben ik het geld kwijt... Ik wacht daarom even af wat verzekering zegt en anders een nieuwe...
€500,-? Dat is wel heel ruim gesteld. En natuurlijk zelf doen. Misschien kan je zelf nog onderdelen reinigen en leer je meteen je laptop kennen. Zat info op het internet te vinden denk ik zo. En onbetrouwbaar? Ik denk dat dat voor elk apparaat geldt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Wowgman schreef op donderdag 7 december 2017 @ 18:50:

(toetsenbord,topcover) vervangen...
Als je ellende wilt koop je alleen een toetsenbord. Daar zitten zo'n 50 schroefjes in... Je kunt beter een nette topcover opzoeken, daar zit alles in : toetsenbord en trackpad.

Speaker is ook wel los te vinden.

En als je de boel toch open hebt kun je mooi kijken hoe het logic board er aan toe is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvanpruissen
  • Laatst online: 07-12-2024

rvanpruissen

rePear.it

sypie schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 06:54:
[...]
Je kunt beter een nette topcover opzoeken, daar zit alles in : toetsenbord en trackpad.
Dat ligt aan je bankrekening: jij beschrijft een makkelijke optie. De goedkoopste optie is onderdelen vervangen (best te doen zo'n keyboard en trackpad vervangen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik heb destijds het toetsenbord van een MacBook vervangen. Die 50 schroefjes is een drama om los te maken. Muurvast, bijzonder klein en snel doldraaien... Dus dat wordt het plaatwerk losknopen en met een tang de schroefjes er uit halen... Mij niet gezien om dat nog een keer te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 13:08
Kartmaster93 schreef op donderdag 7 december 2017 @ 21:15:
[...]

Pro tip. Je batterij is defect.

Bij retina macs wordt dan de hele topcase vervangen en dat kost slechts €125.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is dit geen optie? https://support.apple.com/nl-nl/mac/repair/service
€209 voor vervanging batterij, en in de wandelgangen zegt men dat dan automatisch de complete topcase wordt vervangen (met toetsenbord, trackpad etc), dit wel even navragen vantevoren.

Sowieso succes ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kartmaster93
moijamie schreef op donderdag 7 december 2017 @ 21:23:
Ik zo met de verzekering kijken of je daar wat kunt regelen. Als dat niet werkt verkopen aan iemand die het niet erg vindt of wilt repareren en dan zelf een nieuwe halen.
Dat is ook de insteek, zelf weet ik wel hoe het ongeveer zit maar verzekering is denk ik beste optie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kartmaster93
sypie schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 06:54:
[...]

Als je ellende wilt koop je alleen een toetsenbord. Daar zitten zo'n 50 schroefjes in... Je kunt beter een nette topcover opzoeken, daar zit alles in : toetsenbord en trackpad.

Speaker is ook wel los te vinden.

En als je de boel toch open hebt kun je mooi kijken hoe het logic board er aan toe is.
Dat klopt, echter zegt de reparatieservice dat je het beste een maand kunt wachten, de kans dat hij daarna nog sluiting maakt is nihil... en nu investering schiet ook niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kartmaster93
supersnathan94 schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 22:39:
[...]

Dat is een hele goede tip, die wist ik niet!

Pro tip. Je batterij is defect.

Bij retina macs wordt dan de hele topcase vervangen en dat kost slechts €125.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 13:08
Check even de link van @Verwijderd het is iets meer dan €125 geworden maar nog steeds best feasible.
Pagina: 1