[POLL] Programmeren op lichte of donkere achtergrond?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Harrie_

⠀                  🔴 🔴 🔴 🔴 🔴

Topicstarter
Wat ooit begon als hobby is in de loop der jaren uitgegroeid tot 'professioneel' werk. Nu ben ik jaren terug in de 'hobby-tijd' al geswitched naar lichte tekst op een donkere achtergrond, het was even wennen in het begin maar vooral in de avonduren een stuk relaxter voor m'n ogen.

Op internet zie ik bij screenshots en code-examples bijna altijd lichte tekst op een donkere achtergrond. De meeste editors en IDE's staan echter standaard ingesteld op donkere tekst op een witte achtergrond. Sommige geven bij install de vraag of je liever licht of donker wilt.

Ik was zelf in de veronderstelling dat zowat iedere programmeur/developer/ontwikkelaar de donkere achtergrond prefereert, maar toch kom ik het werkveld nog geregeld mensen tegen die een lichte achtergrond hanteren. Ik ben dus best benieuwd hoe die verdeling ligt.

Poll: Programmeer jij met een lichte of donkere achtergrond?
[Professioneel] [Donker] => Ik programmeer voor mijn werk op een donkere achtergrond
[Professioneel] [Licht] => Ik programmeer voor mijn werk op een lichte achtergrond
[Hobbymatig] [Donker] => Ik programmeer als hobby op een donkere achtergrond
[Hobbymatig] [Licht] => Ik programmeer als hobby op een lichte achtergrond
[Ik programmeer niet] ... maar ik wil wel meedoen aan deze poll :+
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=399709&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Hoeder van het Noord-Meierijse dialect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mat.hi.as
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08-10 09:01
Ik zweer bij Monokai, zowel in R als Python, maar ook in Sublime voor alle andere tekst gerelateerde zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NTwoO
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12-06 07:13

NTwoO

!/**/

Vim met Torte kleurenschema heeft mijn voorkeur... Code schrijft men bij kaarslicht of in het donker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07-10 20:53
NTwoO schreef op donderdag 7 december 2017 @ 15:50:
Code schrijft men bij kaarslicht of in het donker.
Das een mooie!

C2D E6600 - 2048MB Kingston - Sapphire HD2900XT - 200Gb Samsung - Asus P5B-E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

Topicstarter
NTwoO schreef op donderdag 7 december 2017 @ 15:50:
Code schrijft men bij kaarslicht of in het donker.
[edit]

[ Voor 28% gewijzigd door Harrie_ op 07-12-2017 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NTwoO

NTwoO

!/**/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mstx
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Altijd donkere achtergrond, en het liefst de rest van de interface ook (zoals bijv bij Visual Studio).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NTwoO

NTwoO

!/**/

AMOLED ready

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Ik kan de poll niet invullen. :+ Ik programmeer op het werk onder al die TL-buizen op een lichte achtergrond maar thuis, waar ik meestal 's avonds programmeer bij stukken zachter licht, geef ik toch de voorkeur aan een donkere theme.

Laten we met zijn allen wel een beetje oppassen dat we iets van niveau in dit topic houden door het iets van discussiewaarde te geven. Voor slowchat hebben we De Devschuur Coffee Corner - Iteratie ⓫. ;)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21:59
IntelliJ Darcula FTW!

Ik vind donker veel rustiger voor mijn ogen.

[ Voor 4% gewijzigd door Richh op 07-12-2017 16:02 ]

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
Donker thema is inderdaad toch wel hetgeen wat elke zelfrespecterende programmeur hoort te gebruiken (no offense, maar je bent gewoon raar als je t licht houdt ;))

In principe is lichte achtergrond overal standaard in, ook in Windows. Ik denk dat daar de standaardkeuze voor lichte achtergrond vandaan komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tha_crazy
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:51

tha_crazy

Mafketel

Tja eigenlijk altijd licht (blue om eerlijk te zijn in VS)
Waarom, geen idee, doe het al 14+ jaar daarop

Misschien donker eens een keer proberen.

[ Voor 12% gewijzigd door tha_crazy op 07-12-2017 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

Topicstarter
De pollresultaten tot dusver komen natuurlijk wel overeen mag wat ik (en ik denk ook anderen) vooraf verwacht hadden. Dan rijst wel de vraag: waarom zijn zoveel IDE's (en ik wijs hierbij met name naar VS) standaard ingesteld op licht?

@NMe Professioneel - Licht invullen en met een proxy nog een keer voten op Hobbymatig - Donker? :+

[ Voor 19% gewijzigd door Harrie_ op 07-12-2017 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobLemmens
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-10 16:57
Ik zie vooral de jongere mensen met een donkere interface werken, misschien dat dat een trend is?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19:09
Afbeeldingslocatie: https://img.devrant.com/devrant/rant/r_888078_Aopaj.jpg

Ik zelf gewoon in een lichte achtergrond, anders wijkt de rest zo af.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-10 13:59
Harrie_ schreef op donderdag 7 december 2017 @ 16:10:
De pollresultaten tot dusver komen natuurlijk wel overeen mag wat ik (en ik denk ook anderen) vooraf verwacht hadden. Dan rijst wel de vraag: waarom zijn zoveel IDE's (en ik wijs hierbij met name naar VS) standaard ingesteld op licht?
Historie. De Jetbrains IDE's vragen 't overigens bij de installatie. Verder vind ik dit nogal een non-topic :)

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als ik op mn Windowsbak werk eigenlijk altijd lichte tekst op een donkere achtergrond. Maar de keren dat ik nog wel eens een Apple nodig heb is het juist een donkere tekst op een lichte achtergrond. Daardoor is de onscherpe rendering nog een beetje te doen.

Maar mijn voorkeur gaat echt wel uit naar donker achtergronden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaoPb
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-10 11:00

NaoPb

Hurr durr i are fix pc

Ik programmeer hobbymatig met een lichte achtergrond.

Ik vind een donkere achtergrond wel iets hebben, ook omdat zwart één van mijn favoriete kleuren is. Maar ik werk eigenlijk altijd op een helder verlichte werkplek omdat ik merk dat ik me anders moe en lichtelijk depri begin te voelen. Misschien dat ik mede daardoor toch kies voor een lichte achtergrond.

[ Voor 7% gewijzigd door NaoPb op 07-12-2017 16:59 ]

Op zoek naar een nieuwe printer? Kies voor een Brother laser printer. Uiterst betrouwbaar en economisch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lye
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08-10 12:08

Lye

RobLemmens schreef op donderdag 7 december 2017 @ 16:39:
Ik zie vooral de jongere mensen met een donkere interface werken, misschien dat dat een trend is?
Mogelijk, het kan ook zijn dat de jongere mensen meer om hun ogen geven :+

Zelf gebruik ik het IntelliJ Darcula thema (niet mijn favoriet, maar wel meest consistent icm met de globale IntelliJ skin) en andere soortgelijke donkere thema's voor andere editors. Verder staat mijn Gnome thema in Linux standaard op "Global Dark Theme", icm met een vrij donker thema en gebruik ik Night Shift Pro (Mozilla, Chrome) om witte websites iets verdraaglijker te maken.

Schermen met een witte achtergrond en te hoge helderheid veroorzaken echt pijnlijke ogen bij mij, ik vind het dan ook erg storend als iemand zijn schermhelderheid (zij het monitor danwel telefoon) op standje het-moet-te-zien-zijn-vanaf-de-maan heeft staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 00:24

steveman

Comfortabel ten onder

Werk: lichte achtergrond. Het is toch al kei-licht vanwege de TL-balken. Echter... als ik in m'n eentje zit gaat het steeds licht uit tot ik weer zwaai, en dan is het irritant fel :+

Hobbymatig donkere achtergronden, behalve in Eclipse, daar vond ik nooit echt een fijne donkere theme.

Ohja, weet nu weer waarom, de rest van de gui blijft licht.

[ Voor 9% gewijzigd door steveman op 07-12-2017 17:30 ]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knutselsmurf
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:33

Knutselsmurf

LED's make things better

Wellicht dat een an ander afhankelijk is van het aantal uren per dag dat je aan het code-kloppen bent. Ik merk in mijn eigen dagelijkse werkzaamheden dat het pure coderen slechts een gedeelte van de werktijd inneemt. De rest van de tijd ben ik bezig met doorlezen van documentatie, schrijven van documentatie, overleggen met collega's en/of klanten, enzovoort. Wanneer ik code aan het schrijven ben, doe ik dat zwart-op-wit. Maar ik kan mij goed voorstellen dat iemand die meer tijd aan het coderen besteedt, liever wit-op-zwart werkt. Ik moet daarbij dan wel vermelden dat mijn monitoren op een behoorlijk lagen intensiteit ingesteld staan, zodat ik meer zwart-op-lichtgrijs werk, dan zwart-op-wit.

- This line is intentionally left blank -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cracking cloud
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 06-10 20:53
Bij witte achtergrond heb ik altijd het gevoel dat ik bovenop een tl bak zit te tikken. Niet echt fijn dus, vandaar dat ik VS altijd instel op donkere achtergrond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Feanathiel
  • Niet online

Feanathiel

Cup<Coffee>

Beide lichte achtergrond. Best irritant wanneer je aan een lichte website (zwarte text) werkt, en dan het contrast van de IDE inverted is. Donker ziet er goed uit, maar merk toch dat het vermoeiender is bij vele contrast switches.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spinal
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-09 15:25
Feanathiel schreef op donderdag 7 december 2017 @ 20:28:
Donker ziet er goed uit, maar merk toch dat het vermoeiender is bij vele contrast switches.
Dit ja. Ik kan prima programmeren op een donkere achtergrond, maar als je dan wisselt van venster en op een lichte achtergrond terecht komt dan is dat erg vermoeiend. Donkere tekst op een lichte achtergrond leest veel fijner. Net als bij een boek :)

Full-stack webdeveloper in Groningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neko Koneko
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
(overleden)
Spinal schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 09:37:
[...]

Dit ja. Ik kan prima programmeren op een donkere achtergrond, maar als je dan wisselt van venster en op een lichte achtergrond terecht komt dan is dat erg vermoeiend. Donkere tekst op een lichte achtergrond leest veel fijner. Net als bij een boek :)
ben ik niet helemaal met je eens, het verschil tussen een licht scherm met zwarte tekst en een boek is dat het boek mijn ogen niet volpompt met fel licht. Ik vind persoonlijk een donkere achtergrond veel rustiger voor de ogen. Vind het ook jammer dat Tweakers nog geen fatsoenlijke "dark mode" heeft op de site :N

End-users are clingy complaining dipshits who will never ever be grateful for any concession you make. The moment you shut out their shrill, tremulous voices, the happier you will be for it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
In een lichte omgeving gebruik ik graag een lichte achtergrond met donkere tekst, in een donkere omgeving een donkere achtergrond met lichte tekst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Neko Koneko schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 10:45:
[...]

ben ik niet helemaal met je eens, het verschil tussen een licht scherm met zwarte tekst en een boek is dat het boek mijn ogen niet volpompt met fel licht. Ik vind persoonlijk een donkere achtergrond veel rustiger voor de ogen. Vind het ook jammer dat Tweakers nog geen fatsoenlijke "dark mode" heeft op de site :N
Ik ben het ermee eens dat donkere achtergrond wel wat heeft, sommige programma's die ik gebruik hebben het, andere niet. Het kan imo soms wel rustiger zijn. Maar de eerste stap hoort te zijn de helderheid van je beeldschermen normaal hebben, dat is logischer dan die vol te laten staan en dan dark mode te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Op het werk in konsole liefst donker. Voor mijzelf werk ik op Dreamweaver (i know, vloeken in de kerk, ik gebruik het vanwege de snelle upload mogelijkheid), die achtergrond is standaard wit en vind ik toch minder. Heb ik geen DW dan ga ik op codeanywhere, die vind ik het fijnst werken qua programmeren en tabs op een donkere achtergrond.

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Harrie_ schreef op donderdag 7 december 2017 @ 16:10:

@NMe Professioneel - Licht invullen en met een proxy nog een keer voten op Hobbymatig - Donker? :+
Op zich is ook wel wat wetenschappelijk onderzoek beschikbaar, misschien is het aardig dat er ook bij te betrekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Ik gebruik altijd gewoon zwarte tekst op een witte achtergrond in Visual Studio. Op de een of andere manier vind ik de code dan makkelijker te 'scannen'. Als ik een specifiek stukje code zoek dan kan ik dit sneller vinden met een witte achtergrond. Het donkere thema is op zich wel prettiger voor de ogen.

Verder de monitor niet op 100% helderheid natuurlijk, dus te fel vind ik het ook niet :)

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De meeste andere software heeft een lichte achtergrond, dus als je dan een tijdje naar een donkere achtergrond hebt zitten kijken is het switchen niet echt prettig. Verder is het maar cosmetisch, dus hier gewoon pragmatisch licht met 'Night light' settings van Windows om het 's avonds wat minder blauw te maken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hiroj
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 04-09 14:23
Zowel professioneel als privé werk ik met een donkere achtergrond, puur omdat het rustiger is voor mijn ogen.

Ik werk overigens met Atom IDE, waarbij het kleurenpalet standaard al op een wat donkere / zachtere instelling staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-10 12:38
Zoals sommige anderen ook zeggen, het switchen van de donkere IDE achtergrond naar witte achtergronden van de rest van Windows vind ik niet prettig.
Wel geprobeerd, maar toch weer teruggezet op wit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ByteMe_ schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 10:54:
Op het werk in konsole liefst donker. Voor mijzelf werk ik op Dreamweaver (i know, vloeken in de kerk, ik gebruik het vanwege de snelle upload mogelijkheid), die achtergrond is standaard wit en vind ik toch minder. Heb ik geen DW dan ga ik op codeanywhere, die vind ik het fijnst werken qua programmeren en tabs op een donkere achtergrond.
Oh man, Dreamweaver en ftp? Ik wil niet al te sarrig overkomen, maar wordt het niet eens tijd om naar 2017 te komen? :P Maarja als het goed voor je werkt, wie ben ik.. :+

Ik heb voor zowel m'n cli als ide (phpstorm/webstorm) een antraciete achtergrond. Volledig zwart vind ik zelf niet prettig werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansvDr
  • Registratie: Augustus 2009
  • Niet online
Ik heb het wel getest met een donkere achtergrond maar ik kon er niet aan wennen. Dus gewoon, zoals ik al 20 jaar doe, witte achtergrond.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BugBoy
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-10 09:14
LordSinclair schreef op donderdag 7 december 2017 @ 16:49:
Do you know why programmers user black background? To make their code run faster.
Daarvoor gebruik ik meestal Thread.Sleep(-100); :)

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
De lichte achtergrond die ik liefst gebruik is overigens niet wit, maar gelig, een beetje zoals het bekende 'Solarized'.
begintmeta schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 11:02:
...
Op zich is ook wel wat wetenschappelijk onderzoek beschikbaar, misschien is het aardig dat er ook bij te betrekken.
Ik heb net getracht even vlug een enigszins verantwoord beeld van de wetenschappelijke literatuur te krijgen, maar ik geloof dat dat toch wel een redelijke klus zou zijn, aangezien ik geen goede reviews heb kunnen vinden en diverse effecten die vaak apart worden onderzocht van belang zijn. :/

[ Voor 4% gewijzigd door begintmeta op 10-12-2017 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Feanathiel schreef op donderdag 7 december 2017 @ 20:28:
Beide lichte achtergrond. Best irritant wanneer je aan een lichte website (zwarte text) werkt, en dan het contrast van de IDE inverted is. Donker ziet er goed uit, maar merk toch dat het vermoeiender is bij vele contrast switches.
Als je echt wanhopig bent kun je nog binnen je complete OS de kleuren inverten. Paar keer gedaan, maar het is natuurlijk zelden nuttig. Dat was voor het bouwen van PDF'jes met text, waarbij het eindresultaat normaal natuurlijk wel spierwit is (en een donkere IDE ernaast dus ook niet prettig is). Als je zo een website bouwt maak je het jezelf natuurlijk heel lastig.
Sissors schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 10:53:
Maar de eerste stap hoort te zijn de helderheid van je beeldschermen normaal hebben, dat is logischer dan die vol te laten staan en dan dark mode te gebruiken.
De tweede stap is dan redshift, en de derde stap is dan toch echt gewoon dark mode. Ook als je je helderheid laag hebt is het, vooral 's avonds, gewoon niet gezond om naar een wit beeldscherm te kijken. Of je helderheid moet zo laag staan, dat je weer nul contrast hebt. Ook niet goed voor je.

[ Voor 3% gewijzigd door bwerg op 11-12-2017 14:55 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

Topicstarter
Eens met @bwerg

Ik ken het probleem dat, wanneer je 's avonds bezig bent, je bij het testen van je code toch ineens een bak licht in je mik krijgt. Neemt niet weg dat ik vaak meer tijd code aan het rammen ben dan naar het eindresultaat kijken. Overdag vind ik de switch zelf niet zo'n probleem en vind ik vooral dark fijner werken omdat ik veel sneller de boel uit elkaar kan houden. Uiteindelijk is het ook gewoon een kwestie van gewenning natuurlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18:23
Ik vind het blauwe thema van visual studio toch echt een stuk rustiger ogen, en dan is de editor toch ook wit. Bij zwart heb ik het idee dat ik me meer moet focussen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwistnix
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:39
Licht voor mij, maar dat is puur omdat ik dat gewend ben. Donker thema nog nooit serieus geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:21
Tussenvorm kan ook he. Heb 'een soort van wit' ingesteld. Donker vind ik ook niet werken, maar wit wit is me toch net iets te fel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapmo
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:15

Flapmo

and back is gigi!

Solarized dark. Beschikbaar voor zo’n beetje elke tool en IDE dus dan is het lekker consistent.

Wat me opvalt is dat hier heel veel donker naar voren komt terwijl ik op mijn werk de enige, of een van de zeer weinigen, ben die donker draait. Ook op visite bij andere afdelingen zie ik vaak gewoon licht. Maar ja, de helft heeft ook zijn shortcuts niet goed staan (geen, resharper uit, notepad i.p.v. sublime/notepad++/iets met wat extra functionaliteit (voor erbij), 80000 console Windows open i.p.v. iets als ConEmu, etc..

"The purpose of computing is insight, not numbers." -- Richard Hamming

• Sgreehder
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 24-06 14:35
Ik zie enkel donker hier op de werkvloer, komt ook standaard met favorieten als Sublime en Studio Code. Ik prefereer zelf Panda Syntax.

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Sgreehder schreef op donderdag 14 december 2017 @ 21:02:
Ik zie enkel donker hier op de werkvloer, komt ook standaard met favorieten als Sublime en Studio Code. Ik prefereer zelf Panda Syntax.
Interessant, ik heb de laatste dagen nog eens opgelet, en in een lichte omgeving vind ik een lichte achtergrond toch prettiger geloof ik, dus ik blijf maar bij wat ik gewend ben, alleen donker in een donkere omgeving. Wat 'wetenschappelijk gezien' het beste is, heb ik nog steeds niet echt kunnen vinden.

-terzijde Dat lettertype dat ze bij panda laten zien, Operator Mono, met name de cursief, zou voor mij trouwens nogal wennen zijn denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Ik gebruik Visual Studio gewoon met standaard kleuren, licht dus. Heb wel een tijdje proggie fonts gebruikt, maar laatste tijd wat minder behoefte aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenTheStig
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:21
Donker! Op een lichte achtergrond vallen mijn floaters (mouches volantes) meer op dan op een donker achtergrond en daar erger ik mij soms aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20:46
begintmeta schreef op donderdag 14 december 2017 @ 22:46:
[...]
-terzijde Dat lettertype dat ze bij panda laten zien, Operator Mono, met name de cursief, zou voor mij trouwens nogal wennen zijn denk ik.
Ik zie dat ook steeds vaker bij Webdevelopers (meestal React, onder andere Wes Bos), dat ze de properties cursief hebben.
Zou ik nooit aan kunnen wennen eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Soms donker, soms licht.
Hangt af van welke VM ik in bezig ben.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tha_crazy
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:51

tha_crazy

Mafketel

tha_crazy schreef op donderdag 7 december 2017 @ 16:03:
Tja eigenlijk altijd licht (blue om eerlijk te zijn in VS)
Waarom, geen idee, doe het al 14+ jaar daarop

Misschien donker eens een keer proberen.
Even mezelf even quoten, sinds deze dag overgeschakeld naar donker thema in VS 2017.
En moet wel zeggen, het is wel rustiger voor de ogen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberJack
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06-10 12:15
Ik heb voor Jetbrains pakketten nog geen betere gevonden dan de standaard Darcula.

https://bottenberg.dev

Pagina: 1