Wat ooit begon als hobby is in de loop der jaren uitgegroeid tot 'professioneel' werk. Nu ben ik jaren terug in de 'hobby-tijd' al geswitched naar lichte tekst op een donkere achtergrond, het was even wennen in het begin maar vooral in de avonduren een stuk relaxter voor m'n ogen.
Op internet zie ik bij screenshots en code-examples bijna altijd lichte tekst op een donkere achtergrond. De meeste editors en IDE's staan echter standaard ingesteld op donkere tekst op een witte achtergrond. Sommige geven bij install de vraag of je liever licht of donker wilt.
Ik was zelf in de veronderstelling dat zowat iedere programmeur/developer/ontwikkelaar de donkere achtergrond prefereert, maar toch kom ik het werkveld nog geregeld mensen tegen die een lichte achtergrond hanteren. Ik ben dus best benieuwd hoe die verdeling ligt.
Poll: Programmeer jij met een lichte of donkere achtergrond?
• [Professioneel] [Donker] => Ik programmeer voor mijn werk op een donkere achtergrond
• [Professioneel] [Licht] => Ik programmeer voor mijn werk op een lichte achtergrond
• [Hobbymatig] [Donker] => Ik programmeer als hobby op een donkere achtergrond
• [Hobbymatig] [Licht] => Ik programmeer als hobby op een lichte achtergrond
• [Ik programmeer niet] ... maar ik wil wel meedoen aan deze poll

Ook een poll maken? Klik hier
Op internet zie ik bij screenshots en code-examples bijna altijd lichte tekst op een donkere achtergrond. De meeste editors en IDE's staan echter standaard ingesteld op donkere tekst op een witte achtergrond. Sommige geven bij install de vraag of je liever licht of donker wilt.
Ik was zelf in de veronderstelling dat zowat iedere programmeur/developer/ontwikkelaar de donkere achtergrond prefereert, maar toch kom ik het werkveld nog geregeld mensen tegen die een lichte achtergrond hanteren. Ik ben dus best benieuwd hoe die verdeling ligt.
Poll: Programmeer jij met een lichte of donkere achtergrond?
• [Professioneel] [Donker] => Ik programmeer voor mijn werk op een donkere achtergrond
• [Professioneel] [Licht] => Ik programmeer voor mijn werk op een lichte achtergrond
• [Hobbymatig] [Donker] => Ik programmeer als hobby op een donkere achtergrond
• [Hobbymatig] [Licht] => Ik programmeer als hobby op een lichte achtergrond
• [Ik programmeer niet] ... maar ik wil wel meedoen aan deze poll
Ook een poll maken? Klik hier
Hoeder van het Noord-Meierijse dialect