Hallo! Ik zit met een probleem waar ik zelf niet uit kom en ik hoop dat iemand me hier kan helpen.
Als ik qbittorrent gebruik klapt internet er direct uit, als er actieve torrents zijn tenminste. De torrent(s) in de client downloaden nog wel maar alle andere internet traffic wordt geblokkeerd, ook dat van andere hardware op hetzelfde netwerk.
Een beetje googlen laat zien dat er genoeg mensen zijn met dit probleem.
Wat ik al geprobeerd heb zonder succes:
- In qbittorrent de 'Global connections' helemaal naar 20 gehaald
- Upload zwaar gethrotteled
- DHT uitgeschakeld
- Software firewall/AV software uitgeschakeld
- Hardware SPI firewall van Ziggo EPC3928AD router uitgeschakeld, IP flood detection uitgeschakeld
- Volgens deze forum post de MTU van mijn ethernet verbindingen veranderd (nou, niet veranderd want mijn
optimale setting bleek juist 1500 te zijn)
Ik ga er nu een beetje vanuit dat het toch ergens op het router van ziggo fout gaat maar ik kom er nu zelf niet meer uit...
Enige hulp wordt zeer op prijs gesteld.
Als ik qbittorrent gebruik klapt internet er direct uit, als er actieve torrents zijn tenminste. De torrent(s) in de client downloaden nog wel maar alle andere internet traffic wordt geblokkeerd, ook dat van andere hardware op hetzelfde netwerk.
Een beetje googlen laat zien dat er genoeg mensen zijn met dit probleem.
Wat ik al geprobeerd heb zonder succes:
- In qbittorrent de 'Global connections' helemaal naar 20 gehaald
- Upload zwaar gethrotteled
- DHT uitgeschakeld
- Software firewall/AV software uitgeschakeld
- Hardware SPI firewall van Ziggo EPC3928AD router uitgeschakeld, IP flood detection uitgeschakeld
- Volgens deze forum post de MTU van mijn ethernet verbindingen veranderd (nou, niet veranderd want mijn
optimale setting bleek juist 1500 te zijn)
Ik ga er nu een beetje vanuit dat het toch ergens op het router van ziggo fout gaat maar ik kom er nu zelf niet meer uit...
Enige hulp wordt zeer op prijs gesteld.