Ziggo EPC3928AD & Bittorrent probleem

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trick7
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 03-01 11:51
Hallo! Ik zit met een probleem waar ik zelf niet uit kom en ik hoop dat iemand me hier kan helpen.

Als ik qbittorrent gebruik klapt internet er direct uit, als er actieve torrents zijn tenminste. De torrent(s) in de client downloaden nog wel maar alle andere internet traffic wordt geblokkeerd, ook dat van andere hardware op hetzelfde netwerk.

Een beetje googlen laat zien dat er genoeg mensen zijn met dit probleem.

Wat ik al geprobeerd heb zonder succes:

- In qbittorrent de 'Global connections' helemaal naar 20 gehaald
- Upload zwaar gethrotteled
- DHT uitgeschakeld
- Software firewall/AV software uitgeschakeld
- Hardware SPI firewall van Ziggo EPC3928AD router uitgeschakeld, IP flood detection uitgeschakeld
- Volgens deze forum post de MTU van mijn ethernet verbindingen veranderd (nou, niet veranderd want mijn
optimale setting bleek juist 1500 te zijn)

Ik ga er nu een beetje vanuit dat het toch ergens op het router van ziggo fout gaat maar ik kom er nu zelf niet meer uit...

Enige hulp wordt zeer op prijs gesteld. :)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:07

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

"Upload zwaar gethrotteled" - volgens mij gaat het hier mis.

Wat is de uploadsnelheid in Mbps van je verbinding?
Op welke waarde heb je het gethrottled (en deed je dat in Mbps of MBps)?

Dit klinkt namelijk als gewoon nog steeds veel meer upload aanbieden dan je verbinding aankan waardoor de ACKs op normaal TCP downloadverkeer er niet meer door komen en alles vastloopt.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trick7
Dank voor je antwoord Dion. Mijn upload is volgens Ziggo speedtest 20Mbps, in qbittorrent is mijn maximale globale upload snelheid nu 320 KiB/s. Dat is slechts 10-15% van mijn beschikbare upload snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Hamvraag is of hij zich daar ook aan houdt...

Probeer even een willekeurige andere torrent client en kijk naar het gedrag daar met zelfde settings. Daarmee kun je de (voor mij iig onbekende) qbittorrent uitsluiten.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trick7
Ik heb het net met transmission geprobeerd en daar gebeurt hetzelfde. =\

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 00:19

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Titelfix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Vreemd verhaal. De symptomen lijken volledig op volgepropte upload, maar als je het op 1/10 van je gemeten bandbreedte afkapt (en dat met twee verschillende clients, dus geen bug in een van de twee) zou dat het niet mogen zijn.

Lastige is dat het ook niet een typische routerprobleem lijkt te zijn. Als de router het niet trekt zie je meestal dat het ofwel gaat herstarten danwel volledig vastloopt en pas na een reboot herstelt. Dat is niet wat je hier beschrijft.

Even een check: zijn de apparaten in kwestie bedraad of draadloos aan de modemrouter gekoppeld?

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trick7
Mijn PC zit bedraad op het netwerk. Als (vermoedelijk) de router over zijn nek gaat dan kapt mijn draadloze wifi hotspot er ook mee. Als ik de torrent client sluit dan duurt het 1-5 minuten en dan is de verbinding weer volledig terug.

Via google wel mensen tegengekomen die een vergelijkbaar probleem hadden en die op het router/modem de maximaal toegestane connecties hoger moesten instellen. Ik kan alleen in de settings van deze router niets vinden wat daar op lijkt.

[ Voor 33% gewijzigd door Trick7 op 08-12-2017 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Trick7 schreef op donderdag 7 december 2017 @ 15:40:
...- In qbittorrent de 'Global connections' helemaal naar 20 gehaald
..
Kun je die niet op 0 zetten?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trick7
Dat kan uiteraard maar dan kan ik niets meer downloaden... Ik heb hem van 1000 naar 20 gehaald om te zien of het daar aan lag, aangezien 20 connecties nooit een probleem moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herian10
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 06-07 19:23
Ik had hetzelfde met nieuwsgroepen de snelheid klapte in sinds de snelheids verhoging van ziggo
ging van 150 na 200 moest steeds modem resetten
bij normaal internet geen problemen of gamen alleen bij down en uploade
Aangekaart op het ziggo forum div instelling veranderd ook de aantal bots.
Ze hebben aantal dagen gemonitord .
conclusie nieuwe modem gekregen bleek toch niet met de aantal connecties/bots over te kunnen gaven ze aan

[ Voor 9% gewijzigd door herian10 op 09-12-2017 08:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 02:29
een hoop capriolen uitgehaald die allemaal niet nodig zijn als er niets aan de hand is.
dus er is een primair probleem

gebeurt dit niet gewoon altijd wanneer je je upload belast?
met andere woorden heb je niet gewoon een verbindingsprobleem

ps als je upload belangrijk is kan je beter op glas gaan als het mogelijk is

[ Voor 14% gewijzigd door boyette op 09-12-2017 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• popie
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21:19
Hier ook zo modem hangen maar nooit dat soort problemen ondervonden. Alleen met de ipv6 beta test firmware had ik veel problemen.

Tegen woordig heb ik er maar een echte router achter gehangen. En de modem in bridge modes laten zetten. En alles werkt perfect nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Trick7 schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 17:08:
Mijn PC zit bedraad op het netwerk. Als (vermoedelijk) de router over zijn nek gaat dan kapt mijn draadloze wifi hotspot er ook mee. Als ik de torrent client sluit dan duurt het 1-5 minuten en dan is de verbinding weer volledig terug.
Hmm, dat is iets minder spontaan dan. Wat zie je op de modem gedurende die 1-5 minuten? Geven de LEDs iets aan?
boyette schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 09:11:
een hoop capriolen uitgehaald die allemaal niet nodig zijn als er niets aan de hand is.
dus er is een primair probleem

gebeurt dit niet gewoon altijd wanneer je je upload belast?
met andere woorden heb je niet gewoon een verbindingsprobleem
Zie topicstart, hij kan gewoon z'n upload plat trekken met 20Mbps zonder dat dit optreedt. Wat dan ook er aan de orde is, dit is het niet.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 02:29
ach je hebt die oude cisco modem
dit soort dingen zijn bekend probleem.

ziggo vervangt deze gratis
gewoon even bellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trick7
Ik heb het modem in de meterkast en daar staat dan weer een kast voor, ik kan er wel bij maar dat is niet zo makkelijk dus ik heb nog niet op het modem zelf gekeken tijdens deze outages.

Ik denk dat het eerste wat ik nu ga proberen is om een nieuw modem/router van ziggo te krijgen, op aangeven van Boyette. Lijkt me ook niet verkeerd met oog op security...

Bedankt voor jullie input zover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trick7
Even update voor mensen met vergelijkbare problemen: Nieuw modem/router van ziggo ontvangen, connect box, en het probleem is verholpen.
Pagina: 1