Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• Snowwie
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 05:57
Er zijn dus ook Bitcoin munten in omloop. Een beetje vreemd concept aangezien Bitcoin een (cryptografische) digitaal betaalmiddel is. De munten die voor Bitcoin zijn uitgebracht zien er toch behoorlijk professioneel uit. Er is wel tijd en aandacht aan besteed en de kwaliteit van de munten is ook zeer goed te noemen. Ze zijn groter dan een 2 euro muntstuk en aanzienlijk zwaarder. Net als met reguliere valuta heb je digitale valuta (het saldo op je bank) en contant fysiek geld. Bij Bitcoin lijkt het hetzelfde te zijn. De vraag is echter, zijn Bitcoin munten an sich ook iets waard en kun je daar iets mee? Of zijn het puur verzamelobjecten zonder waarde? Dit omdat ik recentelijk 4 Bitcoin munten heb gekocht. :)

Ook al zijn het alleen maar verzamelobjecten, het zijn wel hele mooie munten om te zien. :)

Nieuwe Lammert Grofsmid Serie - Chaos Theory - Computeren is een hobby dat nooit af is.

Alle reacties

• The Redman
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 13:33
Zat er laatst aan te denken deze te bestellen op Ali voor een eurootje per stuk maar gewoon puur als hebbedingetje omdat het er leuk uitziet. :+

The Redman wijzigde deze reactie 07-12-2017 14:51 (10%)

• MsG
  • Registratie: november 2007
  • Nu online

MsG

Forumzwerver

Ze hebben dezelfde waarde als met Bitcoin, of bijvoorbeeld een hoofdhaar: de waarde die men er aan toedicht. Dus is het wat waard? Probeer het eens te verkopen, en zie wat je er voor krijgt.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte!

• Rukapul
  • Registratie: februari 2000
  • Nu online

Rukapul

Moderator General Chat
Het is omgekeerd imperialisme. Voorheen gingen handige harries van grote handelsnaties naar onderontwikkelde gebieden en ruilden met minder ontwikkelden waardevolle goederen voor een handvol kraaltjes en spiegeltjes. Tegenwoordig...

• Rannasha
  • Registratie: januari 2002
  • Nu online

Rannasha

aka "Species5618"

Het zijn pure verzamelobjecten.

Er zijn twee soorten: Munten die er alleen maar leuk uitzien en munten waar op een of andere wijze de private key van een bitcoin-adres in opgeslagen is.

De eerste soort is minder nuttig dan een winkelwagenmuntje.

De tweede soort is een manier om Bitcoin op een "fysieke" manier te bewaren. Het probleem is dat ze bijzonder onpraktisch zijn om daadwerkelijk te gebruiken (je moet de private key invoeren in een wallet-applicatie om de boel te kunnen besteden en hier zitten een aantal haken en ogen aan) en ze hebben een veiligheidsrisico als de private key door de maker al op de munt is gezet. De maker kan die private key dan zelf hebben bewaard en op een later moment het Bitcoin-saldo stelen.

Dutch StarCraft League || Vierkant voor Wiskunde || Olympus OM-D E-M1 MkII, 9-18, 12-40, 40-150, 70-300, 50

• Snowwie
Ik heb verder totaal geen verstand van Bitcoin. Wat ik wel gelezen heb is als je een goede videokaart hebt dat je dan Bitcoins kunt 'minen'. Ik heb een GeForce GTX 1080 TI, momenteel toch wel 1 van de beste videokaarten anno 2017. Zou het praktisch zijn? Want ik heb ook gelezen dat het minen zodanig traag gaat dat het stroomverbruik die de kaart dan gebruikt meer kost dan Bitcoins opleveren.

Al kwijlend denk ik er zo aan, had ik hier 10 jaar geleden maar mee begonnen, vooral als je die berichten leest zoals een gozer die jaren geleden z'n laptop weggegooid heeft omdat z'n vriendin er last van had omdat ie constant stond te minen, en dat nu, met de huidige waarde die hoeveelheid Bitcoins die hij had een slordige 70 miljoen euro waard zouden zijn. Of een andere kwibus die 10.000 Bitcoins had betaald voor een pizza, nog veel langer geleden toen Bitcoins amper waarde hadden.

In principe zou je eigenlijk gewoon, als er iets nieuws komt, er gewoon in moeten springen, een beetje cash investeren en er maar op hopen dat het wat word. Had ik bv. Facebook aandelen gekocht in 2005 dan had ik nu ook op rozen gezeten. :)

Nieuwe Lammert Grofsmid Serie - Chaos Theory - Computeren is een hobby dat nooit af is.

• RGAT
  • Registratie: augustus 2011
  • Nu online
GPU minen met Bitcoin ben je al aardig wat jaartjes te laat ;) Dat wordt volledig door ASICs gedaan en daar ga je alleen maar op verliezen...
Andere cryptocoins zou het wel nog kunnen overigens.

Die gast die zijn laptop had weggegooid is ook een leuke, 'ik ben de private key kwijt, mijn publieke key ook dus geen bewijs dat het bestaat maar hier is mijn nieuwe wallet voor donaties'... Pure bedelaar ;)

If it's not broken, fix it until it is...

• Rannasha
  • Registratie: januari 2002
  • Nu online

Rannasha

aka "Species5618"

quote:
Snowwie schreef op donderdag 7 december 2017 @ 15:08:
Ik heb verder totaal geen verstand van Bitcoin. Wat ik wel gelezen heb is als je een goede videokaart hebt dat je dan Bitcoins kunt 'minen'. Ik heb een GeForce GTX 1080 TI, momenteel toch wel 1 van de beste videokaarten anno 2017. Zou het praktisch zijn? Want ik heb ook gelezen dat het minen zodanig traag gaat dat het stroomverbruik die de kaart dan gebruikt meer kost dan Bitcoins opleveren.
Bitcoin minen met videokaarten is sinds ergens in 2013 al niet meer de moeite waard. Tegenwoordig gebruikt men speciaal voor mining ontworpen chips (ASIC, Application-Specific Integrated Circuit), die ordes van grootte efficienter zijn dan GPUs.

Er zijn vele alternatieve cryptocurrencies ("altcoins"), die andere mining-algoritmes gebruiken waarbij GPUs nog wel effectief zijn. Meestal zijn AMD GPUs, dankzij hun architectuur, merkbaar beter dan Nvidia equivalenten, maar er zijn ook algoritmes waarbij Nvidia het beter doet.

Dutch StarCraft League || Vierkant voor Wiskunde || Olympus OM-D E-M1 MkII, 9-18, 12-40, 40-150, 70-300, 50

• waah
  • Registratie: maart 2009
  • Nu online
quote:

Al kwijlend denk ik er zo aan, had ik hier 10 jaar geleden maar mee begonnen, vooral als je die berichten leest zoals een gozer die jaren geleden z'n laptop weggegooid heeft omdat z'n vriendin er last van had omdat ie constant stond te minen, en dat nu, met de huidige waarde die hoeveelheid Bitcoins die hij had een slordige 70 miljoen euro waard zouden zijn. Of een andere kwibus die 10.000 Bitcoins had betaald voor een pizza, nog veel langer geleden toen Bitcoins amper waarde hadden.

In principe zou je eigenlijk gewoon, als er iets nieuws komt, er gewoon in moeten springen, een beetje cash investeren en er maar op hopen dat het wat word. Had ik bv. Facebook aandelen gekocht in 2005 dan had ik nu ook op rozen gezeten. :)
Klopt. Mja, hindsight enzo....

Als jij 10.000 bitcoins had, en de bitcoin had op 3 euro gestaan (en jij had ze gemaakt voor 3 cent) had jij vast die 30.000 euro gepocket. Zeker omdat je toen niet wist dat het ook echt zo zou aanslaan.

Er zijn maar weinigen (if any) die hun bitcoins zo lang bewaard hebben dat ze daadwerkelijk miljonair zijn geworden zonder enige investering.

• Conono
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 08-12 16:42
quote:
Snowwie schreef op donderdag 7 december 2017 @ 14:50:
...Dit omdat ik recentelijk 4 Bitcoin munten heb gekocht. :)

...
Ik hoop voor wel iets minder dan $60.000? :o

• MsG
  • Registratie: november 2007
  • Nu online

MsG

Forumzwerver

quote:

Facebook is pas in 2012 de beurs op gegaan, dat is nog redelijk recent. In hindsightmode zijn alle investeringen duidelijk aan te wijzen, maar op de momenten zelf moet je kiezen tussen de duizenden investeringsopties die er zijn. Kijk je ook naar investeringen die zijn misgelopen en naar verhalen van mensen die duizenden euro's kwijt zijn of kwijl je alleen weg bij de verhalen van de diverse investeringsopties die goed liepen? Het klinkt namelijk weer een beetje als een typisch Snowwie-verhaal, met over 5 jaar weer een topic "was ik maar ingestapt in 2017".

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte!

• Vanoverdegrens
  • Registratie: september 2017
  • Laatst online: 04:40
quote:
waah schreef op donderdag 7 december 2017 @ 15:12:
[...]
Er zijn maar weinigen (if any) die hun bitcoins zo lang bewaard hebben dat ze daadwerkelijk miljonair zijn geworden zonder enige investering.
De meeste coins bevinden zich, als de informatie daaromtrent klopt, in handen van slechts weinig bezitters. Het cashen bij de huidige koers is echter niet zo eenvoudig, als ik het goed begrepen heb.
Dat de kleine groep "early adopters", die grote hoeveelheden coins bezitten, deze zeer goed vasthouden, zorgt voor een beperkt aanbod, dat bij de huidige grote vraag automatisch tot vreselijk hoge prijzen leidt. Gaan deze adressen grootschalig cashen, dan klapt de koers volledig in elkaar. Daar zijn ze uiteraard niet bij gebaat.

Wat de macht van deze kleine groep "groot-bitcoin-bezitters" gaat worden, als de bitcoin het beoogde succes gaat krijgen, baart me wel zorgen. Onze regeringen en de huidige elite erachter, als ik de signalen goed beoordeel, echter ook. Zij zullen de grootste vijand van de bitcoin worden, omdat ze hun macht niet (vrijwillig) af zullen geven.

• DW2005
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 11:25
Lees even goed wat Rannasha zegt. Je hebt nu dus geen bitcoin. Je hebt 4 muntjes met een plaatje met een bitcoin logo.

• PilatuS
  • Registratie: september 2002
  • Niet online
quote:
DW2005 schreef op donderdag 7 december 2017 @ 16:09:
Lees even goed wat Rannasha zegt. Je hebt nu dus geen bitcoin. Je hebt 4 muntjes met een plaatje met een bitcoin logo.
Dat weet ie zelf ook hoor :)

• Grotbewoner
  • Registratie: maart 2015
  • Laatst online: 12:50
quote:
Snowwie schreef op donderdag 7 december 2017 @ 14:50:
Er zijn dus ook Bitcoin munten in omloop. Een beetje vreemd concept aangezien Bitcoin een (cryptografische) digitaal betaalmiddel is. De munten die voor Bitcoin zijn uitgebracht zien er toch behoorlijk professioneel uit. Er is wel tijd en aandacht aan besteed en de kwaliteit van de munten is ook zeer goed te noemen. Ze zijn groter dan een 2 euro muntstuk en aanzienlijk zwaarder. Net als met reguliere valuta heb je digitale valuta (het saldo op je bank) en contant fysiek geld. Bij Bitcoin lijkt het hetzelfde te zijn. De vraag is echter, zijn Bitcoin munten an sich ook iets waard en kun je daar iets mee? Of zijn het puur verzamelobjecten zonder waarde? Dit omdat ik recentelijk 4 Bitcoin munten heb gekocht. :)

[afbeelding]

Ook al zijn het alleen maar verzamelobjecten, het zijn wel hele mooie munten om te zien. :)
Ik zou eens oppassen met vertellen hoeveel bitcoin je wel niet hebt. Als ik naar je tweakers pagina ga zie ik je woonplaats, voornaam, leeftijd en beroep. Als een kwaadwillende je zou willen vinden en je met een pistool in je nek je bitcoins doet overschrijven ben je niet blij. Voor 30 ontraceerbare ruggen zijn er zeker mensen die dit doen. Iemand kan zo een afspraak maken om iets van je V&A te kopen en dit plan in actie brengen.

Eigenlijk zie ik dat met veel mensen in het bitcoin-topic waarvan ik durf te zeggen dat ze flink wat BTC hebben. Er zullen aardig wat mensen zijn met veel ontraceerbaar nieuw geld en weinig oog voor kwaadwillenden.

Grotbewoner wijzigde deze reactie 07-12-2017 16:16 (6%)

• PilatuS
  • Niet online
quote:
Grotbewoner schreef op donderdag 7 december 2017 @ 16:14:
[...]

Ik zou eens oppassen met vertellen hoeveel bitcoin je wel niet hebt. Als ik naar je tweakers pagina ga zie ik je woonplaats, voornaam, leeftijd en beroep. Als een kwaadwillende je zou willen vinden en je met een pistool in je nek je bitcoins doet overschrijven ben je niet blij. Voor 30 ontraceerbare ruggen zijn er zeker mensen die dit doen. Iemand kan zo een afspraak maken om iets van je V&A te kopen en dit plan in actie brengen.

Eigenlijk zie ik dat met veel mensen in het bitcoin-topic waarvan ik durf te zeggen dat ze flink wat BTC hebben. Er zullen aardig wat mensen zijn met veel ontraceerbaar nieuw geld en weinig oog voor kwaadwillenden.
Zijn we een beetje wakker hier vandaag ? :P

Hij heeft 4 fysieke munten gekocht zonder enige waarde. Hij zegt nergens Bitcoin in bezit te hebben.

• Grotbewoner
  • Registratie: maart 2015
  • Laatst online: 12:50
quote:
PilatuS schreef op donderdag 7 december 2017 @ 16:17:
[...]

Zijn we een beetje wakker hier vandaag ? :P

Hij heeft 4 fysieke munten gekocht zonder enige waarde. Hij zegt nergens Bitcoin in bezit te hebben.
Klaarblijkelijk, niet wakker :z. Maar de waarschuwing geldt nog steeds. Iets waar ik al een tijdje mij over zat te verbazen. Is er eigenlijk al een flinke real life bitcoin beroving geweest?

Grotbewoner wijzigde deze reactie 07-12-2017 16:22 (7%)

• blanka
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 07-12 16:39
Koop ze gewoon in goud. 34§ per gram. En gewoon inwisselbaar als de virtuele munt gecrasht is.

• Palmolive
  • Registratie: juni 2012
  • Niet online

Palmolive

Don't drop me!

quote:
Grotbewoner schreef op donderdag 7 december 2017 @ 16:21:
[...]

Klaarblijkelijk, niet wakker :z. Maar de waarschuwing geldt nog steeds. Iets waar ik al een tijdje mij over zat te verbazen. Is er eigenlijk al een flinke real life bitcoin beroving geweest?
Mt. Gox, Nicehash :) Zeer zeker dus.

Zal ik jou eens even inzepen?

• Vanoverdegrens
quote:
PilatuS schreef op donderdag 7 december 2017 @ 16:17:
[...]

... Hij heeft 4 fysieke munten gekocht zonder enige waarde. ...
Dat is natuurlijk wel afhankelijk van het metaal waarvan ze gemaakt zijn. Van 999.9 goud zou ik ze best willen hebben. ;)

• PilatuS
  • Niet online
quote:
Palmolive schreef op donderdag 7 december 2017 @ 16:41:
[...]

Mt. Gox, Nicehash :) Zeer zeker dus.
Ook niet wakker dus _O- Hij heeft het over een beroving in persoon.

• Vanoverdegrens
quote:
PilatuS schreef op donderdag 7 december 2017 @ 16:45:
[...]

Ook niet wakker dus _O- Hij heeft het over een beroving in persoon.
Hacken lijkt me eenvoudiger, en levert iig meer op. 8)

• Snowwie
quote:
waah schreef op donderdag 7 december 2017 @ 15:12:
[...]

Klopt. Mja, hindsight enzo....

Als jij 10.000 bitcoins had, en de bitcoin had op 3 euro gestaan (en jij had ze gemaakt voor 3 cent) had jij vast die 30.000 euro gepocket. Zeker omdat je toen niet wist dat het ook echt zo zou aanslaan.

Met die zelfde gedachte gang had ik in 1998 direct een huis moeten kopen toen ik voor het eerst een baan kreeg. In dat jaar was de huizenbubbel nog steeds fors aan het stijgen. Niet alleen dat, maar als ik dat huis nu nog had gehad, had ik al 2/3 van de hypotheek afbetaald.

Maar nee, Snowwie moest weer zonodig een huurwoning.

Pagina: 1

Apple iPhone X Google Pixel 2 XL LG W7 Samsung Galaxy S9 Google Pixel 2 Far Cry 5 Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

© 1998 - 2017 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Hardware.Info de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True

*