• jaihel
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 01-11 21:23
Ik heb op dit moment een Galaxy Tab A 10.1
Het is een fijne tablet, maar ik geef toch de voorkeur aan een iPad.
Nu is mijn vraag welke iPad de beste prijs/kwaliteits verhouding heeft t.o.v mijn samsung tablet.

De tablet gaat voornamelijk gebruikt worden voor games (o.a Hearthstone) en browsen. Ik moet overigens wel zeggen dat Hearthstone niet lekker draait op de Tab A. Heb ooit gelezen dat de app beter geoptimaliseerd is voor iPads. Hearthstone draait beter op de iPad 4 van mijn ouders dan op mijn samsung tablet.

Ik heb een budget van ongeveer 250 euro. Ik denk zelf dat ik het beste af ben met een tweedehands iPad van een medetweaker. Zelf denk ik aan een iPad Air 1. Of denken jullie dat het beter is om door te sparen voor de iPad 2017?

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:47
Je krijgt over het algemeen 4 jaar updates van Apple, of als je geluk hebt 5 jaar. Een iPad 2017 zal dus werken tot 2021 en je omgerekend 100 Euro per jaar gekost hebben. Zou je dus een iPad Air 1 uit 2013 kopen zit je al aan het einde van de te verwachten ondersteuning en moet je mogelijk volgend jaar al weer een nieuwe kopen.
Daarnaast is de oudere hardware trager en zit er minder geheugen in, en nu Apple volledig 64 bits is geworden heb je meer geheugen nodig dan voorheen.
Kortom, mijn advies, doorsparen!