Toon posts:

Downloadtracker: bestandsgrootte?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bij downloads wordt de bestandsgrootte vermeld. Ik vraag me af waarom. Ik snap dat dat relevant was in een tijd dat breedbandinternet nog niet ruim aanwezig was, maar anno 2017?

Sowieso is de bestandsgrootte wat...vreemd. Neem nu downloads: Audacity 2.2.1 als voorbeeld. De bestandsgrootte wordt vermeld als 23,35 MB. Okay, maar:

- de installer is 23,35 MB
- de ZIP is 11,57 MB
- de MacOS versie is 31,13 MB
- de Linux source is 7,74 MB
- de versie in mijn Arch repositories is 23,5 MB

Kortom, wat is dan de bestandsgrootte die je moet vermelden? Ik zeg: gewoon weglaten. Het biedt geen meerwaarde in een tijd waar een 100 mbit internetverbinding niet abnormaal meer is en je een TB aan opslagruimte gratis krijgt bij een pakje kauwgom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

En dan laten we zometeen de bestandsgrootte weg en dan haal je een update binnen en dan kom je posten/klagen dat je het raar vindt dat de nieuwe versie 90MB groot is en de vorige maar 23MB.

Zeker voor beheerders, managed omgevingen alsmede mobiele devices, is het zeker interessant om te weten hoe groot bepaalde packages zijn.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc H
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online

Marc H

- - Is wakker - -

Wat dacht je van mensen die via een beperkte bundel internetten? Die kunnen dan tenminste inschatten of ze het meteen downloaden, of wachten tot ze wifi hebben.

Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
MAX3400 schreef op donderdag 7 december 2017 @ 13:40:
En dan laten we zometeen de bestandsgrootte weg en dan haal je een update binnen en dan kom je posten/klagen dat je het raar vindt dat de nieuwe versie 90MB groot is en de vorige maar 23MB.

Zeker voor beheerders, managed omgevingen alsmede mobiele devices, is het zeker interessant om te weten hoe groot bepaalde packages zijn.
Kun je me een concrete casus geven waarin dit het geval is? Ik probeer echt na te denken waar dit op van toepassing kan zijn maar er komt niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Verwijderd schreef op donderdag 7 december 2017 @ 13:37:
Ik zeg: gewoon weglaten. Het biedt geen meerwaarde in een tijd waar een 100 mbit internetverbinding niet abnormaal meer is en je een TB aan opslagruimte gratis krijgt bij een pakje kauwgom.
Laten we het eens omdraaien... Heb je last van de vermelding?

Zeer waarschijnlijk zijn er mensen die het wél waardevolle informatie vinden. Dat een verbinding van 100Mbit niet abnormaal meer is, wil niet zeggen dat er geen mensen meer zijn die gebruik maken van tethering of een andere trage verbinding.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09:27
Onze zuiderburen hebben bij sommige providers een datalimiet. Dan lijkt me bestandsgrootte vermelden wel zo aardig / handig. Dat er meerdere pakketgroottes zijn maakt het onhandig, eens, maar je krijgt nu wel een grof idee hoe groot een downloadpakket is.

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Question Mark schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 15:49:
[...]

Laten we het eens omdraaien... Heb je last van de vermelding?

Zeer waarschijnlijk zijn er mensen die het wél waardevolle informatie vinden. Dat een verbinding van 100Mbit niet abnormaal meer is, wil niet zeggen dat er geen mensen meer zijn die gebruik maken van tethering of een andere trage verbinding.
Nee, ik heb er geen last van. Maar goed, die bestandsgrootte zie je ook wel als je de download start. Het vermelden ervan komt op mij wat archaïsch over, een overblijfsel uit de tijd van WoT. Dat deed mij denken dat het iets is dat altijd is gebleven, ook al is er geen praktische reden meer voor. :)
Pagina: 1