T-bird 1.2Ghz te warm :(

Pagina: 1
Acties:

• _cyclops_
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07-03-2025
Hi all,

'k heb een T-bird 1.2 met een simpel coolermaster fannetje d'r op, maar hij wordt met warm weer te warm, (60 graden enzo) met kast open! :'(

nu wil 'k een ander fannetje d'r op zetten en m'n kast beter coolen door wat fans extra te plaatsen, maar welke fan zou het beste zijn voor op de CPU?

Bvd
Ruben :)

Verwijderd

mijn coolermaster ep5-6i11 doet het prima
hij wordt nu rond de 46 graden (zelfde cpu als jou)

dit wel nadat ik dat roze spul wat standaard onder mijn cooler zat heb weg gehaald en er koelpasta op heb gesmeerd

en mijn kast is ook open er zitten wel een paar fans in voor goede airflow.

maar 60 graden heb ik wel vaker gehoord bij deze cpu dus het is niet VRESELIJK te warm maar jah het kan koeler

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ej, je zou ook even hier kunnen kijken ;)

Verwijderd

ook ja :)

• _cyclops_
  • Laatst online: 07-03-2025
bulldog thx.....

maar 'k had nietecht zin om al die topics door de neuzen :)

• Kayz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:14
Ik heb ook een TB 1,2Ghz met een Smart Cooler, maar hij is constant +-60graden.
Moet ik er misschien wat geleidende pasta tussen pompen?

Verwijderd

Ik heb een 1200@1340 met een iceberg orb, en in de kast 2 80mm sunons...
Hij is nu: cpu=51c case=32c kamer=22c

• Rejgun
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:25

Rejgun

Leven is Bier drinken

de mijne (TB 1,2) is nu ook 59 C

(ben nu wel muziek aan het draaien, internetten, cd aan het downloaden, cd aan het rippen en een cd aan het branden)

Audi: Vorsprung durch Technik

Verwijderd

gewoon en thermaltake mini copper orb erop, 52 - 55 graden (belast) no probleemo

• Muppet
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09-2024

Muppet

GT: Beestig

Bij 75 graden schakelt hij zichzelf uit dus als hij echt te warm wordt merk je het wel.

60 graden kan nog wel.

There is no art to find the minds construction in the face

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-08 23:33
Ik heb het id dat er een hele hoop mensen zijn, vooral met een tb1200 die extra veel warmte hebben. en waarbij idle en full load vrijwel niet anders zijn, kwa temp.

Mijn TB1200 is met vette cooling nog rond de 70... en alles zit dr goed op en koelblok wordt zelfs gewoon kokend, heel vag is dit, want eerst had ik dat niet...

• ubermaestro
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-11-2025
Kan voltage wat verlagen, maar die tbirds worden gewoon erg warm, dus een goede cooler is vereist. Ik denk dat ik na de vakantie ff een Delta 60HP op me coolermaster ga zetten of een 80MP als ik ergens een fanexpander kan vinden. 60 graden is opzich nog steeds stabiel hoor, dus echt probleem is het nie.

• Neelon
  • Laatst online: 22-08 19:33

Neelon

FOR PONY!!!

Misschien verstandig om een CPU koelings-proggie te installeren? Ik gebruik zelf CPUCool 6.1.8 en mijn PC wordt idle niet warmer dan 36 graden. Bij een full-load gaat ie wel richting de 65 graden, maar hij loopt dan ook iets harder dan de standaard specs. Nu is het TBird 1330@1496 met een V6800@140/320. Mijn kast is alleen niet helemaal ideaal (MyCom miditower). De (tamelijk hete) voeding zit op 1 cm van de top van mijn Coolermaster,maar ik heb mijn zinnen al gezet op een nieuwe kast (de FK-320 Bigtower 300W CE van computer-land).

Afbeeldingslocatie: http://www.computer-land.nl/pics/prodinfo/fk320black.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.computer-land.nl/pics/prodinfo/fk320intern.jpg

"We here at the Torgue Corporation sincerely think that this is F*CKING AWESOME!!"

Verwijderd

tja, ik heb zo'n enorme Antec kast met iets van 5 x 80mm fan en 1 x 92mm. Vooral de Enermax met zijn 2 flinke fans zorgt voor een fijne airflow precies over mijn CPU dus dat is echt perfect. Fijne kast, kost een paar duiten maar dan heb je ook wat.
Pagina: 1