Mijn ouders hebben een pc die al wat jaartjes oud is. Hij is best traag met het starten van Windows en applicaties en de CPU fan loopt soms aan of zelfs vast. Al met al tijd voor een upgrade.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Met name huis-, tuin- en keukengebruik, dus internetten, mailen en Word/Excel. Af en toe wordt er een spelletje gespeeld, maar hooguit zo'n simpele van bijvoorbeeld popcap of bigfish.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb geen absolute maximumprijs, maar een wens is om het zo goedkoop mogelijk te houden: zo rond de 300 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb hier een Acer Aspire T135 waarvan ik het zonde vind om weg te gooien, dus hopelijk kan ik hiervan de kast en/of de 300W voeding meenemen. Er zit ook een DVD-speler in, die gaat ook mee.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een moederbord, geheugen, cpu + fan, ssd-schijfje. Als ik de kast en voeding van die Acer niet opnieuw kan gebruiken, zal ik die ook nodig hebben.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur voor een bepaald merk
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Stiller is beter, maar niet een doel op zich.
Ga je overklokken?
Zeker niet
Wat verwacht je van ons?
Kan iemand beoordelen of ik die Acer kast opnieuw kan gebruiken en of de voeding van 300 watt voldoende is? Uit een ander topic (zelfde titel) heb ik de volgende wensenlijst schaamteloos gekopieerd. Enige dat ik me hierbij afvraag is of 2 cores in die Pentium voldoende is en of de gpu zo'n popcap spelletje aan kan. Misschien toch overstappen naar een i3? Ik hoor graag jullie mening.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Met name huis-, tuin- en keukengebruik, dus internetten, mailen en Word/Excel. Af en toe wordt er een spelletje gespeeld, maar hooguit zo'n simpele van bijvoorbeeld popcap of bigfish.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb geen absolute maximumprijs, maar een wens is om het zo goedkoop mogelijk te houden: zo rond de 300 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb hier een Acer Aspire T135 waarvan ik het zonde vind om weg te gooien, dus hopelijk kan ik hiervan de kast en/of de 300W voeding meenemen. Er zit ook een DVD-speler in, die gaat ook mee.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een moederbord, geheugen, cpu + fan, ssd-schijfje. Als ik de kast en voeding van die Acer niet opnieuw kan gebruiken, zal ik die ook nodig hebben.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur voor een bepaald merk
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Stiller is beter, maar niet een doel op zich.
Ga je overklokken?
Zeker niet
Wat verwacht je van ons?
Kan iemand beoordelen of ik die Acer kast opnieuw kan gebruiken en of de voeding van 300 watt voldoende is? Uit een ander topic (zelfde titel) heb ik de volgende wensenlijst schaamteloos gekopieerd. Enige dat ik me hierbij afvraag is of 2 cores in die Pentium voldoende is en of de gpu zo'n popcap spelletje aan kan. Misschien toch overstappen naar een i3? Ik hoor graag jullie mening.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Pentium G4400 Boxed | € 47,95 | € 47,95 |
| 1 | Gigabyte GA-H110M-S2H | € 47,95 | € 47,95 |
| 1 | Cooler Master Elite 342 | € 32,- | € 32,- |
| 1 | Crucial CT4G4DFS8213 | € 43,77 | € 43,77 |
| 1 | Seasonic G-series 450 watt | € 56,95 | € 56,95 |
| 1 | WD Green SSD 2,5" (WDS240G1G0A) 240GB | € 81,06 | € 81,06 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 309,68 | |