Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goedendag!

Ik ben bezig met een excel formule waarbij de aantallen in een rij wil optellen wanneer er aan een waarde is voldaan.

Het probleem:
Ik heb een vragenlijst afgenomen bij deelnemers aan verschillende workshops. Deze deelnemers hebben een vragenlijst ingevuld. Deze gegevens staan op meerdere tabbladen in mijn excel bestand. In de vragenlijst hebben ze een cijfer gegeven en een reden voor dit cijfer. Deze redenen zijn ingedeeld in elementen, en daaronder hangen indicatoren. Wat ik wil is een tabel maken waarin ik een overzicht krijg van de mensen die een bepaalde score hebben gegeven (0 tot 6, 7 & 8 en 9 &10), en daarbij wil ik zien hoe vaak zij bepaalde elementen hebben genoemd.

Op het moment heb ik een excel formule die wel zoekt of de scores een bepaalde range hebben, maar volgens telt hij alle elementen en indicatoren, niet alleen van de mensen die dat cijfer hebben gegeven. De formule die ik nu heb is als volgt:
=ALS(OF('Workshop 1'!Y:Y>6;'Workshop 1'!Y:Y<9);SOM(AANTALLEN.ALS('Workshop 1'!S:S;'Pas.Tevr. Elementen&Indicatoren'!B3);AANTALLEN.ALS('Workshop 1'!U:U;'Pas.Tevr. Elementen&Indicatoren'!B3);AANTALLEN.ALS('Workshop 1'!W:W;'Pas.Tevr. Elementen&Indicatoren'!B3));0)
Ik begrijp dat ik nu zeg 'wanneer een waarde in kolom Y groter is dan 6 of kleiner dan 9, tel dan alle elementen (of indicatoren) op'. Wat ik momenteel dus mis is dat hij alleen de elementen en indicatoren in de rij telt die voldoen aan mijn ALS voorwaarde.

Welke formule kan ik hier het beste voor gebruiken? Uiteindelijk moet het bestand door een Excel leek gebruikt worden, dus ik los dit liever met een formule op die automatisch gaat dan dat ik het met een draaitabel moet doen.

Groet,

JNeu

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breew
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 22:33
Volgens mij gebruik je AANTALLEN.ALS() niet helemaal zoals het de bedoeling is (of ik begrijp het verkeerd)... er staat iig geen criterium in wanneer de aantallen moeten worden opgeteld.

https://support.office.co...4e-4aee-88bc-aa8c2a866842

Als ik je vraag goed begrijp, moet je in je AANTALLEN.ALS() ook nog een criterium >6 en <9 opnemen.

[ Voor 15% gewijzigd door breew op 07-12-2017 12:11 ]