Ik gehoord over de uitruil van mijn reiskosten tegen oa. mijn bruto eindejaarsuitkering en wil dit aanstippen bij mijn werkgever. Ik krijg op dit moment minder dan 0,19ct per kilometer en had graag dit verschil netto uitbetaald. Wat ik op Internet heb gevonden is dat je het verschil tussen werkelijk (stel €1000) en fiscaal maximale (stel €1500), dus de €500 netto onbelast uitbetaald krijgt. Deze €500 wordt dan van mijn bruto eindejaarsuitkering afgetrokken. Het voordeel wat ik zal hebben is dan €500*42%=€210
Mijn vraag: Zorgt dit uiteindelijk ook voor meer kosten voor mijn werkgever? Of zal hij onder aan de streep door mijn lagere bruto loon hier geen meerkosten aan hebben? Ik heb natuurlijk meer kans om dit voordeel te pakken als dit de werkgever niets kost.
Ik ben me ervan bewust dat een lagere bruto vergoeding impact heeft op je opbouw pensioen, zekerheidsuitkeringen, etc.
Alvast bedankt!
Mijn vraag: Zorgt dit uiteindelijk ook voor meer kosten voor mijn werkgever? Of zal hij onder aan de streep door mijn lagere bruto loon hier geen meerkosten aan hebben? Ik heb natuurlijk meer kans om dit voordeel te pakken als dit de werkgever niets kost.
Ik ben me ervan bewust dat een lagere bruto vergoeding impact heeft op je opbouw pensioen, zekerheidsuitkeringen, etc.
Alvast bedankt!