Vreemde nummers bellen om de 20 minuten

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 00:34

kromme

Doe hubs slaag in het koffer..

Topicstarter
Mijn vrouw heeft sinds een dag of 3 er last van dat ze om de 20 minuten gebeld word door een buitenlands nummer.
Dit nummer veranderd iedere keer, zelfs de begincijfers.
Gisteren contact gehad met de provider, deze waren erg meedenkend maar omdat het uit het buitenland kwam konden ze weinig beteken. Het enige wat ze konden betekenen voor haar, was haar nummer wijzigen.

Zijn er tweakers die hier misschien mee te maken hebben gehad, dan wel niet een oplossing voor hebben.

Ze heeft een Samsung S6, provider Simyo.

De dame aan de telefoon gaf aan dat als het binnen nederland was ze er iets aan kon doen als ik tijden en datum had.

Keep it calm...en lek mig de zuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Nu online

g0tanks

Moderator CSA
Er zijn ongetwijfeld apps om standaard buitenlandse nummers te blokkeren. Even zoeken in de store, of misschien is het zelfs ingebouwd in Android. :)

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technomania
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:53

Technomania

Huiskamer verslaafde.

Dit nummer veranderd iedere keer, zelfs de begincijfers.
Dus iedere keer vanuit een ander land?
De dame aan de telefoon gaf aan dat als het binnen nederland was ze er iets aan kon doen als ik tijden en datum had.
Jullie verblijven nu in het buitenland?

Niets is onmogelijk voor de mens die het zelf niet hoeft te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme

kromme

Topicstarter
Technomania schreef op donderdag 7 december 2017 @ 11:34:
[...]

Dus iedere keer vanuit een ander land?

[...]

Jullie verblijven nu in het buitenland?
Nee we wonen in nederland, maar als het een nederlands nummer was wat belde dan kon ze er actie op ondernemen. Omdat het buitenlands naar nederland is niet.
Of het steeds een ander land is weet ik niet, wel een ander nummer. Ze heeft 2 maal opgenomen in het biegin. Ze hoort dan een stem Bonjour zeggen en dan een soort callcenterachtergrond.

Acties:
  • +30 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 02:08
Bonjour dat is frans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japiooo
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-05 08:35
Google 1 van de nummers eens, werk vaak prima om zo wat meer informatie te achterhalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Axewi
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-05 18:15
kromme schreef op donderdag 7 december 2017 @ 11:37:

Nee we wonen in nederland, maar als het een nederlands nummer was wat belde dan kon ze er actie op ondernemen. Omdat het buitenlands naar nederland is niet.
Of het steeds een ander land is weet ik niet, wel een ander nummer. Ze heeft 2 maal opgenomen in het biegin. Ze hoort dan een stem Bonjour zeggen en dan een soort callcenterachtergrond.
Er staan voldoende apps in de store, deze is bijvoorbeeld gericht tegen scammers die zou je kunnen proberen.
Zodra je normaal ook veel door het buitenland gebelt wordt is het wat lastiger, dan zou je die nummers moeten gaan whitelisten.
Google Play: Bel Control - Call Blocker
Dan kunnen we bevestigen dat het om buitenlandse bellers gaat :Y

Als de lat te hoog ligt kun je er nog altijd onderdoor lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme

kromme

Topicstarter
Japiooo schreef op donderdag 7 december 2017 @ 11:43:
Google 1 van de nummers eens, werk vaak prima om zo wat meer informatie te achterhalen.
Ik heb ze allemaal gegoogled....niks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
*knip* Nee.

[ Voor 90% gewijzigd door naitsoezn op 07-12-2017 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technomania

Technomania

Huiskamer verslaafde.

@kromme De 1e 2 cijfers zijn de landcode (zoals nederland +31 is). Probeer die landcodes eens. Zijn dat Europese landen? Oostbloklanden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Technomania

Technomania

Huiskamer verslaafde.

Het zijn dus nederlandse nummers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme

kromme

Topicstarter
+3144
+3129
+3175
+31472
+3155
+31 zelf alleen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Als de insteek wordt om de herkomst van deze specifieke nummers te achterhalen, dan is dit topic geen lang leven beschoren. We gaan hier geen heksenjacht houden en ook zeker geen lijsten met telefoonnummers posten.

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flimovic
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08-05 18:52

Flimovic

PC Gamer / BBQ-liefhebber

Waarschijnlijk is het een scam die wil dat je terug belt. Zodra je dat doet krijg je een duur betaalnummer aan de lijn. Zolang ze jou bellen kan er in principe niet zo veel gebeuren, alleen dus niet terugbellen.

Steam/Discord: Flimovic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme

kromme

Topicstarter
Flimovic schreef op donderdag 7 december 2017 @ 12:01:
Waarschijnlijk is het een scam die wil dat je terug belt. Zodra je dat doet krijg je een duur betaalnummer aan de lijn. Zolang ze jou bellen kan er in principe niet zo veel gebeuren, alleen dus niet terugbellen.
Erg vervelend als dit om de 20 minuten gebeurd...en dus blokkeren geen zin heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
Alle nummers bestaan niet.. er zijn veel buitenlandse callcenters die met dit soort nummers bellen
Meestal is er wel wat van terug te vinden maar deze hebben geen enkele reputatie..
apart.

Die gebruiken een soort voipcentrale die gewoon een "willekeurig" nummer genereert bij outbound calls.
In dit geval lijken de nummers zo gekozen dat een bestaand kengetal wordt gebruikt maar een onlogische opvolging.

[ Voor 68% gewijzigd door boyette op 07-12-2017 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme

kromme

Topicstarter
naitsoezn schreef op donderdag 7 december 2017 @ 12:01:
[mbr]Als de insteek wordt om de herkomst van deze specifieke nummers te achterhalen, dan is dit topic geen lang leven beschoren. We gaan hier geen heksenjacht houden en ook zeker geen lijsten met telefoonnummers posten. [/]
Zeker niet mijn intentie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
ja dat was te verwachten..ik zei het..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvH
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 10:42

EvH

kromme schreef op donderdag 7 december 2017 @ 11:57:
+3144
+3129
+3175
+31472
+3155
+31 zelf alleen
landcode = nl, dus afkomstig uit nederland en niet uit het buitenland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme

kromme

Topicstarter
EvH schreef op donderdag 7 december 2017 @ 15:05:
[...]

landcode = nl, dus afkomstig uit nederland en niet uit het buitenland?
zoals hierboven iemand vermelde zijn dat random nummer die niet traceerbaar zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvH
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 10:42

EvH

Overeen gelezen. excuses

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlqmLqck
  • Registratie: September 2012
  • Nu online
Waarom neem je niet één keer op? Kosten hiervoor zijn niet super hoog. Zelf ook een keer mee gemaakt alleen dan met een geheim nummer. Ziggo die wilde weten of het klopte dat er een naamswijziging correct was. :+

9/10 van die Microsoft uit India die zo vaak belt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinusRigida
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 09-05 10:48

PinusRigida

I put the p in pool.

Tot een goed anderhalf jaar, twee jaar terug hadden m'n vrouw en ik ook last van regelmatige oproepen van callcenters, sommigen haakten af bij het opnemen, anderen niet maar zeiden gewoon niks terwijl je in de achtergrond idd. geluiden en stemmen kon horen, vaak was het ook gewoon één of ander bedrijf of reisbureau dat belde om 'voordelige deals' aan te smeren... Heel soms was het een buitenlands nummer met de bedoeling om te scammen. (yep, ik heb ook de Indiër van Microsoft aan de lijn gehad die al mijn problemen ging oplossen |:( )

We kregen die oproepen op zowel onze GSM's als op onze vaste lijn binnen en zelfs na herhaaldelijk te zeggen dat ze moesten stoppen met ons lastig te vallen, hield het niet over... soms 14x op een avond dezelfde nummer.

Ik heb toen 2 dingen gedaan: Onze nummers ingeschreven op de 'bel me niet meer lijst' (ik woon in BE maar er bestaat ook een NL versie van als ik me niet vergis) dan zijn binnenlandse bedrijven sowieso verplicht om deze lijst te consulteren en in principe mogen ze je wettelijk gezien niet meer lastig vallen wanneer je nummer daarop ingeschreven is.
Dit doet evenwel niets tegen buitenlandse nummers denk ik.

Een blokkerings-app geinstalleerd: TrueCaller (free version bevat ook ads maar het wérkt wel) die op basis van input van gebruikers wereldwijd, nummers als spam herkent en automatisch blokkeert. Je kan zelf nummers als spam melden ook en dan kan je zien hoeveel keer dit nummer al werd gemeld. Ik deed het niet maar je kan instellen dat je nog een melding krijgt wanneer een nummer werd geblokkeerd. (ook privé-nummers worden geblokkeerd want dat was bij ons vaak het geval dat ze privé belden)

We hebben er sindsdien allebei geen last meer van gehad... in het begin zag ik in de app echt tientallen geblokkeerde oproepen per dag maar eens ze beseffen dat ze élke keer meteen op je voicemail gezwierd worden verwijderen ze je nummer uiteindelijk zelf uit hun call-list.

Succes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Akemi
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08-05 14:29
Wat je voor de grap kan doen is eens je eigen nummer googlen. Wellicht staat het ergens en scrapen ze dat nummer daar vanaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme

kromme

Topicstarter
SlqmLqck schreef op donderdag 7 december 2017 @ 15:33:
Waarom neem je niet één keer op? Kosten hiervoor zijn niet super hoog. Zelf ook een keer mee gemaakt alleen dan met een geheim nummer. Ziggo die wilde weten of het klopte dat er een naamswijziging correct was. :+

9/10 van die Microsoft uit India die zo vaak belt.
Nou er zijn dus zat gevallen waar dat je een gepeperde rekening krijgt als je opneemt of terug belt.
Maar zoals ik boven al schreef....we hebben 2 maal opgenomen......bonjour.....en daarna niks(calcenterachtergrond)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miciel
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 10-05 14:13
Ik ben in het verleden ook de klos geweest alleen niet zo erg als bij ts.
Ik heb een paar keer opgenomen nooit een rekening van gezien. maar nu heb ik het over 5 tot 10 keer.
ook wel eens een paar minuten blijven hangen.soms dan krijg je iemand aan de lijn welke je dan uit kan maken voor oplichter/leugenaar. Maar beter is het om normaal aan te geven dat je het niet op prijs stelt dat ze je bellen meestal 1 bedrijf. Het terugbellen is zowiezo duur. daarvan krijg je wel een gepeperder rekening.
maar of het ook bij het opnemen geld geen idee die 5 tot 10 keer is nou niet echt voldoende om te kunnen bevestigen dat het geen geld kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme

kromme

Topicstarter
Ik heb vrijdagavond zelf nog eens opgenomen om te horen wat er gezegd werd. Er was iemand aan de lijn van bofrost (ijspaleis concurrent).
Daar hebben we ons al meerdere malen voor afgemeld, ik heb die meneer gevraagd om ons uit het systeem te halen.
Nu is het rustig, ik weet niet goed of het toevallig is of dat ik maar eens een klacht moet indienen.
Tijdens onze vakantie deze zomer 43 sms-jes gekregen dat de medewerker langs de deur kwam. Zelfs nog na dat de datum verstreken was. Ook om de 30 minuten. :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haribo112
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
Als je gebeld wordt op je vaste telefoonnummer, in Nederland, dan kunnen daar nooit kosten aan verbonden zijn. Als je terugbelt echter wel, zeker als het naar het buitenland gaat.

• kromme

kromme

Topicstarter
Haribo112 schreef op woensdag 13 december 2017 @ 08:56:
Als je gebeld wordt op je vaste telefoonnummer, in Nederland, dan kunnen daar nooit kosten aan verbonden zijn. Als je terugbelt echter wel, zeker als het naar het buitenland gaat.
was op mobiel...

Pagina: 1