(MSI GTX 970) Slechte prestaties

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bakris
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 26-02-2020
Geachte medetweakers,

Afgelopen week heb ik een 2e hands videokaart gekocht.
Deze kaart is nog vrij nieuw en hoort het nog gewoon te doen.
Dit is de MSI GTX 970 Gaming 4GB

Nu speel ik momenteel veel Battlefield 1 en ik begin te merken dat ik veel lagg en frame drops heb.
Ik speel op 1080p (Low settings) Directx11
Ook heb ik direct de nieuwste drivers geïnstalleerd met Nvidia Experience.
Ik neem aan dat deze automatisch de oude verwijdert.

Aangezien ik mensen Battlefield 1 op high heb zien spelen met een gelijke videokaart vraag ik mij af of er mischien iets is in mijn PC wat de prestaties van mijn GPU tegenhoudt.
De eerste dagen deed hij het na mijn mening beter als nu. Wanneer ik begin te schieten of wanneer ik in een druk gevecht zit hapert hij gewoon echt te veel. Ik heb dit probleem tot nu toe alleen ondervonden met BF1

Dit zijn mijn huidige componenten :

931GB Seagate ST1000DM003-9YN162 (SATA)
Intel Core i5 3350P @ 3.10GHz
Windows 8.1 64-bit
MEDION MS-7797 (SOCKET 0)
8 GB DDR 3 Crusial Ballistix (2x 4gb)
MSI GTX 970 Gaming 4gb
Corsair Cx550m voeding (550W)

Ik heb zelf even wat info opgezocht en ik kan er niet helemaal uitkomen.
Het schijnt dat mijn CPU dus te oud kan zijn.
Mischien ligt het ook wel aan de zeer verouderde HDD.
Of ik doe iets niet goed in de instellingen van Battlefield 1.
Koeling zit ook goed, wanneer ik een tijdje aan het gamen ben zit alles ongeveer op 50/60 graden...
De voeding zit er net nieuw in samen met de GPU.

Ik hoop dat jullie suggesties hebben.

[ Voor 6% gewijzigd door Bakris op 07-12-2017 10:19 ]

KRB

Beste antwoord (via Bakris op 07-12-2017 11:05)

• Phaeston
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 07:43
Battlefield 1 staat erom bekend dat hij veel van je CPU vraagt. Aangezien je niet de beste CPU hebt kan deze je GPU tegenhouden. Heb je al gekeken of je CPU inderdaad de bottleneck is; door je taakbeheer naast het spelen erbij te houden en kijken hoe je CPU wordt gebruikt?

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• Phaeston
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 07:43
Battlefield 1 staat erom bekend dat hij veel van je CPU vraagt. Aangezien je niet de beste CPU hebt kan deze je GPU tegenhouden. Heb je al gekeken of je CPU inderdaad de bottleneck is; door je taakbeheer naast het spelen erbij te houden en kijken hoe je CPU wordt gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bakris
Phaeston schreef op donderdag 7 december 2017 @ 10:25:
Klopt, hier was ik in eerste instantie al bang voor, vandaar dat ik in eerste instantie niet voor een GTX 1070 ben gegaan, omdat mijn CPU dan al helemaal zou bottlenecken.

Ik heb hier nog niet naar gekeken doormiddel van de taakbeheer. Ik zal dit vannavond direct testen.
Bedankt voor de tip!

KRB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miyazono
  • Registratie: Maart 2016
  • Nu online
Nieuwe drivers installeren zal niet de oude verwijderen. Je zal dus eerst je drivers moeten verwijderen met DDU en vervolgens de nieuwste installeren. Als er vervolgens weer een nieuwe driver uitkomt kan je gewoon die installeren / upgraden zonder dat je alles weer hoeft te verwijderen natuurlijk. Dus alleen verwijderen en opnieuw installeren als je een nieuwe gpu hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bakris
Miyazono schreef op donderdag 7 december 2017 @ 10:48:
Nieuwe drivers installeren zal niet de oude verwijderen. Je zal dus eerst je drivers moeten verwijderen met DDU en vervolgens de nieuwste installeren. Als er vervolgens weer een nieuwe driver uitkomt kan je gewoon die installeren / upgraden zonder dat je alles weer hoeft te verwijderen natuurlijk. Dus alleen verwijderen en opnieuw installeren als je een nieuwe gpu hebt.
Ik lees overal op de website en forums van Nvidia dat wanneer ik een Nvidia kaart vervang met een andere Nvidia kaart ik dan de nieuwe kaart er in kan doen en gewoon met Experience de nieuwe drivers instaleren. Experience doet alles voor je en je hoeft alleen maar te wachten.
Ik neem aan dat Nvidia Experience dit dus allemaal al heeft gedaan voor mij, ik zal thuis nog even kijken of dit goed is gekomen maar ben er bijna zeker van dat dit wel goed zit.

Zou het ook kunnen dat er wat met mijn Windows is? of dat het probleem opgelost kan worden door mijn PC op te schonen doormiddel van een herstel?

[ Voor 7% gewijzigd door Bakris op 07-12-2017 11:16 ]

KRB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03-10 13:26

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Ik zou daar niet op vertrouwen, zeker als je van architectuur wisselt dan is het slim om DDU te draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bakris
Sp3ci3s8472 schreef op donderdag 7 december 2017 @ 11:44:
Ik zou daar niet op vertrouwen, zeker als je van architectuur wisselt dan is het slim om DDU te draaien.
Prima, als er al 2 zijn met deze eventuele oplossing ga ik er zeker weten vannavond even naar kijken!
Bedankt voor de tip allebij.

Hebben jullie een linkje van een DDU? Heb even gekeken, maar weet niet precies welke ik nu moet hebben.
alvast bedankt.

KRB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miyazono
  • Registratie: Maart 2016
  • Nu online
PingPongPig schreef op donderdag 7 december 2017 @ 11:52:
[...]

Prima, als er al 2 zijn met deze eventuele oplossing ga ik er zeker weten vannavond even naar kijken!
Bedankt voor de tip allebij.

Hebben jullie een linkje van een DDU? Heb even gekeken, maar weet niet precies welke ik nu moet hebben.
alvast bedankt.
http://www.guru3d.com/fil...uninstaller-download.html :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bakris
Bedankt, ik zal er vannavond naar kijken!

Update, hij doet het nog steeds niet zoals hij hoort...
Ik heb ook even gespeeld met taakbeheer ernaast en de processor staat constant op 99%.....

Dit lijkt me niet goed. Toch lees ik dat deze CPU BF1 moet kunnen hebben.

Nog enige suggesties?

[ Voor 75% gewijzigd door Bakris op 07-12-2017 18:39 ]

KRB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bakris
Het is na het gebruik van jou DDU alleen maar erger geworden !

KRB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 14:38
Sorrie maar dat is onmogelijk , dat DDU dat veroorzaakt. Behalve dan de driver die je hebt geïnstalleerd, dat kan wel.

Maar 8gb ram is echt op het randjes voor bf1.

Maar 100% cpu gebruik veroorzaakt ook deze drops. Door de laatste versie

Je cpu is helaas beneden de minimale specs voor deze game, zeker dan online,64slots servers

[ Voor 40% gewijzigd door freaky35 op 07-12-2017 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bakris
Ja dit snap ik volledig, het probleem is nu echter dat ik hier kwam omdat de GPU een beetje slechter presteert dan ik verwacht had. Nu kan ik BF1 nauwelijks meer opstarten, en wanneer dit wel lukt loopt hij seconden lang vast ingame!

Er staan gwn weer dezelfde drivers op van de GTX 970 :/

KRB

Pagina: 1