Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capt_Snow
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 11-04 14:37
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil met deze PC mijn thuis netwerk beheren, lichte video bewerking doen maar vooral ook gamen.
Je zou kunnen zeggen dat dit mijn "Daily Driver" zal worden.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Max: 700-750 € (inclusief verzend kosten). Ik zal deze PC niet aankomende week kopen, maar nog voldoende onderzoek doen voordat ik ook maar een component aan zal schaffen.

Van wat maak je nu gebruik?
Op dit moment doe ik eigenlijk alles op mijn laptop (MSI PE60 2QE-051NL). Met deze laptop heb eigenlijk nooit problemen gehad, en presteert eigenlijk altijd nog zeer goed.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik zal mijn toetsen bord en muis meenemen, genaamd: CM Storm Devastator - Gaming Gear Combo.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb zelf met hulp van meerdere Desktop Buy Guides (Ook niet alleen die van tweakers) een componenten lijst in elkaar kunnen zetten:
(Naar mijn weten heb zijn alle componenten compatible met elkaar)

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 3 1200 Wraith Stealth koeler Boxed€ 100,95€ 100,95
1ASRock A320M-DGS€ 50,95€ 50,95
1MSI Radeon RX 570 Gaming X 4GB€ 279,-€ 279,-
1Sharkoon VS4-V USB 3.0€ 29,95€ 29,95
1Crucial Ballistix Sport LT BLS2C4G4D240FSB€ 89,83€ 89,83
1be quiet! System Power 8 400W€ 41,59€ 41,59
1Crucial MX300 2,5" 275GB€ 88,50€ 88,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 680,77

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb hier voor een nieuwe Ryzen CPU gekozen omdat ik zeer goede verhalen heb gehoord, niet alleen op het internet maar ook binnen mijn sociale kringen. Alsnog heb ik geen voorkeur voor bepaalde merken. Zolang het goed presteert, en binnen mijn budget past zal ik al gauw tevreden zijn.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Dat alle componenten goed met elkaar communiceren, en als er andere componenten zijn die beter met elkaar presteren hoor ik dat ook graag (Binnen het aangegeven budget).

Ga je overklokken?
Niet aan het begin, wegens ik alleen gebruik zal maken van een stock koeler. Misschien later als er een custom koeling systeem is aangeschaft en ook zulke temperaturen aankan.

Wat verwacht je van ons?
Hulp. Natuurlijk wil ik wel dat het bedrag dat ik aan het systeem uitgeef, ook wel echt het waard is ("Bang-For-Buck"?) Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met het bij elkaar zetten van de juiste en de beste componenten, ook al is het geen AMD of MSI.

Heel erg bedankt voor je tijd!
Ik hoop dat het wat moois kan worden. En ik jullie hierbij genoeg heb geïnformeerd.
Zo niet hoor ik graag.

Met vriendelijke groet,
Capt_Snow (david)

[ Voor 2% gewijzigd door Capt_Snow op 07-12-2017 10:19 . Reden: *1: Niet correct afgemaakt. *2: Titel is niet aanpasbaar? ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedQber
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 20:10
De A320M-DGS kan niet overklokken. Je hebt een B350 chipset nodig.
categorie: Moederborden

Welke games, resolutie, texture kwaliteit en fps wil je draaien?
Heb je al een monitor?

Ik weet niet hoe licht je videos gaat bewerken, maar voor gemiddelde videobewerking is 16GB RAM zeer aan te raden. Je kan ook nog proberen te beginnen met 8, en dan evt uitbreiden, maar dan heb je wel 4 RAM slots nodig (veel mobos hebben dat), en het is waarschijnlijk iets duurder.

Je voeding is niet modulair, en de kast heeft volgens review matige kabelmanagement, de ongebruikte kabels kunnen in de weg gaan zitten. Ik zou een (semi-)modulaire voeding nemen.

Je hebt ook geen HDD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 30-05 15:19

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

Ik weet niet precies wat je bedoelt met je Thuisnetwerk beheren?
en verder vraag ik me af of je 'm in de woonkamer neerzet. Wanneer ik een PC in de woonkamer neerzet is stilte en strakke looks voor mij een must. Daarmee zou bijvoorbeeld deze kast uitgesloten zijn. Dit is uiteraard persoonlijk. Modulariteit zou ik weinig waarde aan hechten als de kast toch dicht is, qua airflow maakt het niets uit.

pricewatch: ASRock AB350M Pro4
is een solide bordje als je een beetje wilt gaat overklokken, ook een Ryzen 5 zou je hier gerust op kunnen plaatsen. voordeel is ook dat je dan een dual-channel kitje kan nemen, iets wat betere geheugenprestaties oplevert en daar houdt Ryzen wel van.

de RX570 is wel erg prijzig op het moment, zou je niet een 1060 3GB pakken?

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capt_Snow
SpeedQber schreef op donderdag 7 december 2017 @ 11:32:
De A320M-DGS kan niet overklokken. Je hebt een B350 chipset nodig.
categorie: Moederborden

Welke games, resolutie, texture kwaliteit en fps wil je draaien?
Heb je al een monitor?

Ik weet niet hoe licht je videos gaat bewerken, maar voor gemiddelde videobewerking is 16GB RAM zeer aan te raden. Je kan ook nog proberen te beginnen met 8, en dan evt uitbreiden, maar dan heb je wel 4 RAM slots nodig (veel mobos hebben dat), en het is waarschijnlijk iets duurder.

Je voeding is niet modulair, en de kast heeft volgens review matige kabelmanagement, de ongebruikte kabels kunnen in de weg gaan zitten. Ik zou een (semi-)modulaire voeding nemen.

Je hebt ook geen HDD.
Dankjewel voor je feedback, goed dat je het zegt dat je met dit moederbord niet kan overklokken.
Ik heb met overklokken zeker geen haast, en zal pas echt later (en dan heb ik het over misschien wel een jaar of twee) komen. Dus in die tijd zal ik dan ook een ander moederbord moeten aanschaffen.

Maar nu vraag ik mij eigenlijk ook af, is het slim om gelijk een moederbord te halen die kan overklokken? Of omdat het overklokken geen haast hebt misschien later te gaan 'upgraden' naar een moederbord dat wel kan overklokken? Want dan zou ik op het moment van 'upgraden' misschien ook een andere CPU kunnen aanschaffen, of zeg jij van dat zulke praktijken niet praktisch zijn of financieel gewoon niet slim?

Monitor nog niet maar word binnen kort aangeschaft. (Heb al een op het oog, maar wil ik liefst pas aanschaffen als ik er uit ben hoe ik het ga doen met mijn PC)

Over de RAM maak ik mij geen zorgen. Ik heb op dit moment heb ik 8GB DDR3 RAM in mijn Laptop zitten, wat genoeg is voor het 'video bewerking' wat ik doe.

Nogmaals bedankt voor je tijd. : )

[ Voor 8% gewijzigd door Capt_Snow op 07-12-2017 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonsaiboom
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-03 15:07
Het is verstandig nu een moederbord te halen dat kan overklokken. De meerprijs is niet veel, en het moederbord is het moeilijkste onderdeel in een pc om te vervangen. Je moet hem dan helemaal uit elkaar halen.

Zeker met het am4 platform, AMD heeft toegezegd dat tot 2020 te ondersteunen voor haar nieuwe processoren. Als je tegen die tijd een nieuwe proc wil, geniet je dus nog steeds van de investering in een beter moederbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capt_Snow
NLBUURMAN schreef op donderdag 7 december 2017 @ 12:19:
Ik weet niet precies wat je bedoelt met je Thuisnetwerk beheren?
en verder vraag ik me af of je 'm in de woonkamer neerzet. Wanneer ik een PC in de woonkamer neerzet is stilte en strakke looks voor mij een must. Daarmee zou bijvoorbeeld deze kast uitgesloten zijn. Dit is uiteraard persoonlijk. Modulariteit zou ik weinig waarde aan hechten als de kast toch dicht is, qua airflow maakt het niets uit.

pricewatch: ASRock AB350M Pro4
is een solide bordje als je een beetje wilt gaat overklokken, ook een Ryzen 5 zou je hier gerust op kunnen plaatsen. voordeel is ook dat je dan een dual-channel kitje kan nemen, iets wat betere geheugenprestaties oplevert en daar houdt Ryzen wel van.

de RX570 is wel erg prijzig op het moment, zou je niet een 1060 3GB pakken?
Super bedankt voor je reactie,
Ik heb thuis zelf 2 servers staan als hobby, niet heel veel speciaals.

Ik zal mijn PC zeker niet in de woonkamer zetten, deze komt (gelukkig) gewoon op mijn eigen kamer.
De RAM kit die ik nu heb is ook dual channel toch? (Daarmee wordt gewoon 2 slots bedoelt?)

En over de Video kaart ben ik ook nog niet helemaal uit, als je nog goede suggesties hebt hoor ik het graag!
Ik speel spellen zoals Rocket League, CSGO, AC series, COD series, en nog veel meer. Deze zal ik op een resolutie van 1920x1080 willen spelen, op medium of hoge settings. (Ligt ook heel erg aan de optimalisatie van het spel zelf, dus vind moeilijk in te schatten)
Edit 1: Is dit misschien een beter video kaart?
MSI GeForce GTX 1060 GAMING X 3G

Heel erg bedankt voor je suggestie van moederbord, zal er zeker even naar kijken. En of het mij dan ook lukt om nog een Ryzen 5 er in te stoppen.

Dankjewel voor je tijd en zie graag een reactie tegemoet.

[ Voor 4% gewijzigd door Capt_Snow op 07-12-2017 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundstorm2010
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 26-01 06:55
Capt_Snow schreef op donderdag 7 december 2017 @ 13:29:
[...]

De RAM kit die ik nu heb is ook dual channel toch? (Daarmee wordt gewoon 2 slots bedoelt?)
persoonlijk zou ik dan liever 1x 16 GB kaartje hebben of 2x 8GB en niet 2x4GB _/-\o_

zoiets als dit zou ik dan halen
https://tweakers.net/pric...m2b3000c15/specificaties/

*edit 1
Het is wel 2x zo duur maar dan ook wel beter (ivm toekomst proof, games, enzovoort)

[ Voor 9% gewijzigd door Soundstorm2010 op 07-12-2017 13:49 ]

Build To PLay /\ Kicking Ass, and Taking Names // My New Specs 2024 // Orgin: PitBullNL2010 // Steam: PitBullNL2010 //

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capt_Snow
Soundstorm2010 schreef op donderdag 7 december 2017 @ 13:48:
[...]

persoonlijk zou ik dan liever 1x 16 GB kaartje hebben of 2x 8GB en niet 2x4GB _/-\o_

zoiets als dit zou ik dan halen
https://tweakers.net/pric...m2b3000c15/specificaties/

*edit 1
Het is wel 2x zo duur maar dan ook wel beter (ivm toekomst proof, games, enzovoort)
Hmm, jah ik denk zelf dat niet zou gaan passen binnen het budget. Dus ik denk dat ik het op dit moment het maar moet doen met 2x4 GB RAM.. Wat naar mijn gevoel niet de ergste zaak is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capt_Snow
Bump?
Pagina: 1