Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Mrkock
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 09:50
Hallo allemaal,

Om maar meteen met de deur in huis te vallen, mijn bitcoins zijn overgeboekt. Deze overboeking is mij geheel onbekend.

Ooit ergens in 2013 begonnen met minen (half jaartje). Nooit meer naar omgekeken tot 3 maanden geleden. Bleek dat de bitcoins van destijds §100,- waar zijn geworden. Leuk meevallertje dus. Nou heb ik een maand geleden bij iformatique.nl een headsetje gekocht ter waarde van §50,- met mijn bitcoins.

Gisteren weer eens ingelogd op blockchain.info via de mobiele app. Saldo staat op §0,-. Er is een overboeking gedaan ;( .

Hoe is zoiets mogelijk? Ik heb 2 traps verificatie aanstaan. Wat ik gelezen heb is dat deze bitcoins weg zijn en deze op geen enkele manier terug te halen zijn.

Kan iemand mij opheldering geven over wat er gebeurd zou kunnen zijn? Het gaat hier om een 0.005.... bitcoins dus het stelt niet zoveel voor maar het blijft vreemd.

Alvast bedankt voor de reacties.

[mR]. Kock

• sjosz
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 10-12 12:08
We kunnen niet achterhalen hoe zoiets mogelijk is, wellicht door een hack.

Goede les, cryptocurrency in een offline wallet zetten ;)

• boyette
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 14:02
Ik weet niet of je bekend bent met de transactiekosten maar die zijn enorm bij sommige aankopen.
Misschien is je minuscule bitcoin daar wel aan op gegaan.

• diefightdie
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 13:08
je kunt op blokchain duidelijk zien wanneer, er naar welk adres een betaling is gedaan.
Als je 2FA aan hebt (met APP) is er van een hack geen sprake, behalve als ook je telefoon door iemand is gekaapt.

Blockchain zelf is geen BTC verloren

• zwittrooper
  • Registratie: april 2009
  • Nu online
Heb je al eens op https://blockchain.info gekeken en je adres ingevoerd? Je kan dan precies zien welke transacties er allemaal plaats hebben gevonden en waar je geld naar toe is gegaan.

• mashell
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 13:38
quote:
diefightdie schreef op donderdag 7 december 2017 @ 11:23:
Als je 2FA aan hebt (met APP) is er van een hack geen sprake,
Hoezo niet? 2FA is als de gebruiker een transactie wil doen. Als het op de exhange gewoon uit de databank gehaald (door een hacker, inhalige systeembeheerder) wordt dan hoeft er geen 2FA zijn.

• diefightdie
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 13:08
quote:
mashell schreef op donderdag 7 december 2017 @ 13:57:
[...]

Hoezo niet? 2FA is als de gebruiker een transactie wil doen. Als het op de exhange gewoon uit de databank gehaald (door een hacker, inhalige systeembeheerder) wordt dan hoeft er geen 2FA zijn.
Als Blockchain.info gehacked was, stond het over het hele internet ;)
Dan staat het niet alleen op een forum zoals Tweakers.

• gertvdijk
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 11:32
Ik vermoed dat het te maken *kan* hebben met verkeerd gekozen private keys door je onilne wallet boer. Daar zijn nogal wat zwakheden in gespot: https://pastebin.com/jCDFcESz

Follow me on TwitterMy blog for articles on security and other stuff.

• ErikRo
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 13:59
Beter de volgende keer op een gratis wallet zetten bv Electrum en je ww veilig weg stoppen

ErikRo wijzigde deze reactie 07-12-2017 16:14 (13%)

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

• Rannasha
  • Registratie: januari 2002
  • Nu online

Rannasha

aka "Species5618"

quote:
gertvdijk schreef op donderdag 7 december 2017 @ 14:31:
Ik vermoed dat het te maken *kan* hebben met verkeerd gekozen private keys door je onilne wallet boer. Daar zijn nogal wat zwakheden in gespot: https://pastebin.com/jCDFcESz
Er is geen daadwerkelijke indicatie dat wat in die Pastebin staat ook daadwerkelijk van toepassing is op Blockchain.info. Blockchain.info heeft contact gezocht met de auteur van dat artikel om samen de boel uit te pluizen. Slechts 1 van de gevallen die de auteur van het Pastebin-artikel heeft ontdekt heeft plaatsgevonden op Blockchain.info en dat was een geval waarin een gebruiker zelf een private key had geimporteerd.

Dutch StarCraft League || Vierkant voor Wiskunde || Olympus OM-D E-M1 MkII, 9-18, 12-40, 40-150, 70-300, 50

• hellfire_ultd
  • Registratie: april 2001
  • Laatst online: 09:05

hellfire_ultd

Effe checke!

quote:
Mrkock schreef op donderdag 7 december 2017 @ 09:43:
Nou heb ik een maand geleden bij iformatique.nl een headsetje gekocht ter waarde van §50,- met mijn bitcoins.

Gisteren weer eens ingelogd op blockchain.info via de mobiele app. Saldo staat op §0,-. Er is een overboeking gedaan ;( .

Hoe is zoiets mogelijk?
Je hebt een deel van je bitcoins dus uitgegeven. Als je vanaf een adres bitcoin overmaakt, dan verbruik je het hele saldo van dat adres. Een deel gaat dan naar de ontvanger. Een ander deel gaat naar een "wisselgeld" adres. Had je ze op een wallet staan? Dan staan die coins op het wisselgeldadres van die wallet. Heb je alleen een private key van je adres? Dan is de kans vrij groot dat je ze bent kwijtgeraakt bij het overboeken.

| Specs | <-- kloppen niet meer. Ik ben al een jaar of tien te lam om dit bij te werken. |

• Mrkock
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 09:50
Mensen, bedankt voor de vele reacties. Ik merk al wel dat ik er maar de helft van snap 8)7 .

Wat ik dan niet snap is dat er meer dan een maand tussen zit. Aankoopdatum headset was eind oktober. Overboeking van de laatste bitcoins is 6 december.

Ik heb ook bewust die headset gekocht omdat ik me eigenlijk helemaal niet met die bitcoins bezig wil houden in het kader van "Het gaat een keer mis".

Het was een leuk extraatje toen ik erachter kwam dat ik nog §100,- te besteden had. Een deel is uitgegeven en een deel is helaas weg.

Gelukkig gaat het niet om duizenden bitcoins ofzo :P

Mrkock wijzigde deze reactie 08-12-2017 10:03 (41%)

[mR]. Kock

Pagina: 1

Apple iPhone X Google Pixel 2 XL LG W7 Samsung Galaxy S9 Google Pixel 2 Far Cry 5 Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

© 1998 - 2017 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Hardware.Info de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True

*