Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DannyT2406
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 08-11-2024
Ik had mijn lenovo 520 teruggezet naar de fabrieksinstellingen en merkte hierna dat sommige functies een langere delay hadden. Zo heeft bijvoorbeeld het openen van de windows verkenner een delay en sommige functietoetsen. Ook wordt de laptop een stukje warmer tijdens gebruik. Nu was de laptop geleverd met een lenovo schijf waar bestanden in stonden en na het terugzetten naar fabrieksinstellingen was deze leeg. Nu heb ik me laten vertellen dat deze bestanden ervoor zorgden dat de laptop functies het beter deden, maar ik kan dus nergens vinden hoe ik deze bestanden weer terug kan downloaden in de lenovo schijf.

Heeft iemand hier ervaring mee of kan iemand dit bevestigen? Belangrijker nog, weet iemand een oplossing zodat de laptop het weer zo goed doet als uit de doos?

Alvast bedankt,

Danny

(Als dit beter past op een ander topic, verplaats het dan gerust)

Beste antwoord (via DannyT2406 op 07-12-2017 10:32)

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-05 19:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Post die dan even; scheelt ook voor anderen die jouw topic binnenkort vinden en vergelijkbare klachten/issues hadden.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

In principe is een factory-reset voorzien van de correcte zaken die Lenovo ook op een schijf (??) meelevert.

Maar wat ik dan even mis: heb je sinds de factory reset wel alle updates al gedownload (OS, drivers, applicaties) en heb je Lenovo al gevraagd/gemaild wat je precies mist van "de Lenovo schijf met bestanden"?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Dit heeft inderdaad helemaal niets te maken met MME 8)7 dus schopje naar CSL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DannyT2406
Ik heb alle drivers geupdate, de schijf zat vol met allemaal bestanden die ik verder niet kon openen dus het leek me belangrijk. Ik heb hier weinig verstand van dus heb me ook niet verdiept wat er PRECIES in de schijf stond. ik heb lenovo gemaild maar de service duurt aardig lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DannyT2406
Sorry ferry, die termen zeggen mij helaas niets haha

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Ok, maar je laptop is net een maand oud ofzo; snap niet helemaal waarom je het voor elkaar krijgt/kreeg om binnen een maand je machine dusdanig te "vervuilen" dat een reset nodig is.
allemaal bestanden die ik verder niet kon openen dus het leek me belangrijk
hier weinig verstand van
Euh, random bestanden aanklikken zonder te weten (of zeggen) hoe ze heten of uberhaupt de werking van die bestanden te kennen, lijkt me een zeer slechte instelling om met PC's te werken. Ik kan niet beoordelen of je nu dus een virus hebt geinstalleerd (want weet ik veel waar die bestanden vandaan komen) of dat je juist een oudere BIOS hebt aangeklikt etc.

Mijn advies is nu dan echt: wacht op Lenovo, zoek telefonisch contact, laat de laptop softwarematig herstellen door ze.
DannyT2406 schreef op donderdag 7 december 2017 @ 09:16:
Sorry ferry, die termen zeggen mij helaas niets haha
Euh, ik mag er weinig over zeggen maar lees alsjeblieft dan eens de sticky topics en FAQ van GoT; dat scheelt dat je random topics in random verkeerde subforums opent. Je stelde nu namelijk een vraag in het subforum voor "Robotica, Multicopter, Remote control, DJI, Denver, Raspberry Pi".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyberonline
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 06-04 20:55
Wat je eventueel ook zou kunnen doen, is de SMART waardes van je HDD te controleren.
Zelfs bij nieuwe laptops kunnen de SMART waardes slecht zijn (ja dit is echt waar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DannyT2406
Ik heb eindelijk lenovo te pakken gekregen en die kwam met potentiële oplossingen, bedankt allemaal voor het meedenken.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Post die dan even; scheelt ook voor anderen die jouw topic binnenkort vinden en vergelijkbare klachten/issues hadden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DannyT2406
Lenovo stelde voor dat ik de fabrieksinstellingen op de verkeerde manier heb gebruikt (via de windowsinstellingen) het is de bedoeling dat ik de "Novo" knop gebruik en de laptop terugzet naar de fabrieksinstellingen vanuit lenovo. Dit waren de instructies:

U kunt het apparaat op de volgende wijze terug zetten naar de fabrieksinstellingen:
- Schakel uw toestel geheel uit en sluit de netadapter aan.
- Schakel het toestel nu in door op de Novo knop te drukken. Deze is te herkennen aan een gebogen pijl en terug te vinden aan de zijkant van uw notebook of naast de aan/uit knop.
- Kies middels de pijltjes toetsen in het NOVO button menu voor System recovery. Bevestig uw keuze met de enter toets.
- Wanneer het programma One Key Recovery is gestart kiest u voor 'Restore from initial backup' en klikt u op 'next'.
- Volg nu verdere instructies op het scherm om het proces te starten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Mooi dat het opgelost is :)

Veel plezier met je laptopje als alles weer geinstalleerd is.

Pagina: 1