Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Hulp bij zoeken van een vervanging van mijn Lenovo L530

Pagina: 1
Acties:

• cyberling629
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20-10 11:13
Het scherm van m'n huidige laptop (Lenovo L530) begint het te begeven. Het is dus tijd voor een vervanging na jaren met veel plezier hier mee gewerkt te hebben.

In mijn huidige zoektocht begin ik behoorlijk de weg kwijt te raken met alle modellen en varianten die er beschikbaar zijn. Wel heb ik hieronder een lijst met specificaties aangegeven waar de laptop aan zou moeten voldoen. Ik heb een sterke voorkeur aan Lenovo met name door de stevigheid van de laptops.

M'n budget is max. 1100,- (minder mag ook)
Ik draai met name veel browser apps (en veel tabs). Soms wat VM's om zaken te testen maar niet continu.
Geen games verder en Photoshop zal er ook op draaien. Maar zal niet echt extreem zware handelingen doen hierin.

Laptop moet de volgende kunnen/hebben:
  • Vervangbare baterij
  • Goede battery life
  • Niet te zwaar (neem hem ook mee in de trein en de L530 is best zwaar)
  • IPS Mat Scherm
  • Minimaal 2 schermen kunnen aansluiten (HDMI)
  • Geheugen uitbreidbaar naar max 32GB (voor later)
  • LAN Poort hebben
  • Fingerscan reader
  • Scherm 14 of 15"
Eventueel een docking of port replicator o.i.d. voor als ik op kantoor m'n 2 schermen/toetsenbord/muis moet aansluiten. Of een andere simpele optie die dit mogelijk maakt.

Kwaliteit is voor mij belangrijk. Looks iets minder.

Momenteel zie ik door de bomen het bos niet meer. Elke model heeft wel tig versies.
Wat voor merk, model zou jij me kunnen aanraden die deze mogelijkheden heeft?

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Laptops met 32GB mogelijkheid zijn relatief zelfzaam, zeker in de prijsklasse waar je in wil aanschaffen.

Maar, ik lees tussen de regels door: het is voor werk? Zo ja, kan je de BTW aftrekken en is je budget dus retail of b2b?

Ik denk, maar dat is mijn mening: ga eens praten met Dell, HP of Lenovo; hiermee kan je ook duidelijk zien op welke termijn er garantie on-site kan worden verleend.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• cyberling629
@MAX3400 max 32GB is in dit geval geen stopping rule. 16GB zou ook nog kunnen.

Het is inderdaad voor werk (zakelijk).
BTW inderdaad aftrekbaar.

Heb jij ervaring met gesprekken aangaan met leveranciers? Is dat de moeite waard voor 1 laptop?

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Of een reseller zoals een Ingram.

Maar let op; zakelijke aanschaf heeft minder "rechten" qua garanties bij de leverancier dus aanvullende fabrieksgarantie is wel het uitzoeken waard.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• PascalDutch
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
HP ProBook 450 G5
Ik heb deze: HP ProBook 450 G5
Nu heb ik zelf de versie met i7 maar de versie met de achtste generatie i5 ondersteund ook 32 GB RAM . Ik weet echter niet of deze er ook is met een 256 GB SSD
- PCIe NVMe 256 GB SSD
- tot 32 GB RAM (als je de achtste generatie Intel Core neemt)
- mat IPS scherm
- mogelijkheid om te docken via USB C
- mogelijkheid om meerdere schermen aan te sluiten; USB C -> DisplayPort + HDMI of HDMI + VGA
- lanpoort
- vingerafdruk scanner
- batterijduur (volgens HP tot 16 uur) tot circa 8 uur
- best wel stevig
- (ik denk) relatief licht (2 kg ofzo)
- en hij is tot slot zonder BTW goedkoper dan € 1100,-
Wat kan niet:
- batterij makkelijk vervangen (het is dus wel mogelijk maar niet "even snel")
Bron: HP document

Ik heb hem nog niet zo heel lang maar tot nu toe bevalt hij prima. Goed scherm, goed toetsenbord, goede accuduur en supersnel.

Ninja edit: Ik heb in mijn zoektocht Dell en Lenovo ook bekeken maar deze voldeden simpelweg niet aan bovenstaande eisen.
Succes!

[ Voor 5% gewijzigd door PascalDutch op 07-12-2017 12:56 ]

• cyberling629
@PascalDutch Thanks, ga er gelijk naar kijken.

Mocht het de HP worden zal het wel wennen worden met het toetsenbord.
Op de 1 of andere manier zitten me vingers altijd iets naar links op een HP laptop toetsenbord met onleesbare zinnen als gevolg :)

Bedoel je trouwens te zeggen dat geen van de andere leveranciers een model heeft die aan die eisen voldoet?

• PascalDutch
  • Niet online
cyberling629 schreef op donderdag 7 december 2017 @ 13:22:

Op de 1 of andere manier zitten me vingers altijd iets naar links op een HP laptop toetsenbord met onleesbare zinnen als gevolg :)

Bedoel je trouwens te zeggen dat geen van de andere leveranciers een model heeft die aan die eisen voldoet?
Min of meer. Dell laptops hadden te weinig uitgaande poorten (hoewel dat verwaarloosbaar is), maar nog belangrijker: ze bieden (nog geen) betaalbare laptops aan met een achtste generatie Intel Core, DDR4 RAM geheugen sneller dan 2 Ghz in combinatie met een SSD en ruimte voor een extra HDD/SSD. Verder wilde ik geen GPU hebben en dit bood Dell dus ook niet aan in combinatie met bovenstaande specificaties (wellicht een XPS 15 maar die viel buiten mijn budget). Lenovo was voor mij, uitgaande op bovenstaande eisen, onbetaalbaar.

HP toetsenborden verscillen trouwens van laptop tot laptop. Heb thuis vier HP laptops en allemaal hebben ze een totaal ander toetsenbord (ProBook staat tot nu toe bovenaan qua comfort en travel :p)

edit: wat ik wel als nadeel wil noemen van de HP is dat hij geen toetsenbord verlichting heeft (niet verkrijgbaar in NL volgens HP), voordeel is dat je dit later alsnog in kunt bouwen.

[ Voor 16% gewijzigd door PascalDutch op 07-12-2017 13:51 . Reden: Nadeel toegevoegd ]

• cyberling629
@PascalDutch wat is volgens jou het voordeel van 8th generation CPU? Zag de Thinkpad P51 die aan veel van deze zaken voldoet maar geen 8e generatie heeft.

@MAX3400 Je gaf aan, ga eens praten met de leveranciers. Is daar een speciaal kanaal (chat/mail/tel) voor waar ik dit het beste kan doen?

[ Voor 31% gewijzigd door cyberling629 op 07-12-2017 15:56 . Reden: extra vraag toegevoegd ]

• PascalDutch
  • Niet online
cyberling629 schreef op donderdag 7 december 2017 @ 15:42:
@PascalDutch wat is volgens jou het voordeel van 8th generation CPU? Zag de Thinkpad P51 die aan veel van deze zaken voldoet maar geen 8e generatie heeft.
De Kaby Lake U processors zijn allemaal dualcore. Intel heeft met de nieuwe Kaby Lake R de U processors quadcore gemaakt maar de TDP blijft, net zoals bij de eerder genoemde Kaby Lake, op 15 watt weten te houden. Dit betekent dus dat je, afhankelijk van de koeling, HQ (TDP van 45 watt of hoger) achtige prestaties hebt voor het stroomverbruik van een U processor. Dit maakt het mogelijk om krachtige ultrabooks te maken met een acceptabele accuduur. Daar komt bovenop dat Kaby Lake R RAM geheugen ondersteund tot 32 GB DDR4 (i3 weet ik overigens niet zeker). Heb even het een en ander opgezocht en het blijkt dat sommige Kaby Lake U processors ook ondersteuning bieden tot 32 GB RAM, zie ook: Intel site doorklikken op de processor voor specificaties.

Ik weet niet alle ins en outs, daarvoor verwijs ik je graag naar de Kaby Lake R preview van Tweakers.

Het feit dat Kaby Lake R quadcore is gaf voor mij de doorslag.

• cyberling629
Iemand nog andere tips? Lenovo gaf aan T570 maar las dat het scherm daarvan niet top was. Kan niet beoordelen hoe slecht hij is en of dat vergelijkbaar is met wat ik nu heb b.v.

@PascalDutch Ik zat naar die HP die jij hebt gekocht te kijken maar zie dat die max 16GB heeft. In de tweakers pricewatch staat wel 32GB maar kan dat op andere sites niet terugvinden. Heb jij er ook daadwerkelijk 32GB in en werkt dat?

[ Voor 40% gewijzigd door cyberling629 op 07-12-2017 23:52 . Reden: extra vraag toegevoegd ]

• PascalDutch
  • Niet online
cyberling629 schreef op donderdag 7 december 2017 @ 18:32:
Iemand nog andere tips? Lenovo gaf aan T570 maar las dat het scherm daarvan niet top was. Kan niet beoordelen hoe slecht hij is en of dat vergelijkbaar is met wat ik nu heb b.v.

@PascalDutch Ik zat naar die HP die jij hebt gekocht te kijken maar zie dat die max 16GB heeft. In de tweakers pricewatch staat wel 32GB maar kan dat op andere sites niet terugvinden. Heb jij er ook daadwerkelijk 32GB in en werkt dat?
Ik heb er op dit moment 24 GB in (8 + 16), in de nabije toekomst komt hier nog een bankje van 16 bij maar daar was geen budget meer voor. Als je in de HP documentatie kijkt die ik onder "bron" heb gezet zal je zien dat daar wel 32 GB in vermeld staat (pagina 2, eerste regel). Waar zie je die max 16 staan eigenlijk? Op de site van de HP Store staat daar niks over vermeld namelijk.

• cyberling629
@PascalDutch Thanks, goed om te weten. Eigenlijk op alle sites waar de producten te koop aangeboden staan staat max 16GB. Maar goed om te weten dat er 32GB in kan.

• kdekker
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
cyberling629 schreef op donderdag 7 december 2017 @ 18:32:

Bij notebookcheck.com staan reviews, ook van de T570. Het 4K scherm schijnt beter te zijn, maar daar betaal je dan voor (in de vorm van prijs en inleveren op accuduur).

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06:42

Yucon

*broem*

cyberling629 schreef op donderdag 7 december 2017 @ 13:22:

Dit zou aan de specifieke types kunnen liggen die je getest had. Ik had hiervoor een probook en daar brak ik m'n vingers bijna op, terwijl m'n huidige elitebook heerlijk typt. Het verbaasde me dat de verschillen binnen hetzelfde merk zo groot kunnen zijn.

Het probleem bij de probook was dat hij bijna geen toetsweerstand had waardoor je heel makkelijk een foute toets indrukt. Daarnaast glij je zijdelings van de toetsen af als je gewend bent nog tijdens het indrukken een zijwaartse beweging te maken dat wen je jezelf aan als je daarvoor een laptop met kuiltjes in de toetsen gehad hebt

• cyberling629
Weet iemand nog een goed alternatief voor de HP Probook 450 G5?

De Probook lijkt qua specs (8e Gen CPU) en prijs een betere deal dan de Lenovo Thinkpad T570
Pagina: 1