Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nzbee
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09-09 11:13
Ik heb een jaren oude 7360 (xs4all vdsl abbo, firmware 06.30, geen updates meer), die bijna alles goed doet, alleen heb ik geen controle over de ipv6 prefix delegation (ik heb een subnet achter mijn eigen firewall, die achter de fritzbox staat).

Ik heb een paar dagen geleden een 7581 geprobeerd waarmee je ipv6 static routes kan configureren, zo te zien (niet in de praktijk kunnen testen), maar... het probleem met de 7581 is dat er een port forwarding bug (ipv4) in zit (lijkt een 06.85 firmware issue te zijn) waadoor dit modem ook niet voldoet aan mijn wensen.

Ik zoek dus een modem/router die:
- werkt met xs4all/vdsl
- die ipv6/ipv4 kan routeren naar een subnet dat niet direct aan de router hangt, met werkende port-forwarding

Heeft iemand ervaring met een niet-fritzbox modem/router die aan mijn voorwaarden voldoet?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
nzbee schreef op woensdag 6 december 2017 @ 17:26:
Ik heb een jaren oude 7360 (xs4all vdsl abbo, firmware 06.30, geen updates meer), die bijna alles goed doet, alleen heb ik geen controle over de ipv6 prefix delegation (ik heb een subnet achter mijn eigen firewall, die achter de fritzbox staat).

Ik heb een paar dagen geleden een 7581 geprobeerd waarmee je ipv6 static routes kan configureren, zo te zien (niet in de praktijk kunnen testen), maar... het probleem met de 7581 is dat er een port forwarding bug (ipv4) in zit (lijkt een 06.85 firmware issue te zijn) waadoor dit modem ook niet voldoet aan mijn wensen.

Ik zoek dus een modem/router die:
- werkt met xs4all/vdsl
- die ipv6/ipv4 kan routeren naar een subnet dat niet direct aan de router hangt, met werkende port-forwarding

Heeft iemand ervaring met een niet-fritzbox modem/router die aan mijn voorwaarden voldoet?
Heb je dit al kunnen oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:56

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Heb je xs4all al gevraagd? Ik geloof dat er een beta-firmware voor is waar dit mogelijk opgelost is.

En als ik eerlijk mag zeggen... de 7581 is niet de beste modem van AVM, want vanaf het begin was het echt een drama. Nu met de 06.85 update werkt het wel stabiel op wat puntjes na.

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nzbee
Ik heb contact met xs4all gehad. Qua fritzbox kunnen ze niks voor me doen. Ik heb alleen de toezegging dat ze me zo goed en kwaad als dat kan zullen helpen met een niet-avm modem.

Ik denk er nu over om een Draytek 2862 te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PapaLuigi
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 28-11-2021
En heb je een andere modem/router kunnen vinden ter vervanging vd Fritzbox? Ik ben hier ook naar op zoek. Ik heb ook xs4all als provider.

Met dank,
Louis Oostrom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nzbee
PapaLuigi schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 14:14:
En heb je een andere modem/router kunnen vinden ter vervanging vd Fritzbox?
Nee, ik heb het even links laten liggen, maar vergeten is het zeker niet. Alleen kan ik je dus (nog) geen tips of aanbevelingen geven, helaas.

• PapaLuigi
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 28-11-2021
Bedankt.
Ik overweeg op dit moment zelf de nieuwe Fritz!box 7590 aan te schaffen. In de spaarzame reviews hiervan wordt niets gemeld over de problemen die de 7581 heeft.
Ik moest hem vandaag weer resetten en het tv-signaal wordt ook vaak onderbroken. Ik heb al wel gezien dat er betere modems zijn van Asus en TP-link en Netgear mar of die allemaal goed werken met Xs4all weet ik niet.
Ik hoor wel weer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nzbee
Met het uitkomen van FRITZ!OS 7.01 voor de 7581 zijn mijn problemen opgelost. Als je nog geen ander modem hebt gekocht: Probeer eerst 7.01 eens.
Pagina: 1