Random zwart scherm. ASUS N550JV

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aasas
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 11:20
Mijn vraag
Dit is een vrij complexe vraag maar ik probeer mijn best te doen;

Wanneer ik mijn laptop aan doe en ik ga inloggen heb ik af en toe dat ik een zwart scherm krijg. Je ziet dan nog wel dat de achtergrond niet 100% uit is, de leds staan nog wel aan maar het scherm laat niks zien (zwart). Vervolgens druk ik op 'fn + f7' Dit doe ik maar liefst 2x. Dan komt het scherm terug, soms hapert hij en laat hij de bovenkant van het scherm zien (een balkje (foto komt nog)). Nu is het aan mij de vraag of dit aan het systeem ligt, of echt fysiek aan de kabel. Ook als ik mijn laptop beweegt gaat het scherm soms uit. Waar ik dan aan denk is dat het fysiek is. Maar als ik dan fn + f7 intoets doet het scherm het weer.

Ik zit aan een nieuwe installatie te denken of het kopen van een nieuwe beeldscherm kabel.

Heeft iemand ervaring met dit soort problemen? en zo ja wat kan ik doen?

Oplossingen die ik heb geprobeerd:
  • Intel en Nvidea videoadapter uitgeschakeld, uninstall gedaan
  • Laptop opengemaakt, kabel los gemaakt van het moederboard en even met de compressor schoongemaakt (just in case)
  • Een klap tegen het scherm gegeven.. (nogmaals sorry)
  • Alle drivers opnieuw geïnstalleerd
Dus hopelijk heeft iemand een makkelijkere oplossing, of een software programma waaraan je kan zien dat er iets kapot is. O-)

Beste antwoord (via Aasas op 27-12-2017 13:04)

• elpee
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 12-09 19:50
Ik heb exact dit probleem met mijn Asus N550JK gehad en ben zelf op onderzoek uitgegaan. In eerste instantie dacht ik ook dat het met mijn hard- of software te maken had, maar dit bleek geenszins het geval te zijn. Het is een beetje moeilijk uit te leggen wat het probleem veroorzaakte, maar ik ga toch een poging wagen;

Ik heb mijn laptop aan de onderkant opengeschroeft en kwam tot de ontdekking dat een stekkertje waarmee mijn display op het moederbord zit geklikt niet goed was afgeschermd met tape. Op de een of andere manier maakte het contact met het mijn behuizing, waardoor mijn scherm steeds uitviel. Ik heb met tape de boel vervolgens goed solide dichtgetaped en sindsdien nergens meer last van. Ik heb een foto bijgevoegd ter verduidelijking.

Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/1gm81h.jpg

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul1987
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:26
Je kunt natuurlijk altijd nog een volledige herinstallatie van jouw laptop proberen. Als het scherm goed werkt nadat je het FN + F7 indrukt (2x is volgens mij standaard aangezien de eerste keer het scherm uitschakelt en de 2e keer weer in schakelt). Lijkt dit haast iets softwarematigs.

Ook zou je de BIOS kunnen updaten en resetten naar factory defaults (Als je wat aangepast hebt tenminste).

Lost dit het allemaal niet op dan is het een lastig geval. Kan het scherm zijn maar net zo goed de stroomvoorziening of grafische aansturing.

[ Voor 3% gewijzigd door Paul1987 op 06-12-2017 15:40 ]

Is dit het beste antwoord? Dan hoor ik dat graag!

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• elpee
Ik heb exact dit probleem met mijn Asus N550JK gehad en ben zelf op onderzoek uitgegaan. In eerste instantie dacht ik ook dat het met mijn hard- of software te maken had, maar dit bleek geenszins het geval te zijn. Het is een beetje moeilijk uit te leggen wat het probleem veroorzaakte, maar ik ga toch een poging wagen;

Ik heb mijn laptop aan de onderkant opengeschroeft en kwam tot de ontdekking dat een stekkertje waarmee mijn display op het moederbord zit geklikt niet goed was afgeschermd met tape. Op de een of andere manier maakte het contact met het mijn behuizing, waardoor mijn scherm steeds uitviel. Ik heb met tape de boel vervolgens goed solide dichtgetaped en sindsdien nergens meer last van. Ik heb een foto bijgevoegd ter verduidelijking.

Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/1gm81h.jpg

• elpee
Oh, ik zie nu dat ik niet de enige was die op dit idee is gekomen:

Fout van ASUS. Grote kans dat jouw probleem ook gelijk is opgelost dus.

[ Voor 12% gewijzigd door elpee op 21-12-2017 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aasas
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 11:20
Bedankt voor je bericht!

Ik ben er nu blijkbaar van af. Maar ik heb het volgende gedaan;

Ik heb mijn laptop opengeschroefd, de display kabel er af gehaald. Toen heb ik mijn beeldscherm los geschroefd (*kijk eerst ren tutorial, alles is breekbaar) toen heb ik het LCD vlak gedemonteerd. Displaykabel weer aan mn laptop gezet. Toen heb ik mn laptop opgestart en toen was er niks aan de hand. Alles weer in elkaar gezet en nu doet alles het weer.. nog wel ;).