autolampjes stuk in 6mnd, verkoper wil retour niet betalen.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:05
Deze vraag is uiteraard al menig keer voorgekomen, maar de Nederlandse wet gaat over garantie van wat je er van mag verwachten. Nu is het zo dat garantie toegezegd lijkt te zijn.

Iets meer dan 6 maanden geleden heb ik 2 autolampjes (dimlicht) gekocht a 35% meer licht. Deze zijn echter dus pasgeleden vlak achter elkaar (enkele dagen na elkaar) stuk gegaan.

De verkoper geeft aan na lange tijd in gesprek te zijn geweest met Philips dat ze vervangen mogen worden, maar Philips wil de lampjes graag hebben. Geen probleem. Echter wordt er aangegeven dat verzendkosten niet vergoed gaan worden want:
Helaas kunnen wij deze verzendkosten niet vergoeden, dit komt doordat wij de lampen moeten doorsturen naar Philips en u een nieuwe set moeten opsturen.

Als ik logisch kijk naar de wetsteksten:
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/21.html
En dan volgens mij lid 2, heb ik gewoon recht op vergoeding van de verzendkosten.

Nu ben ik op het punt aangekomen dat ik dus een reactie moet formuleren en ik ook weer geen zin heb om heen en weer te bakkeleien om mijn verzendkosten straks terug te krijgen.
Zeker omdat de verzendkosten al meer dan 1/3e is van de prijs van de lampjes. Is gewoon zonde geld voor iets waar ik zelf niets aan kan doen verder.

Of moet ik gewoon maar reageren dat ik het er niet mee eens ben en verwijzen naar de wetstekst lid 2?
Vind dat altijd zoiets.

Beste antwoord (via Arunia op 06-12-2017 15:29)

Verwijderd

@Arunia
Meer lichtopbrengst is altijd fijn maar dan kom je wel bij lampjes uit die de kans hebben sneller stuk te gaan als originele lampjes. Dat het dezelfde fitting heeft zegt niets natuurlijk. Pak je tafellamp er maar bij en dan zie je ook een sticker met max. 60 watt o.i.d.. Daar prop je dan ook geen 100 watt lamp in omdat je meer licht wilt. Soms is het er gewoon niet voor gemaakt en dat kan problemen geven zoals eerder al gezegd is.

25 pietermannen voor een paar lampen is wel wat centen maar de moeite die je moet doen en de verzendkosten die ermee gepaard gaan, is dat de moeite waard of koop je een ander merk?

Misschien heb je hier iets aan: https://www.carblogger.nl/h7-autolamptesten-2015-2016/

En wat ik je nog mee wil geven: hoe meer lichtopbrengst hoe meer warmte. Dit houdt in dat door de warmte van het halogeenlampje je polycarbonaat van je koplamp haarscheurtjes kan gaan vertonen door uitdroging. Door de warmte verhard je polycarbonaat en door UV van buiten af krijg je sneller doffe koplampen. Het werkt dus twee kanten op.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2017 15:16 ]

Alle reacties

Acties:
  • +24 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik heb medelijden met de verkoper. Die neemt de moeite om lampjes (!) terug te nemen en krijgt dan ook nog gedoe over verzendkosten!
Lampjes gaan kapot. Meestal door te hoge boordspanning of door schokken.

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:38
Voor wettelijke garantie heb je niks te maken met de fabrikant. De verkoper moet dat regelen.

Nu zit er op gloeilampen zover ik weet geen wettelijke garantie. Die gaan nu eenmaal nogal eens stuk, vooral door defecten aan het apparaat waar ze in zitten. Philips geeft wel fabrieksgarantie. Dat is op hun voorwaarden. En die voorwaarde is dat je het naar ze opstuurt.

Maar heeft Philips je dan geen antwoordnummer gegeven? Dan hoef je namelijk geen verzendkosten te betalen.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-09 12:35

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Welk type lamp is dat?

Het autopark bij mij thuis (2 hele eenheden groot) is van Philips afgestapt; ook mijn garage heeft geen idee waarom dat spul zo snel ermee kapt. Hele nieuwe set in een Fiesta ST geprikt; binnen een week allebei kapot. Weer vervangen, binnen een maand defect.

We rijden nu met Osram en geen greintje pijn.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:03

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Juup schreef op woensdag 6 december 2017 @ 14:41:
Ik heb medelijden met de verkoper. Die neemt de moeite om lampjes (!) terug te nemen en krijgt dan ook nog gedoe over verzendkosten!
Lampjes gaan kapot. Meestal door te hoge boordspanning of door schokken.
Inderdaad, meestal peugeot te hoge boordspanning. En anders de motorkap dichtgegooit met lampen aan of nog warm.

Hier ook osram nightbreaker, geen enkel probleem..

[ Voor 5% gewijzigd door Ghostrider op 06-12-2017 14:44 ]

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-09 23:46
Ik zou gewoon blij zijn dat je nieuwe lampjes kan krijgen. Ze hadden ook kunnen zeggen dat de spanning in je auto niet goed is en dat ze kapot zijn gegaan door een piekspanning bij starten.

Je kan ook gewoon te moeilijk doen over sommige dingen vind ik

Oh spuit 11 zie ik, hadden al anderen hetzelfde gezegd over piekspanning

[ Voor 13% gewijzigd door wimpie007 op 06-12-2017 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Afgezien van wel of geen gelijk hebben, waarom steek je hier zoveel moeite en tijd in?
Ik zou echt zoiets hebben van: whatever, die lampjes koop ik niet meer en haal wel wat anders.

Het gaat hier om hooguit 20 euro voor 2 lampen. Dat is mij het gedoe niet waard.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13:22
Tsja, dat het doorgestuurd moet worden met Philips is niet jouw probleem. Jij handelt met de verkoper, niet met Philips.

Het betreft een product wat binnen de gestelde levensduur kapot gaat - niet een retourzending omdat het niet bevalt. Kosten zijn voor de verkoper.

Zie ook dit artikel. Artikel 3, om precies te zijn.
3.In eerste instantie heeft de consument het recht om van de verkoper het kosteloze herstel of de kosteloze vervanging van de goederen te verlangen behalve als dat onmogelijk of buiten verhouding zou zijn.
4. De term "kosteloos" in de leden 2 en 3 heeft betrekking op de kosten die gemaakt moeten worden om de goederen in overeenstemming te brengen, met name de kosten van verzending, loon en materiaal.

[ Voor 56% gewijzigd door Nat-Water op 06-12-2017 14:55 ]

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oh, dus Philips heeft daar nog steeds moeite mee? Toen ik 3 eeuwen terug een bijbaantje bij de Halfords had was het niet anders. Klanten die van die fancy dure Philips lampen kochten zag je regelmatig terug binnen X maanden. Als je een auto hebt waarin de boordspanning wat aan de hoge kant ligt, geen Philips kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Arunia
Ga je serieus moeilijk doen over een paar lampjes van nog geen paar Euro per stuk? Die lampen haal je bij de Action voor afgerond 3 Euro p.st.. Ja die lampen gaan soms eens stuk, en soms gaan ze heel lang mee.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

De verkoper kan het gratis naar Philips sturen of zelfs aan vertegenwoordiger meegeven. Als de montagevoorschriften zijn gevolgd, mag je verwachten dat de verlichting langer mee gaat dan 5-6mnd.
@Verwijderd Net waar je koopt en welke serie. X-treme ofzo kan wel €45,- kosten

[ Voor 18% gewijzigd door Hackus op 06-12-2017 14:57 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Arunia
@Juup autolampjes geen iig een jaar mee. Ik heb ze gewoon een open vraag gesteld en zij kwamen terug met garantie. Prima dat jij gewoon lekker verzendkosten betaald. Ik vind het zonde van het geld. Gewone H7 lampjes gaan dan weer niet zo snel stuk. Boordspanning zou nog kunnen idd. Daar bij Osram het probleem van snel stuk gaan wel bekend is. Ook de reden waarom ik voor de Philips heb gekozen.

@RocketKoen Philips heb ik geen contact mee gehad. De verkoper heeft dat wel. Ik zou zelf ook denken, laat ze rechtstreeks naar Philips gaan.

@MAX3400 Philips H7 X-TremeVision 12V 55W set.

@Ghostrider Een Citroen C4 GP (ofwel Peugeot groep wagen). Wellicht dat er iets aan die te hoge boordspanning te doen is. Las er wel ergens iets over.

@wimpie007 Dat zou kunnen, maar vind het onzin dat lampjes zo snel stuk gaan. Zelfs met goedkope lampjes heb ik dat niet en wilde juiste wat meer licht hebben en dat geven deze.

@McKaamos Zoveel tijd en moeite heb ik er niet in hoeven steken. Behalve wat uitzoeken na het antwoord. Het is ook niet zo dat ik naar retour verzendkosten heb gevraagd.

@Nat-Water Dat inderdaad. Als ze hadden aangegeven dat er 6 maanden garantie op zat, dan vind ik het ook prima. Maar meteen aangeven dat retour niet terugbetaald wordt is gewoon vreemd. Jezelf indekken lijkt het meer op. Daarnaast als je al veel verzend, kun je makkelijk afspraken maken over verzending.
Als het nu 2,50 zou zijn hoor je me ook verder niet. maar het ligt al snel richting de 7 euro op een vrij "laag" bedrag.

@Verwijderd Osram dan ook niet. Zelfde probleem.

@Verwijderd Die lampjes haal je niet bij de Action, die specifieke lampjes zijn 25 per 2. Dat is niet 3 euro p.s. en geven een stuk meer licht.

@Hackus Dat is goed om te weten trouwens. Ga er ook vanuit dat Philips een antwoord nummer heeft.

Ik ga me iig verdiepen in een aanpassing om te zorgen dat de boordspanning omlaag gaat. Volgens mij richting de 14,4V als ik het goed heb gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus het is een speciaal lampje wat origineel in je auto hoort te zitten? Of is het een aftermarkt lampje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Verwijderd schreef op woensdag 6 december 2017 @ 14:58:
Dus het is een speciaal lampje wat origineel in je auto hoort te zitten? Of is het een aftermarkt lampje?
Philips H7 X-TremeVision 12V 55W set.
Dus nee, dat is niet origineel. Die verkoopt Philips alleen als aftermarket.
Arunia schreef op woensdag 6 december 2017 @ 14:55:
@Juup autolampjes geen iig een jaar mee. Ik heb ze gewoon een open vraag gesteld en zij kwamen terug met garantie. Prima dat jij gewoon lekker verzendkosten betaald. Ik vind het zonde van het geld. Gewone H7 lampjes gaan dan weer niet zo snel stuk. Boordspanning zou nog kunnen idd. Daar bij Osram het probleem van snel stuk gaan wel bekend is. Ook de reden waarom ik voor de Philips heb gekozen.

@RocketKoen Philips heb ik geen contact mee gehad. De verkoper heeft dat wel. Ik zou zelf ook denken, laat ze rechtstreeks naar Philips gaan.

@MAX3400 Philips H7 X-TremeVision 12V 55W set.

@Ghostrider Een Citroen C4 GP (ofwel Peugeot groep wagen). Wellicht dat er iets aan die te hoge boordspanning te doen is. Las er wel ergens iets over.

@wimpie007 Dat zou kunnen, maar vind het onzin dat lampjes zo snel stuk gaan. Zelfs met goedkope lampjes heb ik dat niet en wilde juiste wat meer licht hebben en dat geven deze.

@McKaamos Zoveel tijd en moeite heb ik er niet in hoeven steken. Behalve wat uitzoeken na het antwoord. Het is ook niet zo dat ik naar retour verzendkosten heb gevraagd.

@Nat-Water Dat inderdaad. Als ze hadden aangegeven dat er 6 maanden garantie op zat, dan vind ik het ook prima. Maar meteen aangeven dat retour niet terugbetaald wordt is gewoon vreemd. Jezelf indekken lijkt het meer op. Daarnaast als je al veel verzend, kun je makkelijk afspraken maken over verzending.
Als het nu 2,50 zou zijn hoor je me ook verder niet. maar het ligt al snel richting de 7 euro op een vrij "laag" bedrag.

@Verwijderd Osram dan ook niet. Zelfde probleem.

@Verwijderd Die lampjes haal je niet bij de Action, die specifieke lampjes zijn 25 per 2. Dat is niet 3 euro p.s. en geven een stuk meer licht.

@Hackus Dat is goed om te weten trouwens. Ga er ook vanuit dat Philips een antwoord nummer heeft.

Ik ga me iig verdiepen in een aanpassing om te zorgen dat de boordspanning omlaag gaat. Volgens mij richting de 14,4V als ik het goed heb gezien.
Njah misschien is het weinig tijd/moeite op een dag, maar het sleept meerdere dagen en je bent er wel mee bezig.
Als je gewoon even minimumloon doorberekent, ben je nu al meer kwijt dan wat die lampjes waard zijn.
Just saying, relatief gezien is het duurder om dit allemaal te gaan lopen uitpluizen, spullen op de post te gaan doen, gesteggel te hebben over verzendkosten, etc.

[ Voor 78% gewijzigd door McKaamos op 06-12-2017 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

oeps, dubbelpost 8)7

[ Voor 98% gewijzigd door McKaamos op 06-12-2017 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
@Verwijderd Wat heet aftermarket. Het is gewoon een lampje wat in die fitting kan. Het is er eentje die 35% meer lichtopbrengst heeft en dat vond ik wel fijn.

@McKaamos Ok, duidelijk. Dan is het iets waar ik weinig van kan verwachten qua levensduur.

Is ook meteen mijn kennis over aftermarket wat aangevuld.

Ach, verzenden en wachten op antwoord. Snap je punt hoor, maar het is zo'n dingetje wat dan bij mij op komt in mijn mail en ik er dan even mee bezig ben. Viel alleen over de uitspraak van niet vergoeden meteen met een in mijn ogen knullige reden voor een webshop die alleen verzend.

Ga wel even kijken wat de goedkoopste pakketverzending kost. Verstuur over het algemeen alleen met Postnl standaard en verzekerd. Dus die prijzen ga ik ook vanuit. Voor de rest moet ik dan ook gaan zoeken naar een punt waar ik het kan versturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 6 december 2017 @ 14:58:
Zo moeilijk is het toch niet? HIj heeft een setje H7 lampen van Philips gekocht (dure ook nog), die een hogere lichtopbrengst hebben dan de "normale" H7 lampen. Verder niets bijzonders. Maar, net als zoals ik die 3 eeuwen terug al heb ervaren bij mijn bijbaantje, zijn dit soort lampjes vaak blijkbaar wat gevoeliger voor een wat hogere boordspanning en dan gaan ze gewoon heel snel stuk.

Maar dat vertellen ze je er niet bij, op het moment dat je de lampjes koopt natuurlijk.

Nog wel iets anders: Hoe "steriel" heb je die lampen geplaatst? Halogeenlampjes en het vet op de huid van je handen gaan niet goed samen.

Valt me overigens nog mee dat ze je na 6 maanden nog tegemoetkomen. Als ik me niet vergis geven ze op dit soort lampjes namelijk maar 6 maanden garantie bij Philips.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2017 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
@Verwijderd Aan het metaal. Ben bekend met het aanraken van glas van halogeen lampjes. Deze in de socket geplaatst en aan de hand van socket/stekker geplaatst.
Eigenlijk doe ik dat met alle lampjes zo en gaan die gewoon een "normale" tijd mee.
Ook goed om te weten dat ze normaal 6 maanden garantie geven. Het is ook echt net meer dan 6 maanden.

Met punt wat ik zo lees van jullie over dit soort lampjes is dat ze vrij gevoelig zijn voor een hogere spanning en dus sneller stuk gaan. Dan zou ik dus logischerwijs iets moeten doen aan die hogere boordspanning. Denk ook wel dat dat de oorzaak zal zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door Arunia op 06-12-2017 15:12 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

@Arunia
Meer lichtopbrengst is altijd fijn maar dan kom je wel bij lampjes uit die de kans hebben sneller stuk te gaan als originele lampjes. Dat het dezelfde fitting heeft zegt niets natuurlijk. Pak je tafellamp er maar bij en dan zie je ook een sticker met max. 60 watt o.i.d.. Daar prop je dan ook geen 100 watt lamp in omdat je meer licht wilt. Soms is het er gewoon niet voor gemaakt en dat kan problemen geven zoals eerder al gezegd is.

25 pietermannen voor een paar lampen is wel wat centen maar de moeite die je moet doen en de verzendkosten die ermee gepaard gaan, is dat de moeite waard of koop je een ander merk?

Misschien heb je hier iets aan: https://www.carblogger.nl/h7-autolamptesten-2015-2016/

En wat ik je nog mee wil geven: hoe meer lichtopbrengst hoe meer warmte. Dit houdt in dat door de warmte van het halogeenlampje je polycarbonaat van je koplamp haarscheurtjes kan gaan vertonen door uitdroging. Door de warmte verhard je polycarbonaat en door UV van buiten af krijg je sneller doffe koplampen. Het werkt dus twee kanten op.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2017 15:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
@Verwijderd Goede uitleg idd. Achteraf ook wel logsich.
Zie in die test dat de GE long life lampjes als beste uit de test komen. Denk dat ik als de lampen uiteindelijk allemaal naar zijn grootje zijn daar op over ga stappen. Kosten ook hetzelfde. Maar misschien dat ik het ook ga houden bij goedkope lampjes.
Scheelt uiteindelijk op lange termijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Sommige franse automerken hebben wel structurele problemen met boordspanning waardoor lampen sneller stuk lijken te gaan, dus ik zou niet geheel aan Philips wijten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 20:56
RodeStabilo schreef op woensdag 6 december 2017 @ 15:24:
Sommige franse automerken hebben wel structurele problemen met boordspanning waardoor lampen sneller stuk lijken te gaan, dus ik zou niet geheel aan Philips wijten.
Vandaar dat Opel overgenomen is door Peugeot, mijn Corsa vindt lampjes ook erg lekker en ze halen bij lange na de geadverteerde brandduur niet (ook Philips lampen).

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
Ik ben er denk ik wel over uit. Hoofdmoot is dat ik geluk mag hebben dat ze garantie willen geven (Philips that is). Dus ga ze wel op eigen kosten versturen. Maar ga wel aangeven dat ik het niet geheel eens ben met de uitspraak van niet vervangen. Dat mag wel gezegd worden.
Komt goed.

Hartelijk dank iedereen voor de uitspraak en ga even kijken welk antwoord als beste gekozen kan worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mike1992
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-07 15:00
Mijn ervaring met autolampjes is: eerst je auto starten en dan je verlichting pas aanzetten. Gaan jaren mee die lampjes 😊.

Dit voorkomt piekspanning tijdens het starten waardoor deze doorbranden

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:52
mike1992 schreef op zondag 10 december 2017 @ 16:44:
Mijn ervaring met autolampjes is: eerst je auto starten en dan je verlichting pas aanzetten. Gaan jaren mee die lampjes 😊.

Dit voorkomt piekspanning tijdens het starten waardoor deze doorbranden
Ik ken werkelijk niemand die zijn lampen aan zet voor het starten van de auto.

Ken wel mensen die het na het starten alsnog niet (op tijd) aan doen. Hun lampjes doen het wellicht het langst.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
De auto start en zet daarna pas zelf de lampjes aan. Dus daar hoef ik niets voor te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16-09 21:10
Brad Pitt schreef op zondag 10 december 2017 @ 16:48:
[...]

Ik ken werkelijk niemand die zijn lampen aan zet voor het starten van de auto.

Ken wel mensen die het na het starten alsnog niet (op tijd) aan doen. Hun lampjes doen het wellicht het langst.
Wel bij auto’s natuurlijk waar ze automatisch aan/uit gaan bij starten/uitzetten auto. Fiat bijv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Toevallig dat ik tegen dit topic aanloop en nog toevalliger dat er bij mij eergisteren één van de twee (exact gelijke) Philips lampen is gesneuveld. De lampen zijn bij mij (op mijn verzoek dit type lamp i.v.m. zijn hogere licht-output en niet de standaard lamp voor mijn type Renault), rond Maart 2016 geplaatst. Een dik 1½ jaar in gebruik en dit leek mij helemaal zo gek nog niet aangezien de lampjes bij mijn zoon zijn Clio eigenlijk zowat elk half jaar wel sneuvelen. Nu zijn wij geen km-vreters dus een langere levensduur is dan mogelijk wel logisch. Nu dacht ik misschien ook een aanspraak op garantie te kunnen gaan maken maar.....?

Nu heb ik even de specificaties van de lamp erbij genomen en daar staat een levensduur van 450* uur vermeld bij dit type lamp.

Betere prestaties zorgen voor meer zicht en een langere levensduur

Philips X-tremeVision-koplampen zijn gemaakt voor uitstekende prestaties en produceren tot 130% meer helderheid zonder dat dit ten koste gaat van de levensduur. Met een levensduur van maximaal 450 uur* gaat Philips X-tremeVision aanzienlijk langer mee dan oplossingen van de concurrent in de categorie lampen met meer licht. (*H4 en H7, getest op een standaardvoltage van 13,2 V).

Maar ik kan nog geen vaste garantie-periode vinden voor de lamp, buiten die werking van maximaal 450 uur?
450 uur lijkt mij trouwens niet werkelijk heel erg veel als je het terug gaat rekenen, maar dat kan ik mogelijk helemaal verkeerd inschatten misschien?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:52
Hoyden schreef op zondag 10 december 2017 @ 17:13:
Wel bij auto’s natuurlijk waar ze automatisch aan/uit gaan bij starten/uitzetten auto. Fiat bijv.
Rij zelf in een merk die daar zo ongeveer mee is begonnen maar lampjes gaan gewoon normale tijd mee.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

hardware-lover schreef op zondag 10 december 2017 @ 17:23:
Toevallig dat ik tegen dit topic aanloop en nog toevalliger dat er bij mij eergisteren één van de twee (exact gelijke) Philips lampen is gesneuveld. De lampen zijn bij mij (op mijn verzoek dit type lamp i.v.m. zijn hogere licht-output en niet de standaard lamp voor mijn type Renault), rond Maart 2016 geplaatst. Een dik 1½ jaar in gebruik en dit leek mij helemaal zo gek nog niet aangezien de lampjes bij mijn zoon zijn Clio eigenlijk zowat elk half jaar wel sneuvelen. Nu zijn wij geen km-vreters dus een langere levensduur is dan mogelijk wel logisch. Nu dacht ik misschien ook een aanspraak op garantie te kunnen gaan maken maar.....?

Nu heb ik even de specificaties van de lamp erbij genomen en daar staat een levensduur van 450* uur vermeld bij dit type lamp.

Betere prestaties zorgen voor meer zicht en een langere levensduur

Philips X-tremeVision-koplampen zijn gemaakt voor uitstekende prestaties en produceren tot 130% meer helderheid zonder dat dit ten koste gaat van de levensduur. Met een levensduur van maximaal 450 uur* gaat Philips X-tremeVision aanzienlijk langer mee dan oplossingen van de concurrent in de categorie lampen met meer licht. (*H4 en H7, getest op een standaardvoltage van 13,2 V).

Maar ik kan nog geen vaste garantie-periode vinden voor de lamp, buiten die werking van maximaal 450 uur?
450 uur lijkt mij trouwens niet werkelijk heel erg veel als je het terug gaat rekenen, maar dat kan ik mogelijk helemaal verkeerd inschatten misschien?
450 is niet heel veel idd. Als je een 1,5 tot 2 uur rijd per werkdag zal je ze dus minimaal elk jaar moeten vervangen?

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• base_
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20:30
Hoe stabiel is de boordspanning? m.a.w. interne weerstand accu, laadregelaar dynamo etc.... Dat ze bijna tegelijkertijd kapotgaan betekent dt het iig geen exemplarische afwijking is, meestal moet je het dan eerder in de boordspanning zoeken. Wat voor soort accu heeft de auto? Hoe oud is de accu? Dit heeft invloed op de boordspanning en de interne weertand van de accu en daarmee de schommelingen in de boorspaning, mede afhankelijk van de spannings/stroomregeling op de dynamo... Een oude accu i.c.m. met een enthousiaste dynamo zorgt voor een flinke verkorting van de levensduur van je koplampen. Ik durf te wedden dat de lampen bij nominale spanning aan een testvoeding prima voldoen aan de specificaties, en ja halogeenlampen gaan niet lang mee.
Pagina: 1