Beste Tweakers,
Mijn vraag
Wanneer ik Netflix of YouTube kijk via de TV is het geluid een stuk zachter dan wanneer Netflix opgestart wordt via de PS4.
Hoe komt dit en is dit iets wat ik met instellingen op receiver/TV/PS4 aan kan passen?
Relevante software en hardware die ik gebruik
Netflix, YouTube, Spotify op TV en receiver
TV = Samsung KS7000
Receiver = Denon AVR-X2300W
mediaspeler = PS4 Pro
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- TV op Bitstream gezet ipv PCM
- PS4 Pro op Bitstream gezet i.p.v. PCM
- Bij zowel PS4 als TV geef ik in de receiver "Dolby X" of gewoon Dolby surround aan
- Receiver bij beide bronnen op stereo, doly, DTS gezet
- Dynamic EQ beide bronnen aan en uit
- Dynamic volume beide bronnen aan en uit
- Beide sturen het geluid via HDMI door naar de receiver middels PCM.
Om ongeveer het zelfde volume te krijgen staat de receiver bij PS4 op +/- 30 en bij TV op +/- 55.
Bij Spotify connect direct op de receiver lijkt het volume een beetje tussen de PS en TV in te zitten.
Bij PCM wordt het signaal gedecodeerd door de bron (TV of PS4 zelf) en bij Bitstream wordt het gedecodeerd door de receiver. Dit 2e lijkt mij beter maar ik lees eigenlijk overal dat PCM de voorkeur geniet wanneer je gebruik maakt van HDMI ipv Optical
. Of dit relevant is in dit geval weet ik ook niet. 
Verder kan ik in de TV bijna geen instellingen aanpassen m.b.t. audio wanneer dit naar de receiver gestuurd wordt.
Netflix op de PS4 Pro ondersteund geen 4k + HDR.
En ik vind het niet prettig ook steeds de PS aan te moeten zetten om Netflix te kijken.
mvg
Mijn vraag
Wanneer ik Netflix of YouTube kijk via de TV is het geluid een stuk zachter dan wanneer Netflix opgestart wordt via de PS4.
Hoe komt dit en is dit iets wat ik met instellingen op receiver/TV/PS4 aan kan passen?
Relevante software en hardware die ik gebruik
Netflix, YouTube, Spotify op TV en receiver
TV = Samsung KS7000
Receiver = Denon AVR-X2300W
mediaspeler = PS4 Pro
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- TV op Bitstream gezet ipv PCM
- PS4 Pro op Bitstream gezet i.p.v. PCM
- Bij zowel PS4 als TV geef ik in de receiver "Dolby X" of gewoon Dolby surround aan
- Receiver bij beide bronnen op stereo, doly, DTS gezet
- Dynamic EQ beide bronnen aan en uit
- Dynamic volume beide bronnen aan en uit
- Beide sturen het geluid via HDMI door naar de receiver middels PCM.
Om ongeveer het zelfde volume te krijgen staat de receiver bij PS4 op +/- 30 en bij TV op +/- 55.
Bij Spotify connect direct op de receiver lijkt het volume een beetje tussen de PS en TV in te zitten.
Bij PCM wordt het signaal gedecodeerd door de bron (TV of PS4 zelf) en bij Bitstream wordt het gedecodeerd door de receiver. Dit 2e lijkt mij beter maar ik lees eigenlijk overal dat PCM de voorkeur geniet wanneer je gebruik maakt van HDMI ipv Optical
Verder kan ik in de TV bijna geen instellingen aanpassen m.b.t. audio wanneer dit naar de receiver gestuurd wordt.
Netflix op de PS4 Pro ondersteund geen 4k + HDR.
En ik vind het niet prettig ook steeds de PS aan te moeten zetten om Netflix te kijken.

mvg