Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoufiax
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-03-2024
Ik ben net overgestapt van T-Mobile naar Youfone. Zowel bij T-Mobile als nu bij Youfone krijg ik, als ik iemand bel, de melding "Youfone:Doorschakelen ingeschakeld" (bij T-Mobile uiteraard met hun naam i.p.v. Youfone).

Verder werkt het allemaal gewoon zoals het hoort. Het heeft niets te maken met dat mijn telefoon zou zijn doorgeschakeld naar voicemail of een ander telefoonnummer.

Ik denk dat het iets is bij de provider (bij Youfone zit KPN erachter). Weet iemand hier het fijne van?

-- edit --

Wat ik zelf heb gedaan: geGoogled, gezocht op het Tweakers-forum, en ernaar gevraagd bij medewerkster Youfone, die suggereerde een optie om doorschakelen uit te zetten door ##21# te bellen, of dat het iets was dat achterliggende provider KPN zou moeten regelen. Leverde allemaal niets op.

[ Voor 23% gewijzigd door Zoufiax op 08-12-2017 13:08 . Reden: rens-br vraagt dit ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:16

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Zoufiax volgens mij wordt daarmee aangegeven dat inkomende oproepen die je binnenkrijgt terwijl je aan het bellen bent, automatisch worden doorgeschakeld naar de voicemail.

Welk toestel heb je precies?

Overigens als ik het goed begrijp, had je dit 'probleem' dus ook al bij T-Mobile en heb je dit probleem nu nog steeds bij Youfone? Als dat inderdaad zo is, kan het niet aan je provider liggen, maar aan je telefoon. Youfone / KPN heeft namelijk weinig (lees geen) invloed op instellingen van T-Mobile.

Verder is het op Tweakers verplicht om wat eigen inzet te tonen, voordat je een topic opent. Wat heb je dus zelf al gevonden, geprobeerd en gedaan? Kun je dat toevoegen aan je OP?

[ Voor 27% gewijzigd door rens-br op 06-12-2017 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoufiax
Ik heb een Wileyfox Swift.

Het staat me bij dat ik hier in het verleden wel eens iets over gelezen heb, dat een provider iets niet had "doorgezet" nadat je naar een andere provider bent overgestapt, waardoor je als gebruiker die melding te zien krijgt.

Ik had voor T-Mobile nog een andere provider, dus dat zou het kunnen zijn. Volgens mij begon die melding bij T-Mobile. Ik toen ook nog een andere telefoon. Verder geen probleem aangezien ik gewoon kan bellen, maar ik ben er wel benieuwd naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Zoufiax schreef op woensdag 6 december 2017 @ 10:01:
Ik had voor T-Mobile nog een andere provider, dus dat zou het kunnen zijn. Volgens mij begon die melding bij T-Mobile. Ik toen ook nog een andere telefoon. Verder geen probleem aangezien ik gewoon kan bellen, maar ik ben er wel benieuwd naar.
Volgens mij heeft het niks met je provider te maken, maar is het simpelweg te maken met het doorschakelen als je al aan het bellen bent.

Kan je dit niet aanpassen bij:
Telefoon -> drie puntjes -> instellingen -> oproepen -> oproep doorschakelen -> spraak
of
Telefoon -> drie puntjes -> instellingen -> oproeren -> Aanvullende instellingen -> Wisselgesprek -> Aanvinken

[ Voor 19% gewijzigd door rens-br op 06-12-2017 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoufiax
Ik kan de instellingen waar je het over hebt zo snel niet vinden, zal vanavond nog wel eens zoeken naar instellingen voor doorschakelen. Bedankt voor je reactie in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Zoufiax schreef op woensdag 6 december 2017 @ 10:25:
Ik kan de instellingen waar je het over hebt zo snel niet vinden, zal vanavond nog wel eens zoeken naar instellingen voor doorschakelen.
Wileyfox gebruikt inderdaad een andere Dialer dan ik (Truecaller), dus de opties zullen wellicht ergens anders zitten of simpelweg niet aanwezig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoufiax
Ik heb mijn eerste post ge-edit op verzoek van rens-br.

Daarnaast denk ik niet dat het met m'n dialer (Truecaller) te maken heeft. Die heeft geen opties voor doorschakelen, en toen ik m'n Wileyfox Swift kreeg had deze nog een andere dialer. Ook bij m'n vorige telefoon had ik die melding al als ik me niet vergis. Ik heb zoals in m'n edit staat ook ##21# gebeld om doorschakelen uit te zetten maar dat had er ook niet mee te maken. Maar laat maar zitten hoor, ik kan gewoon bellen en gebeld worden, dus er is geen probleem.
Pagina: 1