Toon posts:

auto equalizer aansluiten

Pagina: 1
Acties:
  • 510 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hmmz... ik ben bezig met het aansluiten van een equaliser, maar ik kom er niet echt uit.
RTFM werkt niet, de manual is not available.

De equaliser heeft 5 verschillende tulpaansluitingen:

- EQ control (op radio)
- input (op radio)
- subwoofer output
- front output
- rear output

EQ en input heb ik al aangesloten, nou heb ik op de radio nog 2x tulp female vrij (dus 4 pluggen) waarvan ik niet weet waarvoor het is (grijze en zwarte draad) en de outputs op de Equalizer zijn ook allemaal tulp-female.

Ik heb overigens geen versterker. Hoe moet ik de equaliser nou goed aansluiten? Zijn die tulp-pluggen alleen om op een versterker te zetten? Of kan de equalizer het geluid vna mijn niet-versterkte-speakers (4 front en 2 rear) ook regelen?

Hellup plz.......

• Big-Foot
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-12-2025
De tulp uitgangen moet je verbinden met een versterker en achter de versterker sluit je de speakers aan.

Dus je zal een versterker moeten aanschaffen om van de equalizer gebruik te kunnen maken.

Maar meestal wordt het geluid er met een equalizer niet beter op. Je sloopt er meer mee dan dat je er mee kan fixen.

Verwijderd

Topicstarter
't is zo'n setje he..... van Clarion:
't gaat om deze EQ:
Afbeeldingslocatie: http://www.firstmh.cz/caraudio/clarion/eqh5100.jpg
maar de equalizer moet toch ook gewoon zonder versterker kunnen werken?

of moet ik om er gebruik van te kunnen maken 3 versterkers aanschaffen (front, rear, sub)??

• Big-Foot
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-12-2025
Nope sorry je zal echt versterkers moeten hebben voor dat je deze equalizer kan gebruiken.