Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

ALTERNATE (be): Garantie?

Pagina: 1
Acties:
  • 435 views

Verwijderd

Topicstarter
Goedemorgen,

Korte vraag: Wanneer ik een pc laat bouwen bij alternate, kan ik dan achteraf nog een HDD of wat Ram bijsteken zonder dat de garantie vervalt?

Had gelezen dat ze een sticker op de case plakken en dat wanneer deze geopend wordt de garantie vervalt.
Is dit de garantie op het systeem of ook ineens de garantie voor alle onderdelen, en moet ik voor eenvoudige upgrades het hele systeem binnenbrengen?

Zou een beetje een dealbreker zijn...

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:40

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Neem aan dat Azerty het niet voor Jan met de korte achternaam zo aanbiedt.

Na je gesprek met de verkoper (telefonisch of via mail), heb je vast een antwoord gekregen waar je van ons nog iets over wil horen (al dan niet onderbouwd met wettelijke bepalingen). Wat was dat antwoord dan exact en over welke zin/zinnen heb je een vraag?

Grofstoffelijk; als jij een extra RAM-bankje plaatst en de fan van je GPU is 3 weken later kapot, lijkt het me lastig voor Azerty om oorzakelijk verband aan te tonen en zullen ze de GPU gewoon van garantie moeten voorzien. Maar als jij een RAM-bankje plaatst en 10 minuten later is je moederbord en CPU "niet functioneel", dan kan ik me als Azerty wel voorstellen dat jij niet goed gewerkt hebt, mogelijk verkeerd RAM hebt geplaatst en/of geen voorzorgen voor ESD hebt genomen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Topicstarter
MAX3400 schreef op woensdag 6 december 2017 @ 08:28:
Neem aan dat Azerty het niet voor Jan met de korte achternaam zo aanbiedt.

Na je gesprek met de verkoper (telefonisch of via mail), heb je vast een antwoord gekregen waar je van ons nog iets over wil horen (al dan niet onderbouwd met wettelijke bepalingen). Wat was dat antwoord dan exact en over welke zin/zinnen heb je een vraag?

Grofstoffelijk; als jij een extra RAM-bankje plaatst en de fan van je GPU is 3 weken later kapot, lijkt het me lastig voor Azerty om oorzakelijk verband aan te tonen en zullen ze de GPU gewoon van garantie moeten voorzien. Maar als jij een RAM-bankje plaatst en 10 minuten later is je moederbord en CPU "niet functioneel", dan kan ik me als Azerty wel voorstellen dat jij niet goed gewerkt hebt, mogelijk verkeerd RAM hebt geplaatst en/of geen voorzorgen voor ESD hebt genomen.
Ik heb er nog niet mee gebeld en heb vandaag die kans ook niet en vroeg me af of er hier mensen waren die deze ervaring hebben en er wat meer konden over vertellen.

Azerty = Alternate vr jou?

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19:46

Wish

ingwell

Verwijderd schreef op woensdag 6 december 2017 @ 08:25:
Goedemorgen,

Korte vraag: Wanneer ik een pc laat bouwen bij alternate, kan ik dan achteraf nog een HDD of wat Ram bijsteken zonder dat de garantie vervalt?

Had gelezen dat ze een sticker op de case plakken en dat wanneer deze geopend wordt de garantie vervalt.
Is dit de garantie op het systeem of ook ineens de garantie voor alle onderdelen, en moet ik voor eenvoudige upgrades het hele systeem binnenbrengen?

Zou een beetje een dealbreker zijn...
https://www.alternate.be/Retourneren/Garantie .. wat lees jij hier in?
(Alternate :) )

No drama

Verwijderd

Topicstarter
Op het product aangebrachte zegels, barcodes, waarschuwingen of andere stickers die verbroken of verwijderd zijn, leiden tot het vervallen van de garantie.

Dat de pc geen garantie meer heeft wanneer ik het glazen paneel even open om de binnenkant te bekijken.

Wat best zonde is.

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 29-11 11:47
Ik zou er gewoon even belletje aan wagen. Mijn aanname: ik denk dat het wel meevalt. De kast openmaken - dat keuren ze nog wel goed. Dat zijn namelijk maar 1 / 2 schroefjes. De koeler van je GPU afhalen wordt al vervelender.

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:40

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

|:( |:( Haalde 2 zaken door elkaar, mijn excuses... De rest van statement blijft staan; er kunnen oorzakelijke verbanden gevonden/bedacht worden waardoor garantie-afhandeling mogelijk wat stroever kan verlopen

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Topicstarter
MAX3400 schreef op woensdag 6 december 2017 @ 08:45:
|:( |:( Haalde 2 zaken door elkaar, mijn excuses... De rest van statement blijft staan; er kunnen oorzakelijke verbanden gevonden/bedacht worden waardoor garantie-afhandeling mogelijk wat stroever kan verlopen
Het is nog vroeg, tis je vergeven ;)

Ik snap de oorzakelijke verbanden en kan daar mee leven indien dit voorvalt.

Echter, plaats ik een extra HDD en na een maand begeeft mijn GPU het, en wordt hier moeilijk over gedaan omdat de kast is geopend..

Ik ben een redelijke mens, tot op een bepaald niveau :)

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 18:23
Wat ik in oudere topics lees is dat het openen van een computerkast voor het bijplaatsen van bijvoorbeeld een extra harddisk onder normaal gebruik gezien moet worden, dus daardoor mag de garantie niet vervallen. Daarvoor mag je je kast dus openmaken.
Verwijderd schreef op woensdag 6 december 2017 @ 08:33:
Dat de pc geen garantie meer heeft wanneer ik het glazen paneel even open om de binnenkant te bekijken.
Je kan dan toch ook gewoon door het glas kijken? O-)

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 00:34

br00ky

Moderator Harde Waren
Verwijderd schreef op woensdag 6 december 2017 @ 08:30:
[...]

Ik heb er nog niet mee gebeld
Dat is toch echt de eerste stap. Verder heeft dit niets met aankoopadvies te maken, dus dicht.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.