4 actieve luidsprekers aansluiten op receiver

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Party247
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 24-04 16:35
ls,

Graag wil ik mijn B&O BeolaB 8000 luidsprekers op een nog aan te kopen receiver aansluiten.

Tevens wil ik vier passieve luidsprekers aansluiten voorkamer/achterkamer.

Welke receiver is hiervoor het best geschikt?welke adviseert u zoal?
En bovenal hoe kan ik dit het beste aansluiten?Ik heb heel veel gegoogled en kom niet echt veel verder
Moet ik de Line aansluitingen gebruiken of toch werken met de standaard pluggen?
Heb ik een versterker nodig met 2 pre outs of meer?of moet ik toch een versterker met trigger functie gebruiken want gaan ze anders niet aan en weer op stand-by en oh ja last bit least wil ik ook nog het volume kunnen wijzigen.

Ik hoop dat er iemand mij wat meer duidelijkheid kan verschaffen

Bijvoorbaat mijn hartelijke dank

Met vriedendelijke groet :
Patrick Maas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01:48

FeaR

In GoT we trust

Party247 schreef op woensdag 6 december 2017 @ 00:15:
Welke receiver is hiervoor het best geschikt?welke adviseert u zoal?
Dat is alleen op de eis van de aan te sluiten speakers niet te zeggen. Je moet ook naar de andere functies van de receiver kijken ten opzichte van het beoogde gebruik. Denk aan het aantal HDMI-ingangen, aantal HDMI uitgangen, netwerkfuncties, Room EQ, et cetera.
En bovenal hoe kan ik dit het beste aansluiten?Ik heb heel veel gegoogled en kom niet echt veel verder
Moet ik de Line aansluitingen gebruiken of toch werken met de standaard pluggen?
Een actieve speaker sluit je aan op de Pre-Outs van een receiver. Je wilt de speakers immers niet voeden met vermogen, maar alleen een signaal aangezien de versterker al in de speakers is gebouwd (even heel zwart-wit gezegd).
Heb ik een versterker nodig met 2 pre outs of meer?
Het is de vraag hoe je de speakers aan wilt sturen. Als je de vier speakers als 2 x stereo aan wilt sturen ben je er met slechts twee Pre-Outs (Front Left en Front Right). Als je ze als 4.0 surround neer wilt zetten dan zal je naar een receiver moeten kijken met meer dan twee Pre-Outs.
of moet ik toch een versterker met trigger functie gebruiken want gaan ze anders niet aan en weer op stand-by...
Ik zie zo geen 12V Triggers op de genoemde speakers? Daarbij geeft een trigger alleen bij in- en uitschakelen een signaal, niet continue.
...en oh ja last bit least wil ik ook nog het volume kunnen wijzigen.
De Pre-Out is regelbaar qua volume via de volumeknop van de receiver, dit in tegenstelling tot bijvoorbeeld de Tape Out.
Tevens wil ik vier passieve luidsprekers aansluiten voorkamer/achterkamer.
Dat zou een 2e (en mogelijk ook 3e?) Zone worden. Veel receivers hebben dit ook wel. Je hebt dan twee smaken: receivers die een andere zone actief aan kunnen sturen door eindversterkers toe te wijzen of je hebt een andere zone via RCA. Je zal dan nog een losse versterker in moeten zetten.

Of vier speakers op een andere zone kan durf ik zo niet te zeggen. Ik ken genoeg receivers met twee speakers op een andere zone, maar vier?

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.